Una dintre cele mai vechi masini noi la vanzare din Romania a ajuns sa fie vanduta cu un pret extrem de mare chiar si comparat cu ceea ce vedem la Hyundai, Kia sau Toyota.
Este vorba evident de gama crossover Suzuki S-Cross 1.5L Strong Hybrid 140v cu transmisia robotizata 6AGS ( sistem in mare parte identic cu defuncta cutie Dacia Easy R), masina lansata in forma initiala pe piata din Europa in anul 2013.
Exact acum 10 ani, gama S-Cross avea sa-si faca prezenta in Europa, iar modelul de fata 2023 nu este nimic altceva decat un amplu facelift aplicat gamei 2013.
In anul 2019 pretul de pornire al unui S-Cross in Romania fara Rabla era de 15.070 euro TVA inclus, iar pentru versiunea 4WD pretul nu depasea 18.130 euro TVA inclus, insa acum in 2023 aceeasi masina cu o transmisie manuala cu comanda hidraulica inferioara se vinde cu aproape 33.000 euro.
Diferenta de pret este extrem de mare chiar si fata de anul 2019, si aici nu trebuie uitat ca vorbim de aceeasi masina care utilizeaza aceeasi platforma tehnica si un motor inferior vechiului 1.4 Boosterjet si cutie Aisin AT6.
Tehnic vechea motorizare 1.4 BoosterJer nonhybrid avea 140 CP si 220 Nm la 1.500 rpm, iar acum noul motor de 1.5 litri aspirat nu ofera decat 102 CP si 138 Nm la 4.400 rpm plus cutia robotizata care schimba rapoartele lamentabil in comparatie cu vechea transmisie cu convertizor de cuplu.
Mai jos vezi cum arata plansa de bord din 2013 vs cea din 2023:
Intreaga teghnologie hybrid 140v a noului S-Cross nu aduce decat emisii de 131 g CO2/km, in timp ce vechea motorizare de 140 CP si cutie AT6 clasica avea emisii de 136 g CO2/km, cifrele anuntand de fapt un consum indentic in ciuda electrificarii.
Sunt proprietarul unui S cross 2019, foarte bine că a ajuns prețul unde este, este real, uitați-vă la Duster când a fost inventat, și ce preț are astăzi
Când avea Suzuki pe Samurai 4*4, unde era Dacia, vă rog… Mai ușor, să nu uităm unde ne a fost locul
Te intreb acum daca mai esti in stare, sau doresti sa platesti 32.000 euro pentru un S-Cross NOU?
Cum spuneam, pretul corect era in 2019 la aceasta masina…..nu asta 15.000 euro mai mare!
Și “oferta” de Lessing cu dobânda “0” și taxe de administrare cont de vreo 50 euro pe luna sau chiar mai mare. Când am fost la ei parca ma simteam ca ei cred ca vorbesc cu ultimul idiot. Și da, și Dacia e și mai nașpa.
Se compara mere cu pere…e scumpa varianta strong hybrid fiindca are sistemul hybrid de la toyota, doar cutia automata este de la suzuki, varianta aia manuala robotizita. Abia ce am luat varianta 1.4, 4wD, manuala, mild hybrid echiparea Passion cu 21630 euro cu doua tichete rabla. Greu sa gasesti ceva mai bun in banii astia.
Noi vorbim de preturile fara Rabla pentru ca Rabla este un discount dat dealerilor….nu clientilor!
Cat despre cutia aia robotizata nu uita ca masina ajunge la un pret final de 32.000 euro…..pentru un S-Cross care se vindea in 2019 cu 15.000 euro!?!?
Pretul fara rabla e 24630 euro…ideea era ca in 2019 nu aveau strong hybridul lui toyota in oferta, aceeasi toyota care au marit chiar nesimtit preturile.
Nu vorbim de discountul Rabla….vorbim de pretul de vanzare cu TVA si in versiunea cu dotari ajunge la 33.000 euro, ceea ce este extrem de mult pentru un Suzuki fabricat in Ungaria!
Decât un Duster mai bine un Suzuki . Toate mașinile sunt supra evaluate deși nu merita.
Adica platesti 15.000 euro in plus pe aceeasi masina doar ca nu este Dacia?
Si evident ca nu tinem partea celor de la Dacia 🙂
Vechiul S-Cross hybrid este facut in Japonia, eu asa stiu…. asta nou e facut in Ungaria ???
100% Ungaria!
Tot in Ungaria este fabricata si Vitara!
Restul in Japonia