In Romania Renault este prezent de mai bine de 30 de ani in diferite forme fie ca acestea se numesc Dacia 1310 sau Renault Espace.
Chiar si asa, romanii au preferat in ultima perioda un singur model, respectiv Renault Megane. Megane in Romania Prima generatie Megane a fost prezenta pe piata chiar incepand cu a doua jumatate a anilor ’90 si a reprezentat pentru cei cu o situatie financiara mai buna decat media pe tara o alegere mult mai fericita in detrimentul unui foarte apreciat Daewoo Cielo GLE.
Primul Megane a oferit romanilor primul gust al motorizarilor diesel, acesta fiind echipat cu un motor dTI de 1.9 litri care dezvolta o putere maxima de 100 CP. Consumul mic de carburant si momentul motor de 200 Nm au constituit criterii pentru care urmatoarea generatie Megane II a fost primita cu un entuziasm si mai mare.
Bicorp sau Sedan?
Cum era de asteptat modelul de fata in configuratie Bicorp a fost privit de majoritatea celor cunoscuti drept un „Fier de Calcat”, caracterizare improprie pentru o masina care arata mai bine decat ceea ce ofera concurenta de factura germana, si chiar italiana.
Design-ul masinii este unul reusit si acest lucru se poate observa fara menajamente de vanzarile foarte bune realizate de Renault in tara Golf-urilor si a Astre-lor.
Trebuie doar sa te obisnuiesti cu ideea ca un Bicorp nu are un portbagaj la fel de spatios in comparatie cu un Sedan. Oricum pentru necesitatile a patru persoane portbagajul este suficient cu conditia ca acestia sa nu mearga in decembrie dupa nationalul porc de Craciun.
MOTOR
Modelul din teste a fost un Megane Bicorp Extreme echipat cu motorul de 1.9 litri dCI. Acesta este modern si dezvolta o putere maxima de 130 CP.
Momentul motor de 300 Nm este printre cele mai bune din clasa si ofera acel feeling de putere in special cand se efectueaza o repriza de la 80-130 km/h. Agregatul de top pentru Megane utilizeaza atat injectia directa a motorinei cat si un rafinat sistem common-rail.
Renault Megane primeste motorizarea Dacia 1.0 TCe! Francezul are 25 de CP in plus
Fata de banalul 1.5 dCI acest motor este cu siguranta cea mai buna optiune pentru un Megane. Consumul mediu de combustibil a fost de 7.5 litri pentru 100 de km parcursi.
TRANSMSIE
Cutia de viteze este una manuala cu 6 rapoarte si permite masinii sa afiseze o viteza de croaziera de peste 150 km/h fara probleme. Timoneria cutiei de viteze este exacta si aminteste de celebrele transmisii manuale realizate de concurentii din Germania.
PRO
Calitatea de fabricatie este peste medie, iar motorul dCI de 1.9 litri este clar superior unui TDI chiar si daca acesta este un TDI de doi litri. De asemenea suspensia este comfortabila pe drumurile noastre nationale, iar garda la sol marita odata cu echiparea cu pachetul gropi face din aceasta masina una deosebit de versatila.
Reanault Megane dCI vs Skoda Octavia TDI! Batalia compactelor economice
CONTRA
Spatiul interior este mai mic pentru cei care ocupa bancheta din spate, insa acesta corespunde totusi normelor de clasa compacta. Pretul de achiztie depaseste 18.000 euro cu TVA iar sistemul de stabilitate ESP nu se gaseste nici chiar pe lista de optionale.