UMB este cel mai mare constructor din Romania insa, se pare ca acestia nu au suficient personal pentru a finaliza lucrarile contractate.
Specialistii de la Asociatia Pro Infrastructura au atras atentia la santierele incetinite ale UMB, santiere care din pacate vor intra in conservare daca constructorul nu se mobilizeaza.
VEZI CE ZICE PRO INFRASTRUCTURA DESPRE UMB
Din păcate, acesta este unul din șantierele unde se vede foarte clar ceea ce v-am avertizat încă din 2022 că se va întâmpla: depășirea capacității grupului de companii UMB. Simplu spus, cei de la UMB s-au întins mai mult decât le e plapuma. Au luat mai mult decât pot duce… la viteza și seriozitatea cu care ne-au obișnuit.
Cifrele seci: au ajuns la 22% stadiu fizic la sfârșit de iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului (17.08.2021) care stipulează 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție. Așadar termenul de finalizare este noiembrie 2024, 3 ani de la emiterea ordinului de începere din 15.11.2021.
Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să pună în teren aproximativ 75% în cele 15 luni rămase, 5% pe lună în medie. Perfect fezabil pentru acel UMB pe care-l știm. Dar vedem un UMB obosit și întins dincolo de maximum pe 410 de kilometri de autostradă și drum expres, plus alte câteva proiecte mai mici. Iar cei aproape 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești (Oarja) reflectă perfect noua realitate.
Lotul nu este ocolit nici de cel mai rușinos semn al mobilizării slabe: zonele verzi cu vegetație răsărită pe aliniamentul drumului după ce s-a decopertat terenul sau chiar s-au așternut straturi de umplutură.
Nici nu ne aducem aminte ultima dată când am văzut așa ceva pe un șantier UMB. Este drept, au fost (și mai sunt) blocaje birocratice independente de constructor, cum ar fi exproprierile suplimentare și aprobarea soluțiilor finale în nodul A1/Oarja și la Albota, dar și veșnicele păduri care trebuie scoase din circuitul forestier.
Miercurea trecută am filmat întreg tronsonul 4 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești Hartă interactivă: https://bit.ly/36r7KHf.
Dar chiar și așa, cei de la UMB au front de lucru suficient unde pot munci nestingheriți… și nu o fac. Așa că prognosticul nostru este rezervat: doar sperăm ca antreprenorul să nu iasă (prea tare) din termenul contractual, noiembrie 2024.
Dar, cu mobilizarea actuală demnă mai degrabă de companii din Grecia, Italia și Turcia pe care nici nu vrem să le numim, UMB va ajunge la Pitești abia prin vara lui 2025.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Toți care vorbiți,nu susțineți cu nimic,un om care vrea să facă ceva din țara asta.Criticati și atatat
….Face-ti reclamă la angajări în domeniu,nu spuneți că nu are angajați suficienti și nu poate să onoreze contractele din această cauză ,poate, mâine datorită vouă va dispărea și el, rămâne să faceți voi…
Acuma, hai sa gandim un pic. Vara asta a fost si inca e, caracterizata de extreme, canicula alternata cu ploi torentiale. Daca nu ai chef de circ cu ITM-ul, nu trimiti la lucru cand la 35 °C. Per total, UMB s-a miscat mult mai bine decat alti contractanti anul asta. Inca e devreme de criticat si, fara suparare, al naibii de subiectiv. Sunt altii care o lalaie cu anii, si nu auzi nimic de ei, dar in calul care ttage…
Lasă că va rezolva Dalin xxx precum podul reabilitat cu succes!
Asociatia asta sunt ĂIA care vroiau treceri de pietoni pentru carabusi…🤣🤣🤣
E plin net-ul de laude și elogii despre UMB și un anume Umbrărescu, potențat exagerat, mesianic chiar, de parcă numai românii știu să facă autostrăzi.