Se pare ca Stellantis a inteles ca disparitia motoarele cu aprindere interna din 2035 nu este o solutie viabila in ciuda electrificatilor, motiv pentru care acestia cauta sa gaseasca modalitati de a modifica sistemele de injectie a 28 de milioane de masini Euro 6 produse inceapnd cu anul 2014.
Acum benzina sintetica este scumpa, insa Stellatis considera ca aceasta urmeaza sa se ieftineasca atat de mult incat sa o inlocuiasca pe cea bazata pe petrol, iar parcul auto din Europa in 2035 va avea apropare 30 de milioane de masini Euro 6 in stare buna de functionare.
Inginerii francezi testeaza acum diferite modificari aplicate unei game de 26 motoare pe benzina PureTech si diesel eHDI, HDI si BlueHDI care se afla in prezent in trafic.
Benzina si motorina sintetica urmeaza sa fie vanduta la aceelasi statii de alimentare care se regasesc in prezent, adica nu mai este nevoie de a realiza o infrastructura de la zero cum vedem in cazul masinile electrice.
Un alta avantaj este cel al costurilor scazute ( nu te mai forteaza nimeni sa-ti cumperi masini EV scumpe), iar alimentarea lor dureaza exact 3 minute ca si pana in prezent pentru o autonomie medie de 800 km.
Test Drive in premiera nationala cu noul Peugeot 3008 Facelift 1.5 BlueHDI 130 CP AT8 Aisin 2021