Germanii de la BMW tot incearca sa produca masini electrice premium, insa esueaza lamentabil cum o fac si cei de la Mercedes cu al lor EQ, adica masini EV prea scumpe si prea lente in comparatie cu Tesla.
Conform trend-ului european, daca un client de masina premium BMW sau Mercedes diesel sau pe benzina vrea o electrica, acesta trece automat la Tesla pentru ca are performante de top si singura retea de superchargere viabile din lume.
Modelul de fata, noul BMW i5 M60 xDrive Sedan cu dotari optionale ajunge sa fie vandut cu 130.000 euro, in timp ce un Model S cu dotari standard ( adica mai multe decat la orice BMW de top) are un pret chiar si in Romania cu pana la 30.000 euro mai mic.
Daca alegi masina americanilor primesti standard o putere maxima de 685 CP si o baterie mare de 100 kwh, iar daca vrei sa platesti cu 20.000 euro mai putin decat pretul unui BMW i5 M60 xDrive Sedan atunci pleci acasa cu un S Plaid cu 3 motoare si peste 1.000 de CP.
Aceasta este de fapt marea problema a unui produs precum BMW i5, masina foarte buna cand este echipata cu un diesel de doi litri sau un PHEV 2024, nu insa si intr-o versiune 100% electrica.
Vanzarile de masini BMW i5 M60 xDrive Sedan sunt un esec pe toate pietele din Europa fata de previziunile de acum 6 luni ale marcii din Munchen.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI