Pentru a cumpara o masina ieftina de factura frantuzeasca trebuie sa ne uitam putin la prima generatie de modele Renault Megane I Sedan
Pentru cine doreste un automobil de clasa compacta in trei volume cu o caroserie si un spatiu nici prea mare, dar nici prea mic, care sa aiba un motor diesel, de preferat unul de ultima generatie cu rampa comuna tip common-rail, si care sa nu depaseasca 11-12.000 euro pret CIP, ei bine acela are o singura solutie: achizitionarea unui Renault Megane Classic I.
Chiar daca a aparut succesorul sau, putem spune fara nici o retinere ca vechiul Megane inca este o masina performanta, care are un design foarte placut la vedere.
In interior gasim o plansa de bord bine structurata, cu o calitate rezonabila si cu o echipare mai mult decat suficienta pentru o calatorie confortabila. Astfel, elementul principal din punct de vedere al sezonului cald, aerul conditionat, este cu dotare standard.
Portbagajul Meganului I Classic este gigantesc, avand o capacitate de peste 500 de litri. Sub capota gasim un motor de 1,9 litri dCI, o bijuterie tehnologica, care dispune de injectie directa pe motorina si sistemul common-rail, care este in stare sa ofere o putere maxima de 105 CP si un cuplu motor de 200Nm, performante care se traduc in trafic printr-o putere si un raspuns al propulsorului eficient, silentios si nu in ultimul rand prompt.
Asadar, pentru cei care doresc o masina eleganta echipata cu un motor diesel de ultima generatie foarte performant, atat pe sosea, cat si la pompa de realimentare (consumul in circuitul extern este de aproximativ 5 litri la 100 km) exista doar Megane I, 1,9 dCI Classic, insa acestia trebuie sa se grabeasca deoarece, treptat, acesta va fi inlocuit de fratele mai nou, Megane 2, masina care va fi oferita insa la un pret de achizitie mai mare.
Multumim pe aceasta cale domnului Florian Velcu de la IPSO Renault, pentru facilizarea retestarii Meganului I Classic.
2 Octombrie 2004
In anul 1999 Megane a suferit un facelift profund.
Pentru cei care doresc o masina fiabila Autolatest recomanda motorizarea pe benzina de doi litri care dezvolta o putere maxima de 115 Cp si 163 Nm, insa si mai micul 1.6 litri de 90 CP intalnit si acum pe gama Dacia Logan.
Motorul de baza de 1.4 litri este identic cu cel al Daciei Logan.