De ce este greu sa mergi cu masina electrica in Romania? Nu exista chargere pentru ele

Articole Interesante

Traversarea României full electric este o aventură

”În Europa, de-a lungul rutelor principale, cam la fiecare 100 km sunt amplasate superchargere Tesla (stații de încărcare rapidă – n.red.), care fac voiajul cu mașina electrică foarte rapid și ieftin. Aceste superchargere încarcă cu până la 125 KWh și coboară liniar spre 35 KWh când bateria e la 80% (cam după 30 de minute de încărcare).

Stațiile clasice de încărcare au putere maximă de 44-50 KWh, însă cel mai adesea încarcă cu 30-32 KWh, ducând timpul de încărcare spre 2 ore. 

De la Szeged sau Debrecen în Ungaria, superchargerele dispar brusc de pe harta făcând tranzitul României o aventură”, ne spune șoferul de Tesla.

Dacă din restul turului său prin Europa, în drum spre țară, ar fi de arătat doar peisajele frumoase, fără probleme sau piedici de vreun fel în calea Teslei, iată că de la intrarea în România lucrurile încep să se complice… românește.

E bine să ai un prelungitor în portbagaj

”După ce am tras o gură sănătoasă de curent la Szeged, ne-am îndreptat spre Hotelul Continental din Arad, singurul care oferă acomodare și încărcare.

După ce am ajuns și parcat pe la 1:30 am, am fost informați că, de fapt, stația de încărcare cu care se laudă nu funcționează din octombrie. Asta deși am primit confirmări telefonice și prin email că putem încărca fără probleme.

Ca soluție de avarie, am întins un cablu de 20 de metri din parcare până în recepție și am încărcat la 3,6 KWh până dimineața, alimentand cu 100 km în 8h de somn.


În loc să ne continuăm drumul spre București, am fost nevoiți să mai facem un popas la Kaufland pentru încă o ora de încărcare la 33 KWh pentru a umple suficient bateria cât să ne țină până la Deva. După o scurtă încărcare la Deva, am plecat spre Sibiu pentru un nou pit stop.

În concluzie, lipsa infrastructurii de superchargere a adăugat călătoriei aproximativ patru ore”.

Pe toată Valea Prahovei e o singură stație de încărcare

”O altă problemă majoră este că pe toată Valea Prahovei, între Ploiești și Brașov, nu există decât o stație publică de 22kwh la Bușteni, ceea ce este destul de neplăcut pentru o zonă atat de populată și populară chiar și pentru străini.

În toată Sinaia există doar o stație privată la Taverna Sârbului, însă e blocată cu mese de la terasă și închisă publicului de câteva luni bune”, spune călătorul nostru.


Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente