Cea mai noua aparitie in gama cehilor este bineintelesc noul Roomster, model versatil care reprezinata raspunsul Skoda in segmentul utilitarelor de mici dimensiuni.
SKODA ROOMSTER
Noul monovolum de clasa mica se prezinta intr-o forma complet atipica marcii Skoda prin simplu fapt ca aceasta ofera o linie a designului dinamica si extrem de placuta la vedere.
De data aceasta designerii Skoda au avut permisiunea de a se juca cu liniile si rezultatul este unul demn de orice studio design latin. La primul contact cu Roomster-ul senzatia de masina mica si tinereasca va face ca poate multe dezavantaje evidente sa fie trecute cu vederea.
Forma montantului B este atat de ciudat realizat incat intreaga masina are un aer asemanator unui cockpit de avion de vanatoare. Aceasta senzatie este intregita si de vizibilitatea obstructionata de aceelasi montant B, insa realitatea face ca sa facem uitat acest mic inconvenient in favoarea componentei design.
ROOMSTER SCOUT
Pentru inceput trebuie sa mentionam ca acest Roomster Scout nu are nimic in comun cu fratiorul mai mare Octavia Scout, deoarece designul gamei Scout la acest Roomser nu reprezinta neaparat ca masina este capabila sa ruleze fara probleme si in afara soselei.
Fata de Octavia Scout acest Roomster nu are tractiune integrala si acest lucru duce intr-o oarecare dezinformare a clientilor, care se astepta la performante bune si pe drumurile denivelate. Chiar si asa acest model are un caracter care-l va diferentia clar de restul Roomster-urilor.
STIL
Bandourile laterale din plastic si micile scuturi integrate in spoilerele fata si spate fac ca masina sa arate bine indiferent de faptul ca se ruleaza pe drumurile de tara sau in marile orase europene. Fata de un Roomster normal acest Scout ofera un nivel de echipare mai bogat, ocupantii fiind tratati cu scaune imbracate intr-un material rezistent si multe echipamente standard.
COMPORTAMENT RUTIER
Roomser Scout este o masina cu un tren de rulare mult mai rigid decat cel al modelelor simple, acest lucru facand ca masina sa fie zgomotoasa cand se trece peste denivelarile specifice Bucurestiului.
Garda la sol este putin mai mare decat cea a unui Roomser de mare serie fapt care nu recomanda masina pentru drumetii prea departe de sosea. Singura caracateristica care a placut este stabilitatea masinii cand se ruleaza pe sosea.
Afirmatia este intregita si de catre noile jante pe 17 inch care sunt incaltate cu anvelope cu dimensiunea de 205 mm. Sistemul de franare este clasic Skoda si anume pedala este moale in prima jumatate a cursei dupa care aceasta devine cu adevarat puternica. Roomster Scout este echipat standard cu discuri de frana pe puntea spate.
MOTOR
Cea mai buna alegere la capitolul motorizare este evident diesel-ul care l-am si avut in test, respectiv venerabilul 1.9 TDI de 105 CP.
Acesta este extrem de galagios insa toata lumea se asteapta la acest lucru, caracteristica sa principala fiind un moment motor de 240 Nm disponibil la o turatie mica.
Rezultatul se poate observa la capitolul performante unde Roomser Scout ajunge la 100 de km/h in doar 11.5 secunde, iar viteza maxima depaseste 180 km/h. Cea mai apreciata caracteritica a unui TDI este bineinteles consumul de carburant evident extrem de mic si la acest Roomster Scout.
In traficul din Bucuresti media afisata de computerul de bord a fost de aproximativ 8 litri.
PRO
Designul noului Roomser este unul foarte reusit, iar aceasta versiune speciala Scout duce acest caracter dinamic la un nivel si mai ridicat. Roomser Scout se adreseaza celor cu personalitate care doresc un automobil modern care sa ofere suficient spatiu pentru cinci pasageri si bagajele lor.
Motorul de 1.9 litri TDI a confirmat din nou asa cum o face de mai bine de un deceniu sub capoata modelelor grupului Volkswagen.
CONTRA
La acest capitol putem sa enumeram doar pretul de achizitie care devine usor prohibitativ pentru majoritatea celor care doresc un automobil cu personalitate din segmentul MPV de clasa mica. Acesta este de 14.860 euro CIP insa daca mai punem si TVA-ul de 19% ajungem la o valoare de 17.631 euro.
Modelul din test echipat cu majoritatea echipamentelor optionale ajunge sa coste peste 17.000 euro fara TVA. Pretul final din pacate depaseste granita de 20.000 euro si acest lucru in nici un caz nu poate bucura.
Imagini in premiera cu noua Skoda Roomster Facelift 2011/performante, pret, motorizari