Conform celor de la AFM citati de catre ProTV in Romania de la inceputul anului au fost comercializate doar 1.600 de masini electrice, o scadere foarte mare fata de cifrele de anul trecut.
Cei de la Mediu spun ca de vina este reducerea Rablei Plus realizata tot de catre Ministerul Mediului pentru a favoriza masina electrica, insa realitatea este ca ajutorul social RablaPlus din 2023 de peste 11.000 euro era singurul incentive pentru care inca se vindeau aceste masini EV.
Abia acum dupa primum trimestru din 2024 putem spune ca piata de masini electrice a cazut complet, multe dintre tichetele RablaPlus in valoare de peste 76 milioane de euro fiind neconsumate de catre dealeri pentru ca nu mai au clienti pentru masinile EV.
Minstrul vrea sa duca acesti bani spre persoanele juridice, insa toti stim ca adevarata piata auto din Romania este cea a persoanelor fizice unde se cumpara anual peste 300.000 de automobile SH Euro 6 de cu puteri de peste 200 CP.
Singurii care inca mai vand sunt cei de la Tesla care detin cele mai bune masini electrice de pe piata, iar vanzarile Dacia Spring sunt intr-un colaps total fata de anii precedenti.
Previziunile Autolatest din urma cu 6 luni s-au adeverit:
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI