Se pare ca pentru antreprenorul moldovea UMB conteaza mai mult autostrada Moldovei decat ciotul de 8 km de la Margina-Holdea din autostrada A1 care este O RUSINE NATIONALA.
Specialistii de la ProInfrastructura au filamt recent lucrarile si au tras concluzia ca acest extrem de mic are mari sanse sa fie dat traficului undeva in anul 2028, adica peste 4 ani!
Mobilizarea UMB pe acest santier este extrem de slaba mai ales ca in ultimele patru luni putea sa lucreze fara probleme cauzate de vreme.
“Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu. Așa cum vă tot explicăm de doi ani de zile, în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor, nu este nicio șansă ca Autostrada A1 dintre Holdea și Margina să fie gata complet în actualul termen PNRR, 2026. Contractul a fost semnat cu UMB în 14.10.2022, are ordin de începere emis în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție.
Procedeul tehnologic pe tunel (NATM) este foarte complex și nu poate fi grăbit, iar experiența celor de la UMB este zero, tocmai de aceea fiind nevoiți să se asocieze cu bosniacii de la Euro-Asfalt. Tot pe Autostrada A1, austriecii de la Porr fac cei 1,35 kilometri ai tunelului Curtea de Argeș cu specialiști cu experiență vastă din 14 țări.
Au început portalul de est în iunie 2023 și forarea propriu-zisă abia în octombrie 2023. Deci vreo 4 luni doar pregătirea portalului! La sfârșit de iulie 2024, Porr a raportat 1500 metri forați (55%) din cei 2700 metri de galerii cale simplă, deci o medie de 150 săpați lunar, 5 metri pe zi dacă vreți. Porr lucrează nonstop la tunel, zi și noapte, 7 din 7. S-a muncit inclusiv de Paște! Dar forarea este doar parte din poveste.
Asociatia Pro Infrastructura arata incapacitatea companiilor UMB de a finaliza lucrarile contractate
Urmează hidroizolația și pereții-casetă, fundația & calea de rulare, dotările, finisajele. Porr este în grafic cu inaugurarea în decembrie 2026. UMB are de făcut peste 4 km de galerie simplă și deocamdată nici nu se poate apuca de portaluri ca să intre-n deal. Ce se va întâmpla în urma pierderii trenului PNRR?!
Acest ciot de 365 milioane euro, parte din lotul 2 al A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind pus în PNRR în 2021.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
s