Una dintre cele mai importante lovituri date masinii electrice este votarea de catre Consiliul Europei a implementarii viitoarele norme Euro 7.
Acestea erau mult mai stringente si urmau sa devina obligatorii din anul 2025, insa mai mult de jumatate dintre tarile din UE au spus NU si aceasta norma este votata sa intre in vigoare din 2030.
O alta schimbare este nivelul de emisii CO2 pe flota care a crescut la noile norme Euro 7 pana la 93.6 g/km WLTP, adica din 2030 toate masinile diesel si pe benzina vor avea un sistem full hybrid care, in cazul motorul diesel poate sa scada chiar si sub 75 g/km CO2.
BMW spune ca noile norme votate de CE sunt perfect normale pentru industria auto, iar masinile pe benzina si diesel vor putea sa fie vandute fara probleme chiar si dupa anul 2035 fara ca interzicerea lor in detrimentul celor electrice sa intre in vigoare.
Consiliul Europei cedeaza si permite ca norma Euro 7 din 2025 sa fie un fel de Euro 6 Temp E
Noile norme Euro7 vor duce la o plafonare si mai mult a vanzarilor de masini electrice despre care europenii descopera acum ca au costuri de menteannta mult mai mari decat cele ale unei masini cu motor termic.
“Even though Euro 7 has been pushed back to 2030, automakers still have to adapt to stringent emissions regulations. Tougher targets coming into effect in 2025 mean the average fleet new car CO2 emissions will have to go down from 95 g/km in the NEDC cycle to 93.6 g/km per WLTP. Each vehicle that has emissions above that threshold will cost the automaker a €95 fine, multiplied by every single CO2 g/km above that 93.6 g/km.”
UE a cedat! Noile norme Euro 7 permit in continuare vanzarea de masini diesel si pe benzina din 2025
Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI