Este vorba de noul motor Honda 1.5L VTEC Turbo care are 4 cilindri in linie si care are injectie directa de benzina. Principala problema este ca acest motor de cilindree mica nu reuesete sa se incalzeaza destul de repede, moment in care benzina poate sa se combine cu uleiul motorului.
Honda a recunoscut ca are probleme de conceptie a motorului Honda 1.5L VTEC Turbo si a marit garantia pentru anumite componente in caz ca acesta cedeaza complet.
Despre marierea garantiei in Romania nu se cunosc detalii.
Honda a renuntat in Europa la vechile motoare 1.8 VTEC de 140 CP si 2.0 VTEC de 155 CP, proulsoarea care si-au dovenit o fiabilitate extrem de mare in anii precedenti.
Din pacate aceste motoare au fost inlocuite cu noile 1.0 VTEC Turbo de 126 CP si acest Honda 1.5L VTEC Turbo de 180 CP, propulsoare care au inceput sa fie retrase chiar si de pe piata din China datorita problemelor tehnice.
Acolo vorbim de 350.000 de masini care sunt fortate de catre statul chinez sa fie reparate gratuit in unitatile Honda Motors.