Conform unui studiu din Nature USA peste 20% din utilizatorii de masini electrice cumparate de noi in perioada 2013-2018 au ales sa renunte la acestea in favoarea unor masini noi pe benzina.
Adica 20% dintre cei care au dat bani pe o masina EV in urma cu 3 ani au ales sa treaca din nou la masinile pe benzina pentru ca masina electrica are probleme.
Prima si poate cea mai serioasa este timpul de incarcare si lipsa unei retele bine puse la punct in SUA ( Europa este cu mult in urma americanilor!), iar cea de-a doua problema este costul real al unui acumulator nou.
Adica daca masina ta noua in 2018 mergea in medie 200 de km cu o singura alimentare, dupa patru ani si 100.000 de km bateria ajunge la un nivel de 80%, adica autonomia ta este intr-o continua scadere.
Plus ca pretul pentru inlocuirea unui acumulator de Nissan Leaf sau Tesla Model S din 2018 depaseste suma de 15.000 euro cu montaj inclus.
Masina electrica inca nu a dovedit ca este singura solutie a industriei auto, motiv pentru care Germania si UE lucreaza la noile norme Euro 7 care sa permita utilizarea motorului pe bezina cel putin pana in anul 2040 sub forma Hybrid sau PHEV.