Este greu de inteles pentru fanii Renault, insa Peugeot ofera in acest moment o versiune de baza a lui 2008, mult mai rafinata si puternica in utilizare decat versiunea de top a lui Symbioz 2025.
Din start trebuie spus ca cele doua masini concureaza direct, respectiv sunt crossovere care au pornit de la o baza tehnica de citadine, precum Peugeot 208 si Renault Clio.
Se pare ca Renault vrea sa ascunda cel mai bine acest lucru, prin simplul fapt ca a dezvoltat “cica” un nou model mult mai modern, care in realitate nu este nimic altceva decat un Captur cu doar cativa cm mai lung si un design exterior diferit.
Aceste schimbari, insa nu modifica caracterul standard al unui Captur, o masina care din pacate utilizeaza aceeasi platforma cu Duster 3, insa nu mai are carisma romanului in 2025.
De partea cealalta a baricadei, se afla un 2008 si el relativ invechit, masina care din fericire pentru Stellantis inca arta foarte bine, chiar daca Renault si VW se tot chinuie sa realizeze facelift-uri masinilor lor de generatie veche.
Aici, parca Peugeot a inteles ca intreaga concurenta nu prea are sanse la capitolul design, si a preferat sa modifice usor interiorul si mai mult partea tehnica care si de aceasta data este superioara unui Renault.
BATALIA HIBRIZILOR MADE IN FRANCE
Sub capotele ambelor masini se acund sisteme hybrid de ultima generatie, care din pacate favorizeaza modelul Peugeot la toate capitolele, pentru ca cel de la Renault este extrem de complicat si putin placut la condus, in special cand iesim in afara oraselor.
2008 Hybrid 136 are sub capota un motor de generatie noua 1.2 Turbo de 136 CP/230 Nm, iar motorul electric de 28 CP si 55 Nm este integrat direct in cutia de viteze Punch cu 6 rapoarte si dublu ambreiaj.
De partea cealalta a baricadei se afla un sistem hybrid E-Tech lansat in 2020 si care deja are probleme cu rechemarile, in special la cutia multimodala cu 4 trepte si trei motoare electrice integrate (unul pentru mersul inainte, unul pentru marsarier si altul tip MHEV pentru regenerare in franare).
Insa, marea problema a lui Renault este motorul de 1.6 litri si 97 CP aspirat de origine Nissan, care este galagios si care este atat se slab incat nici macar cele doua motoare de tractiune electrice nu-l pot ajuta in viata de zi cu zi, cand este nevoie de reprize.
CUM SE CONDUC CELE DOUA MASINI PE SOSEA?
Aici trebuie spus ca Renault are un consum cu 0.7 litri mai mic in mediul urban, unde sistemul functioneaza aproximativ 50% din timp in modul electric, insa cand iesi in afara sa masina este zgomotoasa, iar cutia nu stie ce treapta sa aleaga, chiar si cand vrei sa conduci linistit.
Pe autostrada, sistemul E-Tech Hybrid de la Renault consuma mai mult, este mai zgomotos si are reprize de-a dreptul comice in kick-down.
Sistemul hybrid de la Peugeot este unul mult mai dinamic (ajunge la 100 de km/h cu pana la 2.6 secunde mai repede), iar in afara orasului chiar poate sustine viteze admirabile, cu un consum mult mai mic decat cel al lui Symbioz.
Aici se face diferenta, dinamismul lui 2008 si sistemul hyrbrid mult mai elegant in functionare, permitand masinii sa fie o alegere inteligenta in detrimentul unui sistem hybrid cu transmisie multimodala cum vedem la Renault.
Asta nu inseamna ca motorul 1.2 Turbo de 136 CP este perfect, pentru ca inca nu poate concura un sistem hybrid de la Toyota, insa Stellantis a realizat all-around o masina mult mai manevrabila si eficienta atunci cand mergem pe drumurile europene si pe autostrazi.
Version | Peugeot 2008
Hybrid 136 |
Renault Symbioz
E-Tech 145 |
Nivel Echipare | GT | Alpine Spirit |
Pret | 33,400 € | 36,900 € |
Putere fiscala Europa de Vest | 5 | 7 |
CO emissions2(g/km) | 110 – 113 | 105 |
Dealer | Eurial Pantelimon Renault | |
Dimensions | ||
Lungime (m) | 4.30 | 4.41 |
Latime (m) | 1.78 | 1.8 |
Inaltime (m) | 1.52 | 1.58 |
Ampatament (m) | 2.61 | 2.64 |
Portbagaj (l) | 434 | 492 |
Rezervor (l) | 44 | 48 |
Anvelope | 215/60 R17 | 225/45 R19 |
Greutate la gol (kg) | 1,550 | 1,423 |
Motor | ||
Motor | 3 cilindri turbo | 4 cilindri aspirat |
Cilindree (cm3) | 1,199 | 1,598 |
Putere (CP) – Cuplu (Nm) termic | 136 – 230 | 94 -148 |
Putere (CP) – Cuplu (Nm) electric | 29 – 55 | 49 + 20 – 205 |
Putere Cumulata (cp) | 136 | 145 |
Cuplu cumulat (Nm) | 230 | 250 |
Capacitate baterie (kWh) | 0.432 | 1.2 |
Transmisie | 2WD Fata | |
Cutie viteze | 6DCT Punch | Multimodala 4 trepte |
Performance and consumption | ||
0 – 100 km/h (s) | 8.3 | 10.6 |
Viteza Maxima (km/h) | 206 | 170 |
WLTP consum mediu (l/100 km) | 4.9 | 4.7 |
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
Test scurt cu noul Peugeot 2008 facelift si noul motor 1.2 Pure Tech 110 CP 2016