De fapt, aceeasi masina cu mult mai multi km la bord se incearca sa fie comercializata de catre companii tip samsar cu preturi de peste 16.000 euro, insa realitatea este ca aceste masini vor ramane nevandute cat timp in Norvegia aceeasi masina cu mult mai multe dotari si carte service pe bune se vinde cu 4.500 euro TVA inclus.

Astfel, nu trebuie uitat ca un VW e-Golf precum cel la vanzare in Norvegia avea un pret cu dotari de 43.000 euro din care se scadea pe atunci RablaPlus de 4.500 euro, adica clientul platea in Romania in 2016 suma de 38.500 euro.

Aceeasi masina se vinde in 2024 cu un pret mediu de 5.000 euro in tarile din Occident, singura zona unde este recomandat sa-ti cumperi o masina SH electrica pentru ca a benefeciat de service complet si toate recall-urile pe acumulatori sau motoare in comparatie cu ceea ce gasim pe piata din Romania.
Deci, un e-Golf a reusit sa-si pastreze doar 10% din valoare initiala in doar 8 ani de utilizare si 100.000 de km fara a avea probleme cu acumulatorul.

Insa, daca aceeasi masina are o baterie cu mai putin de 75% din capacitatea initiala, pretul sau tinde sa ajunga spre ZERO pentru ca reparatia bateriei te costa peste 5.000 euro, adica mai mult decat pretul real al unui model asemanator functional.
Sfatul Autolatest este sa cumparati masini electrice cu un pret extrem de mic din tari precum Norvegia sau Olanda, pentru ca daca veti avea probleme cu acumulatorii sau motoarele electrice sa aveti o marja de cateva mii de euro de investit.

Insa, cei care si-au cumparat in 2016 un VW Golf 1.6 TDI DSG si masina lor are acum 100.000 de km inca vor putea cere pe ea SH peste 14.000 euro, adica modelul diesel si-a pastrat cel putin 50% din valoare sa intitiala in 2026 ( oricum era mult mai ieftina la achizitie!).

Deci, calculelele electrificatilor ca fac economie pe termen lung sunt o “mare vrajeala” pentru ca masinile lor se devalorizeaza mult mai repede, si ei uita ca mai investesc in accesorii acasa in medie 5.000 euro fata de un sofer de masina diesel care o abandoneaza in strada fara frica de cabluri, retele, chargere de perete sau schimbul de anvelope costistisitoare la jumatate din uzura celor care echipeaza un diesel.

Si daca nu credeti asta, vezi site-ul de masini SH din Norvegia AICI unde puteti afla cat te costa de fapt o electrica dupa cativa ani de utilizare.

Un studiu arata ca masinile electrice consuma cu 20% mai mult cand merg pe ploaie

















Nu știu de ce se fac astfel de teste și exemple. Deoarece impozitele și asigurările au complect alta valoare. De exemplu un diesel euro 4, motor de 1.5 are un impozit de aproape 600€ anual, iar la electrice este 0. Plus că asigurarea daca la prima, aceea standard este de aproape 700€ anual, la electrice este 700 pentru casco full … Deci na .
Impozitul pentru un diesel 1.5000 cmc Euro 4 este de 190 RON!?!?
Mananci kkt. Impozit la 1,9 tdi =245ron(50€). Asigurarea pleaca de la 790 ron/an(75€)clasa bonus 8