ADAC a testat in conditii de iarna cele mai bune masini electrice cu preturi de achizitie sub 40.000 euro, rezultatul fiind unul socant pentru evanghelistii masinii electrice.
ADAC si Green NCAP spun la unison ca masinile electrice de masa au foarte mari probleme cu autonomia in conditii de iarna, adica cand temperatura scade sub 20 de grade Celsius sau chiar si sub zero grade Celsius.
ADAC spune ca un Renault ZOE pierde 20% din autonomie atunci cand temperatura scade de la 20 de gade pana la zero.
Adica, daca la o temperatura medie de 20 grade Cesius masina merge cu un plin 350 km, atunci cand afara este iarna aceeasi masina nu mai poate merge nici macar 240 km! Adica pierde chiar si 30% din autonomie.
Un Hyundai Kona Electric cu acumulatorul mic merge vara in medie 215 km, insa iarna nu mai reuseste sa atinga decat 147 km. Pierderea este de 33%.
Cea mai mare problema este la modelul Volkswagen ID.3 care vara reuseste sa mearga cu o singura alimentare o distanta de 324 km, insa cand temperatura scade autonomia sa nu mai atinge nici macar 160 km.
Adica maretul si mult promovatul Volkswagen ID.3 pierde exact 50% din autonomie intre cele doua sezoane.
Aceste masini au si mai mari probleme cand pe sosea este un blocaj de cateva ore pentru ca modelele sub 40.000 euro nu au pompa de caldura, adica dacat tineti caldura activata bateria are o perioada de viata doar de cateva ore!
In aceeasi situatie o masina diesel are un consum mediu la zero rpm de 0.6 litri pe ora, iar daca masina are 50 de litri rezervorul puteti sta in ea chiar si 90 de ore fara frica ca ramaneti fara caldura!
O masina pe benzina are un consum la zero rpm de 1 litru pe ora, adica cu 50 de litri poti sta linisti cu motorul pornit 50 de ore!