In ultimele ore intreaga piata auto de masini electrice din Romania a fost complet destabilizata prin anularea de fapt a reducerii RablaPlus pentru masinile electrice.
Guvernul PSD Ciolacu a decis ca cei care vor sa-si cumpere masini electrice trebuie sa scoata bani din buzunar si sa nu mai depinda de ajutorul social de tipul Rabla Plus care era platit tot din bugetul de stat, adica de toti ceilalti soferi.
Astfel, noua Rabla Plus este de acum de 2.000 euro fata de 11.500 euro cat era in anii precedenti, respectiv dealerii care si-au bazat intreaga politica de vanzari/profit pe ajutorul Rabla Plus sunt pusi acum in situatia in care trebuie sa vanda masinile electrice la preturi corecte insa si competitive in Romania.
Nu poti cere 40.000 euro pe o “mizerie” electrica doar pentru ca statul de ajuta cu 11.500 euro, de acum vanzarile reale urmand sa fie echilibrate direct de catre piata.
CINE PIEDE SI CINE CASTIGA IN 2024?
In primul rand trebuie spus ca marele perdant este Dacia Spring pentru ca acum masina se vinde cu un pret de 22.450 euro, iar cu RablaPlus acesta ajunge la 20.000 euro fata de cei 10.400 euro cu reducerea din 2023.
Clientul de Dacia trebuie de acum sa scoata din buzunar 10.000 euro in plus pentru o masina de 65 CP electrica.
Alt mare perdant se numeste Porsche Romania care vinde acum un ID.3 cu un pret de 43.400 euro sau un ID.4 cu un pret de 51.500 euro.
Insa si un VW ID.Buzz urmeaza sa iasa complet din peisaj pentru ca se vinde acum la Bucuresti fara dotari extra cu un pret incepand cu 60.100 euro.
Hyundai are sanse cu noua Kona Electric pentru ca se vinde cu un pret de 35.600 euro si este o masina EV cu o putere decenta de 218 CP si o garantie completa Hyundai Europe.
Insa, la Hyundai modelul afectat direct de noua Rabla Plus 2024 este Ioniq 5 care are un pret de baza care porneste de la 43.000 euro fara echipamente de top.
Aceeasi situatie se regaseste si la Cupra Born unde pretul de baza este de 43.400 pentru bateria mica si peste 48.000 euro pentru ca mare, insa fara a alege din lista de optionale.
Esec comercial-CUPRA Born e-Boost este mai scumpa cu 20.500 euro decat o Tesla Model 3
Din primele calcule vedem ca doar americanii de la Tesla vor mai avea sanse sa vanda masini electrice in masa in Romania din 2024 pentru ca acum un Model Y Strandard Range se vinde cu un pret FARA RABLA de 42.500 euro, pret in care sunt incluse toate dotarile posibile.
Mai mult decat atat, un Model Y vine cu o baterie LFP standard si acces la reteaua de superchargere unde poti incarca cu 170 kw fara nici cea mai mica problema.
Momentan Tesla nu a mai efectuat reduceri, insa daca tinem cont de politica lor de vanzari cu siguranta vom vedea un Model Y cu un pret sub 40.000 euro si si un Model 3 cu un pret sub 35.000 euro FARA NICI UN AJUTOR DE TIPUL RABLA PLUS.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
Bravo, asta da articol. Allez allez, unde ne sunt Rablele?