Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

VW Up! pe benzina este o solutie mult mai buna decat o Dacia Spring pentru romanul de rand!

Este greu de inteles faptul ca intreaga presa auto din Romania a cedat mirajului electrificarii parcului auto, si promoveaza la cote inalte tot ceea ce inseamna automobilul electric.

Toate bune si frumoase cand te numesti Norvegia, insa putini dintre acesti “mareti” jurnalisti au luat in calcul si faptul ca poporul roman este unul dintre cele mai sarace din Europa!

Putere de cumparare a romanului este atat de scazuta, incat vanzarile de masini noi din 2022 urmeaza sa fie mult mai slabe chiar si decat cele din panedemicul 2020.

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

Realitatea crunta este ca Dacia reuseste sa vanda cu toate rablele date de satul roman modelul chinezesc Spring cu un pret real de vanzare de 10.000 euro TVA inclus ( aici punem si cablul de incarcare), in timp ce VW vine in Europa un la fel de micut up cu un pret doar usor mai mare.

Un VW up 2022 se vinde in Germania cu un pret de 14.000 euro din care daca scadem cele doua rable vom ajunge la un pret final de aproximativ 12.000 euro, pret pentru care clientul primeste o masina de oras completa cu dotari precum AC, servodirectie, airbag-uri, insa si 3 stele de siguranta in caz de accident!

DE CE SPRING EV NU SE RIDICA LA NIVELUL UNUI VW UP PE BENZINA?

Aici trebuie spus ca masina celor de la Dacia este cel mai ieftin model EV din Europa, insa lipsurile sale sunt atat de mari incat o comparatie cu un VW poate parea din start pierduta de masina chinezeasca.

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

dacia spring, oglinizi incalzite electric, probleme dacia spring, limitare incarcare spring, dacia spring fabricata china, racire baterie, covorase dacia spring, cablu incarcare, rechemare service dacia spring

Tehnic, pentru piata din Romania, un VW up cu micutul motor pe benzina de 1 litru si 60 CP este suficient pentru mersul intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul.

VW spune ca acest motor consuma in medie doar 5.1 litri, adica cu cei 35 de litri citadina germanilor putand sa parcurga cu o singura alimentare chiar si 650 km. Evident ca in realitate vorbim de o medie de aproximativ 500 km.

De partea cealalta, vedem un Spring EV care are din pacate doar un motor mic de 44 CP care misca relativ decent masina in oras, insa cu siguranta cu acest model NU ESTE RECOMANDAT SA IESI IN AFARA ORASULUI.

Dacia Spring 2021, samsari auto Dacia Spring 2021, olx Dacia Spring, pret mare Dacia Spring 2021, rabla plus Dacia Spring 2022

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

Si cand spunem asta, ne uitam deja la soferii de Spring care dau dovada de prostie fara limita, acestia merg distante mari unde pierd 3 sau 4 ore in plus fata de parcursul unei masini traditionale.

Sa vizitezi toate Kaufland-urile din Romania este doar un whishlist demn de un hipster cu low IQ!

Exact acesta este si motivul pentru care Spring este de fapt o masina recomandata doar celor care fac ride-sharing, sau celor care fac naveta in oras pe distante de maxime de 100 km si care locuiesc la CASA cu garaj! Pentru romanul de rand care locuieste la bloc un VW up pe benzina reuseste sa fie mult mai polivalent pentru ca aceasta masina chiar poate merge constant pe autostrada cu 130 km/h pe autostrada.

Tehnic, VW up poate atinge o viteza maxima de 165 km/h in timp ce Dacia Spring poate atinge doar 125 km/h, VW ajunge la 100 de km/h cu aproape 5 secunde mai repede si are o autonomie de aproximativ 500 km, in timp ce Dacia merge iarna extraurban doar 120 de km.

CARE SUNT COSTURILE IN TIMP?

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

dacia spring vs Dongfeng EX1, pret real dacia spring, test Dongfeng EX1, imagini Dongfeng EX1 vs spring ,autolatest, testeauto

Toti fanii masinilor electrice vor spune ca daca conduci o Dacia Spring nu vei avea nevoie de revizii si vei avea costuri de utilizate in timp infime. Plus ca nu mai platesti benzina, si asta in ciuda faptului ca pretul pentru 1 kwh la o statie Renovatio a ajuns la 2.5 lei, adica un plin de Spring ( 27 kwh) te costa acum doar 68 de lei!

Aici venim si spunem ca acestia se inseala amarnic pentru ca toate masinile Dacia au nevoie de revizii CARE SE PLATESC LA DEALER, diferentele fiind infime fata de costurile de mentenanta a unei masini pe benzina de oras precum acum VW up.

Singurul lucru garantat cand esti proprietatul unui Spring este ca bateria se deterioreaza in timp, costurile cu inlocuirea sa dupa 120.000 km sau 8 ani fiind estimate la peste 6.000 euro.

De partea cealalta, VW up cu banalul motor 1.0 MPI de 60 CP are sanse sa mearga fara probleme tehnice chiar si 300.000 de km! Aici trebuie doar sa nu uiti sa inlocuiesti cureaua de distributie la 5 ani sau 150.000 de km, si eventual un set de bujii la fiecare 100.000 de km.

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

Si dupa ce iese din garantia de 2 ani fara limita de km, acest VW up poate sa primeasca si o instalatie de GPL pentru ca motorul 1.0 este unul MPI cu injectie multipunct, costurile de functionare fiind cu -40% fata de pretul rularii pe benzina.

Si atunci primesti si o autonomie marita la 800 km pentru ca vei putea parcurge in plus inca 300 km cu GPL!

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

Dacia Spring 2021, samsari auto Dacia Spring 2021, olx Dacia Spring, pret mare Dacia Spring 2021, rabla plus Dacia Spring 2022

Cand tragem linie, vedem ca VW up recupereaza la capitolul costuri mici de utilizare doar dupa 8 ani, moment cand Dacia are nevoie de o baterie noua cu un pret de achizitie de aproximativ 6.000 euro! Adica masina celor de la Dacia va avea in aceasta situatie o valoare de piata de 1 EURO!

Si pentru cei care considera ca masina trebuie sa fie inlocuita in intervalul 6-8 ani, trebuie sa le aducem aminte de statistica care ne arata ca romanii tin o masina noua in medie 15 ani! Adica, la Spring trebuie sa te pregatesti sa schimbi de doua ori bateria!

VW up inca se produce in 2022 cu toate versiunile sale de motoare pe benzina, in ciuda faptului ca Porsche Romania nu vinde in aceasta tara decat modelul electric.

siguranta dacia spring, euroncap dacia spring, cosciug electric, morti accident dacia spring, probleme siguranta spring, autolatest

vw up! 1.0 mpi 60 cp 2022 vs dacia spring 2022, vw up pe benzina vs dacia spring ev, pret vw up 1.0 mpi, consum, autolatest, cea mai buna

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

7 COMMENTS

  1. Posesor de Vw UP 75 cp , super alegere am făcut. Obțin 4,2 la 120 km/h regim autostradă vara. Mașina este o bijuterie destul de spațioasă ,foarte manevrabilă . O folosesc si in concedii pt consum.

  2. În clasa mică Hyundai i10 este nr.1.Are raport preț/dotări mult peste vw up.Este mai spațios ,mai bine construit și mai ieftin(eu zic și mai frumos dar aici e chestie de gust).Fără nici un fel de rabla varianta de 1.0 este cam 10000 Euro iar cea de 1.2 (84cp,) pe la 10500 de Euro.Dotarile în varianta de bază nu pot fi puse pe vw up nici dacă plătești suplimentar.Dar romanul (și nu numai) este ignorant,el săracul nu are orizont decât până la nemțești.

  3. Nu știu cum este Dacia spring.Am vw up de 6 ani 155 000 km .Ambreiajul scihmbat acum 1 an a cedat iar,este drept conduc în BUCUREȘTI,iar partea cu consumul de aprox 5 litri este corecta doar când sta pe loc,cod merge ca 7-8 litri.Are super servodirectie.

  4. Sînt de acord cu Ciobotaru, în ceea ce privește consumul.
    Nu vorbesc doar de faptul că fiecare conduce diferit. Dar nici pe autostrada nu consuma asa de putin la 120 km / ora.
    Eu am primul model de Up, o am de 9 ani si nici noua nu scotea asa putin.
    Ca sa scot 4.5-4.7 pe autostrada trebuie sa merg cu 100, maxim 105 km/ h.
    La început într-adevăr avea consumul asta la 115-120 km/ ora.
    Mie, in București, dimineața, imi consumă 7,5 l la un condus sportiv pe o distanță de 10 km, la ora 6.30 (cînd prind maxim 2 semafoare pe roșu, rareori 3).
    Iar, la întoarcere, o scot peste 10 l pt ca mai mult stai in trafic după ora 16.00.

    In rest sînt super-mulțumită . Are o putere incredibilă si mereu mai ai “pedala” de rezervă, spre deosebire de mașinile frantuzesti (la modul general).
    Oricît de tare o calci, tot mai ai o rezerva de putere. Dar asta asa a fost dintotdeauna la VW. La toate modelele.
    Niciodată, cu VW, nu mi s-a întîmplat să intru într-o depășire din care să fiu nevoită să revin pe poziția inițială din lipsă de putere. In schimb cu Citroen, Dacia si Renault, frecvent.

    Asa ca pot intelege acest studiu comparativ.

  5. Pai de ce ai da 12000 € pentru un Vw Up la care sa pui gpl pe el dupa 2 ani la un motor de doar 60 de cai!!!!??
    Cand poti foarte bine sa optezi pentru un Sandero la sub 10000 cu gpl (cu autonomie de 1000km benzina/gpl) din fabrica cu garantie spatiu mai mult si motor mai puternic, poate doar pentru ca nu scrie Vw pe ea cine stie…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente