Electrificatii sunt extrem de suparati atunci cand presa auto vine cu date concrete referitoare la viata reala, respectiv astazi aratam faptul ca pretul mediu pentru 1 kwh la statiile DC din Germania a depasit 4.30 lei.
Adica, daca masina ta are o baterie de 80 kwh atunci vei scoate din buzunar suma de 350 lei, suma cu care masina poate merge in medie pe autostrada doar 250 km.
Respectiv, un drum de la Bucuresti si pana la Arad ( 600 km) care se face acum in proportie de 80% pe autostrada o masina electrica moderna cu o baterie de 80 kwh si o putere de 250 CP necesita 160 kwh, in timp ce o masina premium germana diesel poate merge 1.000 km cu doar 64 de litri de motorina care te costa 460 lei, adica vei ajunge la Arad cu un rest de autonomie de cel putin 400 km.
Pretul alimentarii masinii electrice de mai sus cu pretul din Germania este de aproximativ 700 lei.
Stim ca in Romania pretul mediu este situat undeva la 3.0 lei kw, insa trebuie sa ne gandim ca plafonarea urmeaza sa fie anulata incepand cu luna februarie 2025, moment un care toti cei care conduc o masina electrica trebuie sa se astepte la cresteri de preturi de 30-50% chiar si pentru consumul de acasa de la Hidroelectrica.
Pe piata din Germania cu peste 154.000 de statii de alimentare pretul unui kwh este atat de mare incat in nici un calcul real nu renteaza sa-ti cumperi o masina electrica mai ales ca Germania chiar are autostrazi unde toate modelele EV sunt penalizate de un consum real exagerat.
Cele mai recente date pentru „Charging Radar” de la Edison arată că prețul pentru încărcare rapidă (DC) merge doar într-o singură direcție în Germania. Curba prețurilor este în creștere și a aterizat recent la 87 de cenți pe kWh, care este prețul mediu DC. Cel mai recent, acest preț a crescut de la 75 de cenți, anterior era de 73 de cenți și înainte de asta era de 65 de cenți. Pretul maxim pe autostrada a atins deja 1.37 euro.
PORSCHE MACAN EV
Bateria lui Porsche Macan Electric are o capacitate de 100 de kilowați oră (kWh). La un preț de 1,37 euro la o stație de încărcare rapidă, asta s-ar adăuga cu ușurință la peste 100 de euro în doar câteva minute.
Cu un consum mediu de 20 kWh, o călătorie de 100 de kilometri l-ar costa pe șoferul mașinii electrice suma de 27 de euro.
O mașină pe benzină ar putea folosi în prezent aproximativ 7 litri de combustibil pentru asta, prin urmare ar călători de cel puțin două ori mai departe.
Insa, consumul mediu al unui Macan EV pe autostrada depaseste 30 kwh, adica costurile reale sunt si mai mari.
Franta interzice soferilor de masini electrice sa incarce in timpul zile si la ore de varf!
Chiar 250km se face cu 80kw? Sa ura între un consum de 32kw / 100km… Consumul real e undeva între 12 și 20 kW /100km. Ar fi frumos sa dați niște date reale dacă tot scrieți articole.
Nu știu prețul din Germania, dar sigur în România nu este 3 lei/kwh.
Anomalii ale UE unde niste exaltați numiți ecologiști cred că dacă Europa reduce poluarea plătind un preț colosal care consta în prăbușirea economică și implicit scăderea nivelului de trai ,vom salva planeta!!!Cat de imbecil sa fii să-ți închipui că tu Europa care dacă privești pe harta lumi ești cat un timbru pe o foaie A4 cu o populație nesemnificativă la nivel global poți schimba ceva cu adevărat? Doar sa sărăcești populația UE și să devii dependent de americani și asiatici.Asa se întâmplă când prostii conduc UE-falimente ,șomaj ridicat,inflație,sărăcire!
Contributia EU la “incalzirea globala” este de 7,3%. Daca maine EU se va scufunda in Atlantic nu se va schimba nimic… Corectie, noi vom fi morti si planeta va fi la fel de calda.
De timp, nu mai spui că pierzi două ore să încarci bateri pe când un plin la rezervor îl faci, în 5 minute și dai talpă cât încarci tu bateria eu ajung în Brașov de la București și înapoi ..
De ce nu spuneți și ce salarii au norvegienii și că echivalent cu venitul lunar nu este scump.
Chiar și la acele salarii gen 2, 3 mii sa dai între 50-100 euro ptr o încărcare este mult gen – o baterie de 80 kwh atunci vei scoate din buzunar suma de 350 lei, suma cu care masina poate merge in medie pe autostrada doar 250 km, dar pe benzina plătești 20, 25 de euro ( adică 130 de RON) ptr 250 de km.
🤭eu care cu un astra din 2005 1.9 cu un plin fac la o viteza medie de 120 k/mh 1200 de km ,părerea mea prosteala pe fata ,mașinile vechi ar trebui doar adaptate fără a mai fi nevoie sa construiască altele noi .
Ce compararii incorecte, un porsche macan benzina 2023 nu o sa consume niciodata 7 litri la 100km nici pe autostrada nu mai zic de oras. O masina in Romania ruleaza in medie 30-40% pe autostrada si 60-70% in oras, momentan se incarca cu 0.77 kwh la hidroelectrica daca ai si panouri deja ajungem la discutiile de acum2-3 ani legat de masinile electice adica iesi mai ieftin de 5 ori cu o masina electrica nu mai zic de poluare, lipsa vibratiilor si a zgomotului.
Eu cu 100 Ron gpl merg 350km pe autostradă sau aproape 450 pe drumuri naționale sau 250 urban
250 in București vara cu ac