Germanii de la ADAC au realizat un test complex de consum al celor mai importante masini la vanzare in acest moment in Europa.
Surpriza cea mare a inginerilor a fost ca aceste masini electrice mult laudate consuma in realitate mult mai mult decat o anunta oficial normele WLTP, care se prespun ca sunt teste in viata reala cu masina pe sosea.
Din aceste masini doar Hyundai Kona EV, Renault Twingo EV, Kia e-Niro, Peugeot e-208 sau BMW i3 au reusit sa consuma kwh destul de aproape de normele lor WLTP.
Socul germanilor a fost descoperit la modelele Volvo Polestar 2 Long Range Dual Motor, Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD, Mercedes EQC 400 AMG Line, Audi e-tron 55 quattro, Skoda Enyaq iV 80 care au un consum real mult prea mare fata de anuntul oficial al fabricantului.
De fapt modelele Volvo depasesc atat de mult fisa tehnica incat putem sa reduce din start autonomia masini la jumatate!
Conform unui studiu din Nature USA peste 20% din utilizatorii de masini electrice cumparate de noi in perioada 2013-2018 au ales sa renunte la acestea in favoarea unor masini noi pe benzina.
Adica 20% dintre cei care au dat bani pe o masina EV in urma cu 3 ani au ales sa treaca din nou la masinile pe benzina pentru ca masina electrica are probleme.
Prima si poate cea mai serioasa este timpul de incarcare si lipsa unei retele bine puse la punct in SUA ( Europa este cu mult in urma americanilor!), iar cea de-a doua problema este costul real al unui acumulator nou.
Adica daca masina ta noua in 2018 mergea in medie 200 de km cu o singura alimentare, dupa patru ani si 100.000 de km bateria ajunge la un nivel de 80%, adica autonomia ta este intr-o continua scadere.
Plus ca pretul pentru inlocuirea unui acumulator de Nissan Leaf sau Tesla Model S din 2018 depaseste suma de 15.000 euro cu montaj inclus.
Masina electrica inca nu a dovedit ca este singura solutie a industriei auto, motiv pentru care Germania si UE lucreaza la noile norme Euro 7 care sa permita utilizarea motorului pe bezina cel putin pana in anul 2040 sub forma Hybrid sau PHEV.