Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Soc si groaza pentru fanii masinilor electrice! In Germania deja ruleaza un Golf 7 1.4 TSI cu benzina sintetica

Si cand spunem soc si groaza ne referim la “arhanghelii electrificarii fortate” care inca considera ca masina electrica este viitorul.

Se pare ca Germania spune un NU decisiv masinii electrice pentru ca VW nu a reusit cu 100 de miliarde de euro sa vanda mai multe modele ID3 si ID4 in ultimii ani in ciuda unui program Rabla eficient in Germania care ajuta la vanzarea lor.

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

In Romania cei 11.500 euro dati GRATIS dealerilor pentru RABLA Plus nu a dus decat la o mica crestere a vanzarilor masinilor EV in ciuda eforturilor disperate ale importatorilor.

DE CE BENZINA SINTETICA ESTE SOLUTIA?

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

Pentru simplul fapt ca o masina se poate alimenta in maxim 2 minute, are costuri de mentenanta la fel ca si pana acum, si in special nu trebuie sa mergi la dealer sa-ti cumperi alta masina cum vedem la trecerea spre electrificarea Europei.

Acum, germanii de la ADAC si  Central Association of the German Motor Trade (ZDK) au ales sa ofere solutia logica pentru cele 1.4 miliare de masini care merg in prezent pe benzina si motorina.

Acestia au ales benzina sintetica produsa prin electroliza din CO2-ul din atmosefera de catre Chemieanlagenbau Chemnitz, respectiv au pus 20 de litri intr-un Golf 7 1.4 TSI care merge fara probleme.

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

De fapt, merge atat de bine incat nici specialistii nu si-au dat seama ca masina nu mai ruleaza cu benzina produsa pe baza de petrol, ci cu benzina sintetica produsa prin captarea de CO2 din atmosfera.

Chemieanlagenbau Chemnitz spun ca benzina sintetica poate sa fie produsa extrem de usor, uzina putand produce si motorina sintetica si GPL sintetic fara ca emisiile de noxe sa mai conteze.

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

Si daca nu crezi vezi viede-ul de mai jos unde combustibilul e-fuel ( benzina sintetica) este pus intr-un motor conventional care functioneaza fara probleme!

Benzina sintetica are aceleasi proprietati ca si benzina traditionala, adica nu trebuie sa stai 2 sua 4 ore sa incarci un rezevor cum vedem la masina electrica penalizata zi de zi de lipsa infrastructurii de incarcare.

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

AVATAJELE BENZINEI SINTETICE:

-Benzina sintetica este produsa printr-un proces neutru de emisii CO2

-Rafinaria produce si benzina si motorina si GPL sintetic

-Poate sa fie utilizat de toate masinile cu motoare conventionale

-Poate sa fie vandut si transportat ca si benzina si motorina conventionala

-Poate sa fie produs relativ usor si oriunde, rafinaria chimica nemaiavand nevoie de importul de petrol

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

SI DACA ESTI CURIOS CUM CE ESTE SI CUM SE PRODUCE BENZINA SINTETICA VEZI MAI JOS:

What are e-fuels?

E-fuels are synthetically produced liquid fuels based on hydrogen and CO 2 . By using CO 2 from the atmosphere and renewable energies, e-fuels can be produced in a climate-neutral manner.

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

How are e-fuels made?

E-fuels are made from hydrogen obtained from water by electrolysis. The renewable electricity required for this comes from wind and solar systems. In the Fischer-Tropsch process (The Fischer–Tropsch process is a collection of chemical reactions that converts a mixture of carbon monoxide and hydrogen or water gas into liquid hydrocarbons), the hydrogen is synthesized into a liquid fuel using CO2 taken from the atmosphere (power-to-liquid process).

benzina sintetica, motorina sintetica, gpl sintetic, electroliza benzina sintetica, masina pe benzina sintetica, rafinarie benzina sintetica germania, autolatest, combustibilul viitorului, probleme masini electrice

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

25 COMMENTS

    • Tu vrei totul moca , si bani si tehnologie , eventual si tie o benzinarie bonus …nu trebuie sa generalizezi performantele tale , multi dintre negrii de care vorbesti gresit sa stii ca au si demnitate si creier, spre surprinderea ta , pt a nu sta la pomana .

  1. Nu cred ca stie prea multa engleza. Combustibilul asta e facut din hidrogen si CO2. Partea ce a mai frumoasa este ca deja exista motoare alimentate cu hidrogen. De ce ai mai adauga un proces in plus?

    • Pt ca acele motoare cu hidrogen sunt diferite de motoarele obisnuite pe benzina. Din ce inteleg aici, sistemul acesta functioneaza direct pe motoarele obisnuite (concepute pt benzina). In plus,un plin de hidrogen consta cam 80 $ la pompe. 😉

    • Motoarele “cu hidrogen” sînt de fapt motoare electrice, curentul electric fiind produs de o pilă de combustie pe hidrogen. Depozitarea hidrogenului este mult prea complicată, molecula fiind suficient de mică pentru a traversa pereții rezervoarelor din materiale convenționale.

    • Pt că adaugi un proces în plus, cu o tehnologie și utilaje deja existente…..oare nu realizezi că varianta ta presupune un alt motor/ mașină ???

    • Da tarile fara iesire la mare vor importa apa sarata dau se vor ruga sa vina ploaia ! Nu mai importam petrol importam apa fiindca apa pitabila e din ce mai putina , tot cu probleme … dar macar nu mai depinzi de arabi

  2. Șoc și groază? Nici vorbă!
    În primul rând, după ce conduci prima dată o electrică, cea mai prapadită, un Spring, de exemplu, dintr-o dată un GTI se transformă într-o locomotivă cu aburi.
    În al doilea rând, benzina sintetică este foaaarte scumpă. Se estima, înainte de război, că va scadea la 3-4 euro/litru până în 2030.
    În al treilea rând tot poluează orașele, chiar dacă mai puțin, iar extragerea hidrogenului din apă este criminală, apa fiind deja un produs care produce foamete și moarte în multe părți din lume. când nu ai destulă apă să ții oamenii în viață, deturnarea ei la nivel industrial pentru a produce benzină este de-a dreptul criminal.

    • O Dacia Logan 1.4 care avea motor de 75 CP atingea 100 km/h in 13 sec. O Dacia Spring ajunge la 100 km/h in 19 sec. Poate te mai gandesti care e locomotiva cu aburi.

    • Am vândut Șpringul și am luat o trotineta electrica….am ieșit în avantaj ;)).Stai pe curu’ tau daca nu ai avut niciodată în folosință o mașină electrică mai mult de 10 min .Pt benzina sintetica nu se extrage apa…ori ai o deficienta de concentrare pe subiect ori în capul tau exista piese din 2 puzzle poate chiar 3 dacă adăugăm și poluarea “proceselor conexe” bateriilor atât la fabricare cât și la reciclare….Daca ar fi sa se producă pe scara largă hidrogen ,fi sigur că nu ar fi in mijlocul deșertului decât dacă sursa ar fi alta decât apa ( informeazate despre sursele alternative )….dar daca totuși sursa ar fi apa și fabrica la malul marii, nu ar avea nici un efect asupra instalațiilor de desalinizare a apei potabile pt populație ,decât în măsura în care nivelul oceanului planetar ar scădea…dar după cum poate ai observat, odată cu încălzirea globală și topirea ghețarilor, acesta creste 🙂

  3. În urma cu ceva ani, tot în Germania, cineva inventase un combustibil prin lichefidrea cărbunelui. Părea interesant dar nu am mai auzit nimic despre aceasta pana astăzi!Mie mi se pare ca metoda fotovoltaica, mai veche, ar fi în acest moment cea mai buna alternativa din toate punctele de vedere dacă luam în calcul faptul ca soarele va putea ilumina pentru milioane de generații de acum inainte! Cât despre germani… ei vor sa vândă aceleași modele de mașini ca și pana acum fără a-i supăra pe arabi!

  4. Sunt peste 20 de ani de cand Toyota a implementat si de atunci a dezvoltat sistemul hybrid. Motoarele din acea vreme sunt, unele, functionale si astazi. Nu spun ca noile tehnologii revolutionare nu sunt ok insa avem nevoie a fi supuse exploatarii indelungate pentru a ne putea convinge. Doar faptul ca vor sa vanda o solutie noua pentru masinile deja existente, proiectate si produse sa functioneze intrun mod “clasic”, in ideea ca vor convinge, este putin acceptabila. Din pacate, solutia lor este deocamdata fara o sustinere reala nici dpdv al fiabilitatii si nici in ceea ce priveste avantajul financiar. BUBA!

  5. Bună ziua,
    de ce toată lumea se poziționează doar la extreme?!….. Poate adevărul este undeva pe la mijloc. Poate ar trebui să marjăm acum pe soluții tehnologice care să reducă cât mai mult consumul de combustibili benzină/motorină (GPL sau FullHibryd selfcharge) până la momentul in care se rezolvă problema sursei de energie electrică, cât mai mică, cât mai compactă și bineînțeles cât mai sigură. Mă gândesc la un minitractor nu mai mare decât un bidon de apa de 19-20 litri…..cu o alimentare odată la 5-6 ani, iar lunar plătești un tarif pentru numărul de kilometri rulați…. Atunci cu siguranță autovehiculele electrice vor deveni atractive.
    Să aveți o zi bună.

  6. O mai mare prostie decat combustibilii sintetici produsi din CO2 capturat si hidrogen electrolitic nu poate exista pe fata pamantului. Probabil ca per total eficienta procesului este mult sub 10%. O sa explic de ce.
    Avand la dispozitie 1 kwh energie electrica o putem transfera in bateria unui EV si de acolo transformata in lucru mecanic cu un randament de cel putin 85-90%.

    Acelasi Kwh electric il putem utiliza la fabricarea de benzina sintetica Fischer-Tropsch. Mai intai trebuie produs hidrogenul electrolitic unde randamentul maxim nu depaseste 70%. Capturarea de CO2 este si ea energofaga, indiferent de metoda folosita (adsorbtie in solventi aminici, bicarbonat, etc). Randamentul nu poate fi mai mare de 50%. Apoi procedeul Fischer-Tropsch are ca produs secundar de reactie apa, mare parte din hidrogenul folosit fiind regasit sub forma de apa la final, tinand cont ca molecula de Dioxid de Carbon contine 2 atomi de oxigen care trebuie eliminati. In proces este nevoie de rectificarea/distilarea amestecului complex de hidrocarburi obtinute, etapa endoterma. Per total procesul Fischer-Tropsch este unul endoterm, exitermicitatea reactiilor de hidrogenare a dioxidului de carbon, neputand sa compenseze endotermicitatea proceselor de rectificare. Intelegem ca pierdem un procent important din hidrogenul electrolitic sub forma de apa (produs secundar de reactie) si consumam in plus energie in etapa de rectificare produs de reactie. Evident exista consumuri de energie si in alte etape, peste tot fiind necesara antrenarea unor utilaje dinamice (pompe, compresoare), tratare ape uzate, etc.
    Analizand cele de mai sus am putea concluziona ca benzina sintetica s-ar putea obtine cu un randament de 30% raportat la energia electrica disponibila initial din surse verzi.
    In final arderea benzinei sintetice in motor are un randament de maxim 30%.
    Asadar, randamentul global va fi de 30% x 30%, adica de 9%. Ridicol, nu?

    Rezultatul frustrarii firmelor auto germane care nu s-au adaptat pietei EV este ridicola benzina sintetica. Este efectul lobby-ului BMW, VW, etc. incapabile de a produce masini electrice serioase. Benzina sintetica e o prostie similara mobilitatii auto cu hidrogenului auto, o alta ineptie germana. Ambele vor disparea in neant, imediat ce guvernul german retrage sprijinul financiar. Un guvern trebuie sa sprijine inovarea si nu incompetenta. Daca guvernul german crede ca exemplul sau va fi urmat in turma si de alte state europene, se inseala amarnic. Acele vremuri au apus de mult. Economia germana se duce la vale din aceste motive. Companii lipsite de viziune, guvernw de carton. Este o rusine sa intoxici Europa cu astfel de mizerii.
    Domnilor nemti, mobilitatea electrica este singura varianta viabila de a reduce emisiile de CO2, chiar daca dvs nu sunteti in stare sa fabricati masini electrice competitive.

    • De unde iei Litiu, pentru fabricarea a sute de milioane de mașini? Plus ca procesul de fabricatie a unei electrice, este wxtrem de poluant, 2 mii de tone de apă pentru fabricarea unei baterii….

  7. Interesant ca autorul nu vrea sa spuna cat costa combustibilul asta atat de usor de produs! Si de ce daca totul e atat de usor si de frumos de ce exista doar o singura masina care-l foloseste? Iar videoul in germana si netradus in engleza cu 2 Dorei, e adevarat ca nemti dar totusi Dorei, e absolut ridicol. Si nu in ultimul rand ceea ce cred 80% din nemti e complet irelevant, revolutia electrica nu mai e ceva de viitor, se intampla ACUM, iar faptul ca wwwwwvvvvv nu reuseste sa vanda electrice e doar o dovada in plus a incompetentei industriei germane din ultimii ani.

  8. Fuck you saracilor. Yo am bani si bag diesel in audiul meu. Dupa mine potopul. Cat timp exista petrol nu dau doi bani pe rahaturile de electrice. Serios, stai ca boul 6 ore sa incarci masina? Saraci si prosti!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente