Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Vezi de ce iarna este cel mai greu anotimp pentru masina electrica? Autonomia se reduce la jumatate

Conform specialistilor de fiecare data cand vine iarna cei care conduc o maisna electrica trebuie sa tina cont de cateva sfaturi pentru a nu ramane fara baterie pe marginea drumului.

masina electrica iarna, consum kwh masina electrica iarna, autonomie redusa la jumatate iarna, autolatest, diesel vs electric iarna, timp incarcare crescut iarna, preconditionare baterie iarna

Multi dintre voi nu stiti cum se conduce iarna o masina electrica, motiv pentru care au inceput sa apara ghiduri prin care specialistii te fac realmente sa alegi o masina pe benzina sau diesel pentru sezonul rece.

adac probleme autonomie masini electrice, iarna masini electrice, autonomie redusa iarna masini electrice, autolatest, review

Conform britanicilor de la AAA, in sezonul rece cand temperatura scade sub -7 grade Celsius autonomia masinii tale electrice scade pana la 50% fata de autonomia masinii cand temperatura este mai mare de 20 de grade Celsius.

-Astfel, daca masina ta merge 300 de km vara cu sistemul AC pornit, iarna cu caldura activata autonomia scade pana la 150 de km. Daca masina ta nu are pompa de caldura autonomia scade si mai mult pentru ca atunci incalzirea este 100% electrica.

Autonomia reala in sezonul rece a Daciei Spring este chiar mai mica de 90 km

-Daca conduci o masina electrica performanta actioneaza modul de preconditionare al acumulatorului in sezonul rece, sistem care poate aduce o cresterea a autonomiei.

adac probleme autonomie masini electrice, iarna masini electrice, autonomie redusa iarna masini electrice, autolatest, review

-Daca masina ta este dotata cu volan incalzit si scaune incalzite poti face o economie de RANGE daca opresti caldura. Producatorii recomanda ca iarna sa conduci masina ta electrica cu geaca de munte, insa sa activezi scaunele si volanul incalzit electric.

-Verifica presiunea din pneuri iarna pentru ca daca aceasta este mica si consumul de kwh este mare.

masina electrica iarna, consum kwh masina electrica iarna, autonomie redusa la jumatate iarna, autolatest, diesel vs electric iarna, timp incarcare crescut iarna, preconditionare baterie iarna

-Incarca masina ta electrica iarna cand acumulatorul ajunge la 20% din capacitatea bateriei, solutie care permite o incarcare mai rapida insa reduce si riscul de a ramane fara baterie pe marginea drumului.

-Pe autostrada incearca sa mergi cat mai incet pentru a avea o autonomie cat mai mare.

Germanii de la ADAC si Green NCAP declara ca masinile electrice au autonomia iarna redusa cu 50%!

DE CE MASINA ELECTRICA NU ESTE O SOLUTIE IARNA IN ROMANIA?

In concluzie specialistii spun ca daca trebuie sa iesi in afara orasului si nu traiesti intr-o tara unde traficul este coordonat chiar si cand afara ninge, nu este recomandat sa mergi cu o masina electrica.

masina electrica iarna, consum kwh masina electrica iarna, autonomie redusa la jumatate iarna, autolatest, diesel vs electric iarna, timp incarcare crescut iarna, preconditionare baterie iarna

Intr-o tara precum Romania cu drumuri inprevizibile iarna cand ninge trebuie sa te astepti la ambuteiaje care pot creste timpul petrecut pe drum cu 2 ore, iar masina electrica chiar daca stioneaza consuma energie din acumulator pentru ca iarna trebuie sa functioneze caldura.

Masinile electrice consuma in realitate mai multi kw decat anunta constructorii in fisa tehnica!

De partea cealalta a baricadei, un diesel modern are un consum mediu de 0.5 litri pe ora de motorina, iar o stationarea de 4 ore in viscol inseamna un consum real de 2 litri de motorina din cei 50 de la bord! Adica, cu un diesel poti stationa cu motorul pornit chiar si peste doua zile fara a necesita oprirea sa.

Insa, daca mergi doar in oras si drumurile tale zilnice nu depasesc 80 de km atunci orice masina electrica poate face fata chiar si celor mai geroase zile.

masina electrica iarna, consum kwh masina electrica iarna, autonomie redusa la jumatate iarna, autolatest, diesel vs electric iarna, timp incarcare crescut iarna, preconditionare baterie iarna

s

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

  1. Nicăieri, nimeni nu spune ce costuri implica în exploatare o râșniță electrica. De mentenanță, nu mai vorbim. Ăștia care n-aveți ce face cu banii, umpleți-le buzunarele celor care vă prostesc, ajutate de guverne, să distrugă un echilibru planetar care a fost statutat în peste 100 de ani de evoluție în domeniul auto.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente