Se pare ca pe cea mai mare piata auto din Europa, cea din Germania masina electrica a esuat in 2024 pentru ca anularea ajutorului social de tipul Rabla Plus a aratat care este starea reala a vanzarilor de masini electrice.
Competitivitatea lor este atat de scazuta in compartie cu cele diesel si pe benzina, incat nici macar pretul scazut al curentului nu poate sa faca masina electrica una de succes.
In Germania comparativ cu 2023, aceasta este o scădere de 27,4 la sută, mașinile electrice au reprezentand astfel doar 13,5% din totalul înmatriculărilor.
Dintre mărcile germane, Porsche (+9,9%/acțiune 1,3%), VW (+3,4%/19,1%) și Opel (+2,0%/5,2%) și-au putut crește vânzările. Au fost scăderi pentru Mini (-29,1 la sută), Smart (-28,4 la sută), Audi (-18,1 la sută), Ford (-14,6 la sută), Mercedes (-7,0 la sută) și BMW (-0,1 la sută).
Pierderi în noile înmatriculări au fost înregistrate la Fiat (-24,8 la sută), Renault (-20,4 la sută), Hyundai (-9,4 la sută), Kia (-8,0 la sută) și Mazda (-2,5 la sută), printre altele.
Mărcile pur electrice Tesla (-41,0 la sută) și Polestar (-49,4 la sută) au suferit pierderi semnificative și au rămas sub o cotă de înregistrare de 1,5 la sută.
Pietele de masini electrice din Germania si Italia scad pentru prima data in ultimii 10 ani