Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ-Renault Symbioz E-Tech 145 fata in fata cu Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT facelift 2025

Este greu de inteles pentru fanii Renault, insa Peugeot ofera in acest moment o versiune de baza a lui 2008, mult mai rafinata si puternica in utilizare decat versiunea de top a lui Symbioz 2025.

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

Din start trebuie spus ca cele doua masini concureaza direct, respectiv sunt crossovere care au pornit de la o baza tehnica de citadine, precum Peugeot 208 si Renault Clio.

Se pare ca Renault vrea sa ascunda cel mai bine acest lucru, prin simplul fapt ca a dezvoltat “cica” un nou model mult mai modern, care in realitate nu este nimic altceva decat un Captur cu doar cativa cm mai lung si un design exterior diferit.

Aceste schimbari, insa nu modifica caracterul standard al unui Captur, o masina care din pacate utilizeaza aceeasi platforma cu Duster 3, insa nu mai are carisma romanului in 2025.

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

De partea cealalta a baricadei, se afla un 2008 si el relativ invechit, masina care din fericire pentru Stellantis inca arta foarte bine, chiar daca Renault si VW se tot chinuie sa realizeze facelift-uri masinilor lor de generatie veche.

Aici, parca Peugeot a inteles ca intreaga concurenta nu prea are sanse la capitolul design, si a preferat sa modifice usor interiorul si mai mult partea tehnica care si de aceasta data este superioara unui Renault.

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

BATALIA HIBRIZILOR MADE IN FRANCE

Sub capotele ambelor masini se acund sisteme hybrid de ultima generatie, care din pacate favorizeaza modelul Peugeot la toate capitolele, pentru ca cel de la Renault este extrem de complicat si putin placut la condus, in special cand iesim in afara oraselor.

2008 Hybrid 136 are sub capota un motor de generatie noua 1.2 Turbo de 136 CP/230 Nm, iar motorul electric de 28 CP si 55 Nm este integrat direct in cutia de viteze Punch cu 6 rapoarte si dublu ambreiaj.

transmisia multimodala, 1.6 E-Tech Hybrid, Renault cutie multimodala motoare electrice, probleme, DTC 16D861, recall DTC 0A9098

Peugeot 3008 SUV Full Hybrid 1.2 Turbo 136 CP e-DCS6 GT 2024, test drive, eurial pantelimon, consum oras, cutie punch edcs 6, baterie Peugeot 3008 SUV Full Hybrid 1.2 Turbo 136 CP e-DCS6 GT 2024

De partea cealalta a baricadei se afla un sistem hybrid E-Tech lansat in 2020 si care deja are probleme cu rechemarile, in special la cutia multimodala cu 4 trepte si trei motoare electrice integrate (unul pentru mersul inainte, unul pentru marsarier si altul tip MHEV pentru regenerare in franare).

Insa, marea problema a lui Renault este motorul de 1.6 litri si 97 CP aspirat de origine Nissan, care este galagios si care este atat se slab incat nici macar cele doua motoare de tractiune electrice nu-l pot ajuta in viata de zi cu zi, cand este nevoie de reprize.

Peugeot 3008 Hybrid 1.2 PureTech 136 CP eDCT7 Punch, test drive, test rom drive test, eurial pantelimon, consum oras, garda la sol, pret Peugeot 3008 Hybrid 1.2 PureTech 136 CP eDCT7 Punch, review, 3008 allure 136 hp, 0-100 km/h

Mitsubishi ASX 1.3L 160 CP 7-DCT Getrag MHEV, test drive autolatest, test consum, 0-100, pret reducere, test romania Mitsubishi ASX 1.3L 160 CP 7-DCT Getrag MHEV

CUM SE CONDUC CELE DOUA MASINI PE SOSEA?

Aici trebuie spus ca Renault are un consum cu 0.7 litri mai mic in mediul urban, unde sistemul functioneaza aproximativ 50% din timp in modul electric, insa cand iesi in afara sa masina este zgomotoasa, iar cutia nu stie ce treapta sa aleaga, chiar si cand vrei sa conduci linistit.

Pe autostrada, sistemul E-Tech Hybrid de la Renault consuma mai mult, este mai zgomotos si are reprize de-a dreptul comice in kick-down.

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

Renault Symbioz E-Tech 145 vs Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCT, autolatest, probleme e tech renault, cutie multimodala vs 6dct punch, teste auto, garda la sol, test drive

Sistemul hybrid de la Peugeot este unul mult mai dinamic (ajunge la 100 de km/h cu pana la 2.6 secunde mai repede), iar in afara orasului chiar poate sustine viteze admirabile, cu un consum mult mai mic decat cel al lui Symbioz.

Aici se face diferenta, dinamismul lui 2008 si sistemul hyrbrid mult mai elegant in functionare, permitand masinii sa fie o alegere inteligenta in detrimentul unui sistem hybrid cu transmisie multimodala cum vedem la Renault.

Asta nu inseamna ca motorul 1.2 Turbo de 136 CP este perfect, pentru ca inca nu poate concura un sistem hybrid de la Toyota, insa Stellantis a realizat all-around o masina mult mai manevrabila si eficienta atunci cand mergem pe drumurile europene si pe autostrazi.

Version Peugeot                2008  

Hybrid 136

Renault Symbioz

E-Tech 145

Nivel Echipare GT Alpine Spirit
Pret 33,400 € 36,900 €
Putere fiscala Europa de Vest 5 7
CO emissions2(g/km) 110 – 113 105
Dealer Eurial Pantelimon                  Renault
Dimensions
Lungime (m) 4.30 4.41
Latime (m) 1.78 1.8
Inaltime (m) 1.52 1.58
Ampatament (m) 2.61 2.64
Portbagaj (l) 434 492
Rezervor (l) 44 48
Anvelope 215/60 R17 225/45 R19
Greutate la gol  (kg) 1,550 1,423
Motor
Motor 3 cilindri turbo 4 cilindri aspirat
Cilindree (cm3) 1,199 1,598
Putere  (CP) – Cuplu (Nm) termic 136 – 230 94 -148
Putere  (CP) – Cuplu (Nm) electric 29 – 55 49 + 20 – 205
Putere Cumulata (cp) 136 145
Cuplu cumulat (Nm) 230 250
Capacitate baterie (kWh)  0.432 1.2
Transmisie                              2WD  Fata
Cutie viteze 6DCT Punch Multimodala 4 trepte
Performance and consumption
0 – 100 km/h (s) 8.3 10.6
Viteza Maxima (km/h) 206 170
WLTP consum mediu (l/100 km) 4.9 4.7

 

Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.

eurial pantelimon

Test scurt cu noul Peugeot 2008 facelift si noul motor 1.2 Pure Tech 110 CP 2016

 

s

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente