Aici povestea celebrului Duster incepe in uzina de la Miovei Arges unde tabla de Siedx intra in presele de putere care dau nastere la trei panouri din care se produce Duster.
Acestea sunt panoul din spate unde este locul rotii de rezerva ( sau al acumulatorului la Hybrid), panoul central care este de fapt podeaua masinii si panul din fata cu peretele de foc si lonjeroanele.
Acestea sunt aduse in farbrica in aceelasi loc unde sunt sudate prin cele doua praguri laterale, motiv pentru care structura de rezistenta a masinii nu depaseste 3 stele de siguranta EuroNCAP.
Si cat tot vorbim de siguranta trebuie aratati montantii A si B care sunt goi pe dinauntru, plus panourile laterale realizate dintr-o tabla light ( doua persoane pot ridica singure un panou fara probleme!).
Din aceste imagini putem vedea intreg procesul de fabricatie al noului Duster, o masina care are un design senzational, insa care din punct de vedere tehnologic ramane un SUV low-cost chiar daca pretul nu mai este de 11.000 euro cum era cel al primului Duster in anul 2010.
Structura caroseriei este “usoara” pentru ca este destinata unei masini cu reale performante citadine, de unde si punte spate rigida cu tamburi pentru cele mai vandute versiuni, cele cu motorul cu 3 pistoane de 999 cmc si cu GPL.
Versiunile mai scumpe au punte spate multi-link, insa acolo deja vorbim de modele cu o greutate mai mare care dispun de aceeasi structura a caroserie destinate versiunii de baza mult mai usoare.
Felicitam Dacia pentru ca a reusit sa faca un produs modern mai ales in versiunea hybrid, insa la un pret cu dotari de 30.000 euro deja te compari cu un Hyundai Tucson, Toyota Corolla Cross, Kia Sportage sau Ford Kuga, toate SUV-uri mult mai bune calitativ, mai puternice si nu in ultimul rand de 5 stele EuroNCAP.
Asa ca, cea mai buna versiune a lui Duster ramane cea de baza 1.0 TCe pe GPL cu un pret de maxim 17.500 euro, model care are un raport optim pret-performante-design pe piata din Europa.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Bigster va avea un pret pe la 40.000 euro si va fi facut la fel…… Cu banii astia cumperi 2 MG-uri sau 2 Ssanyong noi 🙂