Aceasta este concluzia celor de la ACEA care numara an de an cate statii de incarcare se afla in uz in fiecare tara din UE.
Marea problema a electrificarii fortate a Romaniei este ca tara noastra impreuna cu Bulgaria, Grecia si tarile din Nord Est recent intrate in UE sunt pe ultimele pozitii pentru simplul fapt ca romanul de rand nu considera masina electrica drept una importanta.
Si acest lucru se vede clar la capitolul vanzari unde masinile electrice nu reprezinta nici macat 1% din cele vandute pe piata din Romania in primele 6 luni.
ACEA spune ca Romania este una dintre cele mai inapoiate tari la capitolul infrastructura de incarcare al masinilor electrice, romanii care si-au cumparat aceste masini fiind complet dependenti de supermarket-uri si de statiile private care vand fiecare kwh cu un pret de peste 2.8 lei cum vedem reteaua Renovatio.
Conform specialistilor Romania trebuie sa reduca programul Rabla Plus pentru masinile electrice pentru ca nu este normal ca cea mai saraca tara din EU sa ofere cel mai mare ajutor pentru cei care vor o masina electrica.
Solutia este cea din Olanda unde Rabla lor Plus a scazut pana la un nivel de 5.000 euro, Ministerul Mediului putand creste cu peste 7.000 euro Rabla pentru masinile Hybrid si PHEV care sunt singurele capabile sa ofere o mobilitate nelimitata a soferului roman.