Dacia a inceput sa vanda noua generatie de model Duster 3, masina lansata din pacate acum 7 luni pentru ca toti clientii sa fie pregatiti de un succes fara limite.
La capitolul design noul crossover Duster 3 este fara discutii o reusita, insa la capitolul calitate de fabricatie si materiale utilizate produsul celor de la Arges ramane unul low-cost.
Si acest lucru se vede cel mai bine cand deschidem capota cu amortizor, respectiv noul motor cu 3 CILINDRI din seria H5F-600 2024 de 130 CP.
Acest propuslor deja echipeaza gama Austral E-Tech Hybrid si pana acum are prestatii scontate, insa cand ne uitam mai atent la calitatea montajului si calitatea asamblarii accesoriilor motorului vedem ca francezii de la Pitesti nu se dezmint si ofera un produs low-cost.
Adica, nu vom vedea clipsuri din plastic tipice unei masini de clasa medie din Europa, locul acestor fiind ocupat de o sumedenie de SORICEI de tipul improvizatie.
Numele oficial al celebrului “soricel” este banda zimtata de plastic, o pung de asemenea benzi cu 100 de bucati avand un cost in reteaua Dedeman de 3.92 lei/pachet, adica cu mai putin de 4 lei cei de la Dacia asambleaza zeci de masini in uzina de la Mioveni.
CALITATE LOW-COST
Noul motor Renault H5F-600 face parte asa cum o spune si numele din gama H5F care este pe piata de peste 10 ani, motor care in versiunea 1.2 TCe cu 4 cilindri a fost cel mai mare esec tehnologic al unui fabricant de automobile din Europa.
Insa, cand ne uitam la prinderilor accesorilor vechiului motor 1.2 TCe de la Renault si Dacia vedem ca nu prea exista acesti SORICEI, detaliu care ne arata faptul ca vechea motorizarea era una mult mai bine gandita tehnologic.
Si ca sa intelegem mai bine cati SORICEI are noul motor Dacia 1.2 TCe H5F-600 cu 3 cilindri am atasat cateva imagini cu noul Duster 3 1.2 TCe Journey 4×4, singura versiune cu care cei de la Dacia se lauda ca fiind gandita sa iasa in off-road.
Banda zimtata de tipul soricel este intalnita si la alti constructori, insa intr-un numar mult mai mic si pentru elemente mai putin cruciale pentru functionarea motorului.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Este mai bine cu soricei. La orice reparatie clemele specifice pocnesc si este un cosmar sa le gasesti. Doar la service. Asa ca iei o punga cu 3,92 lei si iti inlocuiesti majoritatea clemelor care pocnesc. Degeaba va bateti joc, ce este bun si practic va scapa.
Motoare de drujbe..gunoaie scumpeee
Dacă ei ( Renault) s-au zgârcit la puțin burete pentru cotiera centrala si cotierele de pe uși, adică locurile unde iti relaxezi coatele si brațele, nu ma mir c-au folosit acei soricei ! Dacă studiezi putin aceasta masina, vei constata ca de fapt toata masina este o reducere de costuri ! Renault vrea ca Dacia Duster sa fie un nivel mai jos decat Renault Duster, fabricat in alte țări!
Nicolae tata esti departe de inginerie, oricum articolul nu era adresat pentru tine.
Problema este că acei soricei plastic in maxim doi ani cedează de la căldură/ frig….nu e vorba doar de aspect.
Ce va ofticați ca dacia vinde de rupe la nivel global și acum….
Tare motorul ăsta….Voi nu vedeți că pe ani ce trece pt a trece la euro 6….7…posibil și 8…cilindreea se micșorează,puterea crește teoretic…mare minune dacă nu vor reduce și cilindri să rămână 2 sau chiar 1 cilindru… de s-ar cruci și ing…Otto( inventatorul mot pe benzină) sau ing Diesel ( inv motorului pe motorină)Sigur vor apare motoare termice cu cilindreea de 0,8…0,6…0,4 l precum la motorete… Să mă contrazică vreunul peste 8-9 ani…. mai vorbim atunci… când va apare un SUV cu 1 cilindru și 0,3 l cu puterea de 150 cai….de râd și curcile de ei ( de cai)
Domnu domnu, 4 lei o pungabde soricei nu e chiar adevarat, aia nu tin nici macar 5 minute in caldura habitaclului, o punga de soricei rezistenti ajunge la mai bine de 100 + lei. Nu zic ca e bine ce au facut, da unii “soricei” din aia tin mai mult ca un clips din plastic (cel mai probabil din polietilena, ca de poliamida ranforsata cu fibra de sticla nu cred ca au bani) is curios daca tot asa de rau trepideaza la rece acel motoras, boala lor, ca pana si amaratu de Matiz avea un comportament mai acatarii la capitolu asta. Sanatate!
E prea bun, a cedat motorul, cumperi un motocultor,îi iei motorul și-l înlocuiești.
A cedat colierul, e sârmă peste tot, iei o sârmă și-l înlocuiești.
E prea bun….e pentru sarakiyle de români și nu numai și pentru sarakiyle de europenii.
Cum, nu promovam nicio mașina din China? Dacă tot ce e romanesc, francez etc., adică fabricat în România, haideți sa le spunem, noi, savanții, romanilor ce sa facă și cum sa gandeasca? Este 1,2 Tce de demult același cu 1,2 Tce de astăzi? Este aceeași tehnologie? Ce sa mai, toți europenii care cumpără Duster, Sandero, Logan sunt…..! Cum? Prin comparație, voi sunteți…???
Doar problema de soricei ,dar de consumul mare de ulei nu se spune nimic??
Acum sincer, sa luam o mașină cu cleme de plastic . După ani buni de funcționare aceste cleme de plastic devin casante și se rup . Decât să dai aiurea bani pe cleme , unele nici nu le mai găsești ,ajungi sa prinzi lucrurile desprinse tot cu șoricei. Eu personal nu vad o problema aici .