Aceasta este se parea cea mai mare problema a masinii electrice moderne, masina care nu este nici ieftina nici mai placut la condus cand te uiti la autonomia reala pe autostrazi.
Insa, cea mai mare frica a soferilor de masini electrice este pierderea exagerat de mare din valoarea intitiala intr-un timp mult prea mic, respectiv cumperi acum o masina EV noua si ramai cu ea pe viata pentru ca nu o mai poti vinde in mod real pentru ca pierzi prea multi bani la rata devalorizarii lor.
Acesta este un motiv pentru care nu prea mai exista dealeri care sa faca buy-back cu masini electrice chiar daca au 20.000 de km si mai putin de 1 an, moment in care clientul ramane captiv visului electrificatilor.
Specialistii recomanda sa nu cumparati masini electrice de pe facebook sau piata libera pentru ca pretul mare ascunde in realitate o incercare a vanzatorului de a reduce pe pielea cumparatorului deprecierea masinii EV.
Daca vrei sa cumperi o electrica SH mergi la reprezentanta marcii de unde poti cere si o cotatie de pret pentru eventual un buy-back de catre ei pentru acest model care sa constituie un avans pentru un model nou.
Doar asa vanzatorul de la parcul SH poate sa-ti dea un sfat competitiv pentru pretul real si cat vei pierde daca cumperi aceasta electrica.
Mai jos vezi doua tebele din SUA cu valoarea de revanzare al masinilor EV vs cele termice.
Pe piata din SUA modelele Tesla Model 3, Kia Niro EV, Maserati Levante, Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric și Chevrolet Bolt au înregistrat cele mai mari scăderi ale prețului vehiculelor uzate în ultimul an.
Vehiculul electric folosit mediu a pierdut 25% din valoare în ultimul an, alunecând de la 35.621 USD în august 2023 la 26.839 USD în august 2024.
Un studiu arata ca masinile electrice consuma cu 20% mai mult cand merg pe ploaie