DB sau cum este el cunoscut drept CFR-ul germanilor, a semnat un acord cu un producator de trenuri din Franta pentru livrarea unor garnituri 100% electrice.
Insa cand spunem electrice, nu ne referim la trenuri care au pantograf si se alimenteaza de la reteaua feroviara cu energie, ci la trenuri care au baterii individuale montate pe partea superioara.
Rezultatul se numeste DB Alstom Coradia si este capabil sa parcurga 120 km cu o singura incarcare, insa Alstom nu spune cate zile trebuie sa stea la incarcat acest tren care va avea cu siguranta acumulatori cu capacitati de mii de kwh?
Aceasta solutie tehnica este fara nici o explicatie cea mai proasta cand vorbim de transportul feroviar, pentru ca necesarul de acumulatori este atat de mare si sunt atat de greu de incarcat, incat electrificarea liniei sau punerea in functiune a unor trenuri diesel sunt solutii mult mai ecologice.
Se pare ca Germania devine cea mai inapoiata tara europeana dupa ce au anuntat ca renunta la centralele nucleare si la trenurile care merge pe linii electrficate traditional.
Criza energetica duce Germania la repornirea centralelor energetice care functioneaza pe carbuni, emisiile de CO2 fiind in aceste zile extrem de mari!