Mitul masinilor sport japoneze ca fiind indestructibile in timp a apus, pentru ca acum cel mai sportiv motor al marcii, celebrul L3 Turbo de 1.6 litri se dovedeste ca se autodistruge fara prea multi km la bord.
Gama Toyota GR Yaris are sub capota noul motor turbo cu 3 cilindri in linie de 1.6 litri care afiseaza o putere maxima de 261 CP, motor care este construit de Gazzo Racing in Japonia si care trebuia sa fie cel mai bun 3 in linie din istorie.
Ei bine, realitatea nu este asa cum o prevedea Toyota pentru ca “miraculosul” L3 Turbo de 261 CP se autodistruge in mers, un piston cedand catastrofal.
Un proprietar de GR a fost mai puţin norocos şi s-a pomenit cu motorul său distrus complet, un piston spărgându-i blocul şi provocând daune uriaşe până la o distrugere totală a acestuia.
In urma constatorii in service, mecanicii au observat ca un piston cu tot cu biela sa ajuns tocmai în baia de ulei, în calea sa spărgând perete cilindrului în care se afla şi tot blocul cilindric până jos. Deci, efectiv, cilindrul are două incizii majore, la cel ca şi tot blocul motor.
Bucăţi metalice cădeau din maşină încă atunci când a fost demontată protecţia de plastic in partea inferioară a compartimentului motor.
Întrucât blocul cilindric a fost spart, bucăţi de metal au sărit şi-n interior, încă din momentul producerii acestor deteriorări. Fiind fierbinţi, ele au topit protecţia de plastic în locul în care au căzut.
Motorul L3 Turbo de 900 cmc de la Dacia este din fericire pentru europeni un motor mult mai fiabil, pe piata existand si versiuni 0.9 TCe modificate de Brabus cu 130 CP care functioneaza fara probleme chiar si 300.000 de km!
Intrebare: pe ce masina exista 0.9 brabus 130cp? 😂
Smart ForTwo Brabus 0.9 Turbo cu powerbox tot Brabus!
Altceva??
Dacă i s-a rupt unuia motorul la Yaris, automat sunt toate proaste? La Dacia crezi ca niciunul din motoarele de 0.9 nu s-a defectat?
Se poate insa 0.9 TCe de la Dacia a fost produs in peste 1 milion de unitati si majoritatea sunt ok, in timp ce motorul asta racing de la Toyota a fost produs in cateva mii de unitati si deja a inceput sa crape!
aceti voi calculelel raportat la numarul de unitati produse!
1 caz din câte motoare vândute?
La toyota iti schimba motorul la alte marci europene mari te descurci pentru ca cumperi un brand.
Cele mai rezistente motoare sunt din marca Toyota dupa o experienta de 45 de ani in auto
H4B nu vine cu 130HP. H4D nu vine cu 130HP. H5D nu vine nici el cu 130HP. Deci, minciuna din start. Trecem peste, poate e gresala.
Fiabilitatea la alea 2 nu e nici pe departe asa mare, mai ales la H4B. Avand in vedere ca e vorba de peste 300k km, clar discutia e de H4B. (Si pt ca e specificat 0.9, ci nu 1.0.)
H4B are cateva problemute micute precum: mananca turbo-uri pe paine, se imbata de la cat lichid de racire bea si pocneste pompe de injectie mai ceva ca un balon. (Ultima mi s-a intamplat si mie personal la 3000 km. Trei mii, sa fie clar scris, sa nu apara dubii.) Probleme care niciuna n-a avut rechemare, in afara de cea cu pompa de injectie, pentru ca era si risc de accident si risc de foc, si nu puteau sa-si permita asa ceva. Cand a pocnit la mine, a turat la maxim motorul singur, bine ca eram la semafor, scoasa din viteza. Dupa nimic, aia a fost, am luat-o pe targa de acolo.
Nu stiu care dintre voi a lucrat la un service Renault, dar nu e atat de roz si frumos pe cat pare. Sunt mai mult decat suficiente Renault-uri si Dacii care vin pt schimbare integrala de motor. Unele dintre ele chiar si de mai multe ori. N-am voie sa zic care modele si de ce au avut nevoie.
Dar, acum legat de GR Yaris (Gazoo*, nu Gazzo, btw). In primul rand, un singur motor facut praf nu inseamna ca sunt toate proaste.
In al doilea rand, GR Yaris are O singura problema comuna a motorului care e in curs de investigatie la Toyota, mai exact arcurile supapelor care pot ceda daca motorul este tinut la turatii foarte inalte pentru o perioada indelungata. GT86 a fost rechemata pt problema asta imediat ce a fost depistata. Acum e si randul GR Yaris-ului.
Iar in ultimul rand, restul motorului e pur si simplu indestructibil, fapt aratat de numeroasele GR Yaris-uri cu putere de peste 400HP pe interne full stock, cel mai puternic GR Yaris de la momentul actual avand 600HP… Cele mai puternice, de fapt, pt ca sunt doua cu 600HP.
Intrebarea cea mai importanta este: “Va trece sau nu de moderator comentariul?”. 🤔
De ce sa nu treaca?
Toti pot sa-si spuna parerea….insa fara injurii si agresivitati.
Este atat de simplu!
Si da 0.9 Tce 90 CP este un motor fiabil, o pot garanta zeci de mii de taximetristi care merg cu ele pe GPL.
Oare nu observa nimeni diferenta de cai dela 90 la 240? Sa compari cartofi cu mere……
sau diferenta de 45.000 euro dintre cele doua?!?!
In permanenta publicati numai balarii si comenrarii defaimatoare despre Toyota si atat! Dacia si Renault au avut o gramada de probleme cu motoarele astea de 0.9 si 1.2. Trecand strada, Honda cu al lor 1.5 turbo, benzina 182 CP, este dezastru! Verificati cate masini civic, sub 100.000 km, sunt la vanzare pe siteurile de profil. Fordul cu 1.5 benzina, la fel…crapa garntat in 100.000 km si este plin de probleme. Fordul cu al lor 1.0, motorul anului 2-3ani la rand, la fel…paguboase din cale afara…Nu mai bateti apa in piua cu cea Toyota, ca nu s-au adunat toate problemele tehnice nunai la marca asta. Iar voi cred ca urmariti tintit acest brand, ca numai aiurea scrieti! Amatorilor!
care astea:
https://autolatest.ro/stiri/peste-1-5-milioane-de-motoare-honda-1-5l-vtec-turbo-au-probleme-tehnice-grave/
sau astea:
https://autolatest.ro/editorial-auto/ford-are-mari-probleme-cu-motorul-pe-benzina-1-0-ecoboost-ecoboom-2018/
sau astea:
https://autolatest.ro/stiri/renault-stia-ca-motorul-1-2-tce-are-probleme-si-nu-a-facut-rechemari-instanta-din-franta-a-dat-castig-de-cauza-soferilor/
Unde erai pana acum?
Multumi pentru balariile devitate gratis fara nici cel mic menjament!
Daca citeai Autolatest in ultimii 10 ani poate erai mai bine informat?!
Spunem si noi….
Am un Aygo din 2006. Motor de 1 benzină.
Are peste 250.000 km fără nicio reparație majoră. Acum 2 ani trebuia sa mai completez uleiul datorita uzurii normale. Am uitat. Azi, citind despre motoare Toyota mi-am adus aminte. Maine voi completa uleiul
Vezi ce se intampla daca citesti Autoatest! 🙂
Motorul 1.0 MPI de la Aygo, C1 si 106 a fost un best seller si pentru ca era extrem de fiabil.
Comparația făcută de voi este eronată. Nu poți compara un motor gândit pentru o mașină de duzină (Dacia) cu un motor pentru o mașină sport. Acesta din urma este proiectat sa funcționeze in niste parametri la care cel de 0.9 nu poate ajunge niciodată. Articolul ăsta este un fel de reclama mascată pentru Dacia…
Sunt sigur ca pagubitul a primit un motor nou intre timp si ca problema va fi rezolvată, asa cum face Toyota mereu.
Cel mai frumos sentiment este atunci cand ies pistoanele prin capota si ca producatorul urmeaza sa-ti plateasca el motorul?!?! 🙂
Misto mentaliate!
Cine a plătit pentru articolul ăsta?
Toyota….pentru a arata ca si produselor lor au probleme!
Sincer nu mi-am putut imagina că cineva ar putea compara o conservă destinată taximetriștilor săraci (cu duhul) cu o mașină de wrc… fascinant…
tot 3 in linie…tot turbo….insa unii ai mari probleme de perceptie!
Hai ca se poate!
motor in 3 cilindri ,de cativa cmc,cu “sute “de cp-teoretic ..Cat rezista ,o cursa ,doua ,trei ?Si vrem si fiabilitate ..
Dacă vrei putere nu cumperi YARIS GR, cumperi Supra…
adica tot un BMW 🙂
Adică plastilină GERMANA😂
Autolatest ai dreptate. I-ai închis pe toți 👏.
Ce motor aș putea să pun pe un Yaris 2012? Motorul original este de 100 cp……dar a fost cămășuit. Aș vrea să pun tot un motor de yaris dar cu mai mulți cp. Ce părere aveți ? Vă cer in sfat
…incearca un L4 compresor mecanic de Corolla TS! Daca intra acolo 🙂 Are 215 CP!
https://autolatest.ro/stiri/prezentare-toyota-corolla-ts-tte-1-8-kompressor-215-cp/