In ciuda electrificarii fortate si a promovarii exagerate a masinilor Hybrid si PHEV, realitatea de pe sosea este una complet diferita.
Astfel, cei de la AutoBild au aratat care sunt cele mai economice masini testate de ei in ultimii ani, modele care merg pe aceelasi traseu de 140 km cu sistemul de aer conditionat actionat si cu aceeasi viteza.
Testele presei auto din Germania sunt credibile pentru ca deciza de achizitie este luata exclusiv de catre clienti in urma acestor teste.
Suprinzator in topul celor mai economice masini nu prea figureaza modelele Hybrid si PHEV, pentru ca in realitate consumul este mult mai mare decat cel afisat de catre producatori.
Vezi care sunt masinile cele mai economice testate de germani in anul 2023:
CLASA MINI
Škoda Citigo 1.0 MPI Green tec Active (60 hp, BENZINA)
Claimed fuel consumption: 4.1 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 4.4 l/100 km
CLASA MICA
Renault Clio Grand Tour Energy dCi 90 Start & Stop Luxe (90 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 3.6 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 4.3 l/100 km
CLASA COMPACTA
Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency Edition Style (109 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 3.6 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 4.6 l/100 km
CLASA MEDIE
BMW 320d Efficient Dynamic Edition (163 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 4.1 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 4.6 l/100 km
CLASA MARE
Audi A6 2.0 TDI ultra S tronic (190 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 4.2 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 5.4 l/100 km
CLASA LUX
Audi A7 3.0 TDI ultra S tronic (218 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 4.7 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 6.7 l/100 km
CLASA SUV COMPACT
VW T-Cross 1.6 TDI SCR Life (95 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 4.2 l/100 km
Measured test fuel consumption: 4.9 l/100 km
CLASA SUV MEDIE
Mercedes GLC 250d 4Matic Coupé (204 hp, DIESEL)
Claimed fuel consumption: 6.2 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 6.5 l/100 km
CLASA MONOVOLUM MPV
Mercedes B 180 d (109 hp, diesel)
Claimed fuel consumption: 4.1 l/100 km
Tested fuel consumption: 5.0 l/100 km
MODELE PHEV
Kia Niro 1.6 GDI PHEV Spirit (183 hp, PHEV)
Claimed fuel consumption: 1.3 l/100 km
Measured fuel consumption in the test: 5.8 l/100 km
Masina pe hidrogen are costuri de consum real de 2 ori mai mari decat cel al unui model diesel
Cea mai economica masina din Europa este Opel Ampera pe GPL! Consuma doar 1.7 litri in oras
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Conteaza mult stilul de condus si locul; sigur testul nu a fost corect facut.
Nu sunt fan hibride,ci full electric;mereu am zis ca li se pun in general niste motoare vechi dar am avut Suzuki Ignis si stiu ce vorbesc.Cum sa nu ajuti la consum si poluare cand fix cand pleci dupa loc si e efortul cel mai mare te ajuta un motor electric ?Chiar credeti in conspiratii si ca astia ar cheltui atatia bani pe cercetare daca nu ar fi pe bune mai putin poluante?Lumea civilizata nu face de fatada ceva,ca noi,doar sa bifam sau pe interese ascunse(de grup,infractional,de obicei).Posibil la drum lung sa iasa mai economic (cu tempomatul pus si rulat 90% din drum cu 90 km/h ,sa zicem) dar in oras ,niciodata.La cate plecari dupa loc sunt,franari,demaraje…Si astea care ruleaza full electric sub 50km/h clar dau clasa.Nu or consuma ele 1,5L ca in teorie(poate un 3 ar fi mai realist) dar nici ca dieselurile din teste 4,5L care in viata reala(si nu intr-un test masluit) consuma minim 8L in oras.Nu inteleg apetitul unora pt fumegatoare si ce avantaje au ei(in afara de bani,mita,pe loc) daca arabii si rusii continua sa se imbogateasca si sa incalzeasca planeta inca 20 de ani in urma acestei propagande…Nu mai zic de particulele fine care ne nenorocesc plamanii(majoritatea covarsitoare a dieselurilor sunt harburi,de peste 10 ani vechime,fara catalizatori inlocuiti,filtre la zi,etc) !
Conform unui studiu făcut tot de cei din țările civilizate pentru fiecare stație peco actuală ar trebui construite 600 de stații de încărcare pt mașini electrice, în condițiile în care toate mașinile ar fi electrice. Conform aceluiași studiu nici o rețea electrică actuală nu ar putea face față acelui consum. Plus că nici până la momentul ăsta nu s-a găsit o soluție pt a recicla toți acumulatorii de pe mașinile electrice.
Astfel, cei de la AutoBild au aratat care sunt cele mai economice masini testate de ei in ultimii ani, modele care merg pe aceelasi traseu de 140 km cu sistemul de aer conditionat actionat si cu aceeasi viteza.
Pai ala e consum pe 140km, nu 100 km….
E si normal phev sa ai un consum mai mare, bateria tinand doar 50-60 km….
Testul este perfect realizat pentru ca este pe o distanta mare, atat pe autostrada cat si in orase!
Kia Ceed phev, motor termic 105cp, motor electric 36cp, consum mediu dupa 22800km este 2.5%, masina plimbata prin tara in n orase si in Grecia, in mai putin de un an. Nu mai diseminati toate prostiile, noi nu suntem in Germania, chiar daca toti desteptii de la noi se cred piloti de curse…
Daca mergi 200km pe autostrada zilnic e clar mai economic diesel dar si cele pe gpl sunt acolo. Daca mergi preponderent oras o masina hibrida este mult mai economica, chiar si cele care nu sunt plugin. O Honda crv hibrid consuma 4-5 in oras si trece lejer de 8 afara la viteze de +120kmh. Fiecare conteaza sa isi ia masina potrivita nevoilor.
Vrăjeală pe toată linia…
Și totuși, un Golf cu motor diesel are autonomie de aproape 1500 km, aproape triplu decât cea mai mare autonomie a unui motor electric.
Totuși tu deții o mașină de spui asemenea aberații 1500 km :)) la un rezervor de 45 l 1500 km ar însemna un consum mediu de 3 l /100 km
Desigur poți face și 1.000.000 cu o cisternă in spatele mașini ….
Pai la electric curentul nu l plătim ? Cum încărcați o masina electrică ?
O masina hibridă in concediu o lăsați a casa sau mergeți pana la destinație cu 50 de km ca nu consumați benzina ?
Eu am in familie 3 masini cu motorizări diferite dacă o luam și pe a socrilor sunt 4 motorizări , nu sunt in expert dar pana in prezent consumul cel mai bun raportat preț km este dieselul , GPL ,hybrid și benzina !
Știu nu va spun o noutate dar uitativa cine vrea sa introducă electrică și Hibridul in lume și mai vb după . Europa și câteva state din SUA .
Bine ca ati băgat foto cu Ceed ul… Ca i cea mai economia masina, schimbi ambreiajele și cutiile ca pe șosete. Ce cauta în poza de prezentare dacă în top nu se găsește?!
imagine cu titlu de prezentare! 🙂
Eu nu inteleg ce cauta la clasa Lux un gunoi nefiabil, plin se plastic de cea mai proasta calitate si de componente chinezesti.
De ce nu spun nemtii si consumul de ulei? De ce nu spun sinse cate ori intra gunoaiele alea in service anual? Daca adunam toate costurile numa’ economice nu sunt jafurile alea.
Eu am mult laudatul audi a6 2.0 tdi prezentat in test ca si cum consuma 5,4l/100km. Cred ca am atins si eu consumul asta cand mi-a explodat volanta cu masa dubla si l-am dus pe platforma la service. In rest masina nu stie sub 9-10l/100km in oras si 6-6l/100km in afara.
corect….insa aia vorbesc de diesel-uri de tipul 1.5 dCI, 1.6 BlueHDI sau 1.6 TDI!
Alea sunt extrem de economice in viata reala
normal ca nemti tin cu dintii de masinile diesel si incearca sa le denigreze pe cele hybrid sau electrice, ei sunt slabi la noile tehnologii si nu fac fata concurentei din Franta, Corea de Sud si Japonia care cred ca ii loder la Hybrid.
Si totusi masina cea mai buna e cea pe care o ai. Daca se intampla sa fii destul de inspirat sa iti iei si ceva cu adevarat pe masura nevoilor si mai bine. Insa se imprastie pe aici fel si fel de prostii. Ca fost proprietar de Seat Leon 1.9di 90cp, Volvo s40 2.0tdi 140cp, Opel Corsa 1.3cdti 90cp, Audi a4 1.9tdi 130cp, audi a3 1.9 tdi 101cp, bmw 320 2.0tdi 177cp (sau vreo 183, nu mai tin minte exact), Kia sportage 2.0tdi 184cp si acum Kia ceed sw phev 1.5, 105cp+36cp electric, singura masina care se poate compara la consum cat se cat e Leonul de 90cp care a fost foarte economic, dar si asta e departe fata de medie de 2.6% cu ceed in peste 23000km. Ieri am facut Bucuresti-Sighisoara cu 4.8% cu ceed, mers normal, max 120-130km/h, cum a permis drumul. La nivel calitativ, cei 7 ani garantie din bara-n bara oferiti de Kia + nivelul calitativ al masinilor este acum comparabil cu mai orice alt brand premium, eu am in masina piele perforata, scaune aerisite, incalzite si o toate sistemele posibile de siguranta si comfort. Dar e desigur mai simplu si mai iefitin sa iei orice epava de 10-15 ani si sa te pacalesti singur ca e ok, asta face saracia din tara asta, ne face sa ne pacalim singuri ca merge si asa. De aia e plin de eficientele diesel care scot fum zici ca merg pe carbuni, majoritatea au anvelope de o varsta cu masina etc. Bine ca suntem campioni la cum si cat ne omoram semenii pe drumuri :(. Succesuri nebanuite tuturor!
Ceva s-a omis în articol – la PHEV s-a pornit cu bateria plina sau nu? Eu aș fi curios de un consum la 100km cu bateria goala (în regim de mild hibrid).
Te ia cu râs ce bazaconii scriu unii referitor la testele făcute. Băăăăi vorbiți în neștiință de cauză dacă ai o mașină nu te face expert auto s-au inginer. Testele se fac cu mașini noi testate de piloți cu experiență pe vehicule monitorizate prin satelit și trasee stabilite cu aceleași grad de relief pentru toate vehiculelor testate nu alimentate la găleată și conduse de neica-nimeni . Nu este reclamă a unei mărci.
@Andrei cine te-a mintit ca un PHEV cu bateria goala merge ca un mild hibrid? Merge ca un hibrid normal, reincarca bateria si se foloseste de ea. Consumul meu pe hibrid, la intoarcerea de la Sighisoara a fost 4.4%, plecat cu bateria de la 28% si ajuns acasa cu ea la 45%, pacat ca nu pot posta o poza din bord…