Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!

Asa cum spuneam si in trecut, “mareata” presa auto din Romania nu spune nimic despre trend-ul vizibil al pietelor auto din Europa.

Acum in 2022, vedem ca masinile NOI pe benzina si diesel au ajuns sa fie vandute atat de scump, incat acestea devin prohibitive pentru majoritatea europenilor, iar masinule SH au preturi din ce in ce mai mari.

masini sh europa, havana efect europe, efectul havana romania auto, parc auto 2035, europenii vor masini diesel, probleme masini ev europa

Un studiu autorizat de Mobile.de si Autoscout24 arata ca pretul mediul al masinilor SH cu o vechime de 4-5 ani a crescut cu 18.5% fata de anul trecut, iar pretul masinilor cu o vechime de 10 ani a crescut cu 21% fata de acum cateva luni.

EFECTUL HAVANA!

Si cand mentionam de Efectul Havana trebuie sa ne aducem aminte de anul 1956 cand comunistii lui Castro au inceput sa alunge capitalistii americani din Cuba. Rezultatul se vede si astazi pe sosele, respectiv 80.000 de masini sunt 100% americane produse pana in anii 1960!

masini sh europa, havana efect europe, efectul havana romania auto, parc auto 2035, europenii vor masini diesel, probleme masini ev europa

Traducand asta in prezent, putem spune ca vom vedea in toate tarile din Europa masini care vor merge 20, 30 sau chiar si 40 de ani pentru ca proprietarii lor nu vor cumpara masini electrice.

Deja in tari din Europa Centrala si de Est acest trend se poate observa, europenii nu mai au bani sa-si cumpere masini noi si merg cu cele detinute cu ani de fabricatie din anii 2000.

parc auto italia, 13 milioane rabla in italia, probleme masini vechi italia, romania vs italia masini, cazane pe roti italia, italieni carpaci auto, romania masini mai noi decat italia

In Romania cele mai mici salarii din UE si gradul mare de saracie vor pastra pe sosele modele precum Dacia SuperNova, Logan I si milioane de masini importate din anii 2000.

masini sh europa, havana efect europe, efectul havana romania auto, parc auto 2035, europenii vor masini diesel, probleme masini ev europa

Vanzarile de masini noi sunt in scadere, iar cele electrice sunt cu adevarat “penibile” pe o piata de 8 milioane de masini!

Efectul Havana o sa fie ceva normal in Romania, vizibil atat de oras cat si in mediul rural unde chiar mai exista romani care merg cu Dacia 1310 sau ARO 244 din anii 90!

masini sh europa, havana efect europe, efectul havana romania auto, parc auto 2035, europenii vor masini diesel, probleme masini ev europa

parc auto italia, 13 milioane rabla in italia, probleme masini vechi italia, romania vs italia masini, cazane pe roti italia, italieni carpaci auto, romania masini mai noi decat italia

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

58 COMMENTS

  1. Uiti sa spui ca masinile noi au atata electronica pe ele incat la 100000 esti in service iar cele vechi nu se strica niciodata.Audi a4 1.9 tdi 2003 560000 km nu ii ridic capota decat la schimburi.

    • Și nici nu o sa mai circuli mult cu el. Căcații ăștia de guvernanți măresc taxele și impozitele și combustibilul….

    • Mi ar plăcea sa vii in anii de acum ca ,poate era mai bine cu calul si caruta,dar lumea mai si evoluaze

    • Cu cat un lucru e mai complex, cu atat e de obicei mai sensibil, in special in domeniul auto, vrei ceva complex? Iti asumi “dezavantajele” cu care vin. Nimeni nu te obliga sa ti iei dotari full, daca nu ti convine, iti vinzi anumite elemente ale masinii, ca sunt prea complexe si sensibile, si ti iei ceva mai simplu. Ai probleme cu partea electrica la faruri de o mie de euro? Poftim frate ia-ti si pune-ti faruri de dacie 1310, sigur gasesti o metoda sa le peticesti pe bolidu tau de 50 de mii de euro

    • Confirm cele spuse mai sus,am a4 b6,2003 cu peste 500.000 km si asta fara complectare de ulei de la schimb la schimb.O voi schimba cand i-mi va fi rusine sa merg pe strada cu ea,din cauza ruginii.Deocamdata rugina zero.

    • Este o opinie pentru toți…
      Pe planeta Pământ este o problemă existențială de mult timp, care se acutizează. Aceea a unei noi abordări a modului de viață, care include ecologia.
      Ca urmare, oamenii trebuie informați, ca să nu mai zic despre deciziile politice care includ magnații.
      Mașinile electrice sunt o soluție, dar trebuie găsiți acumulatori fiabili, și rămâne problema sursei de energie pentru încărcare, care să fie verde, deci nepoluanta la obținerea ei, regenerabilă.
      Eu numesc viziunea “ecologie integrată”.

  2. Eu cred ca voi uitați în tara trăim. Nu exista niciun efect Havana Banană la noi. Economia neagra duduie. O sa fim poate prima tara care vom avea cele mai multe mașini electrice.

    • Gigi, cu tot repectul, sunt atat de multi proprietari de masini care nu isi cunosc masinile clasice. 99% o ss fie reticenti la tehnologie. Ce nu cunosti eviti, asta e deviza lor. Deja la hybrid multi fug pentru ca au auzit ei cat costa schimbul bateriilor. Si au dreptate, toate costurile sunt mari. Numai bine!

    • duduie pentru cine? Pentru ăia care plătesc salariul minim pe economie la restul care n-o să-și permită niciodată o mașină nouă?

  3. Costurile mașinilor electrice sunt mari din cauza bateriilor, în momentul în care v-a veni cineva cu un condensator cu dimensiuni și capacitate asemănătoare care se mai încarcă și instant, v-a bubui piața mașinilor electrice!

    • Da. Dar nu o sa fie lasat sa intre pe piata pentru ca vor da faliment fabricantii de baterii. Inginerul Iusin Capra a facut o masina care functioneaza cu apa. Vedeti pe piata vreo masina care functioneaza cu apa?

  4. Toate aceste creșteri de combustibil,asigurări,taxe etc, către ce va împing? Va spun eu: mașini electrice

    • Concluziile unuia care vorbește din cărți, rupt de realitatea din jurul său. La începutul anului s-au mărit taxele pe locurile de parcare de aproape 10 ori, pe motiv că se vor face locuri noi de parcare (nici nu aveau cum fiindcă nu există articol bugetar: “Parcări”). Aveți informații că s-a făcut vreunul ? Domnule, nu știu care va fi tendința, dar sigur dacă prețul rămâne așa de mare ca acum (dacă nu va crește și el cumva) și statul încetează să-i mai subvenționeze pe bogați, mai cumpără pulea mașini electrice.

  5. George S,la hybrid, daca faci alegerea corecta, respectiv toyota,prius sa zic ,bateriile duc cel putin 250.000 km si cand incep sa cedeze poti sa schimbi elementii uzati nu tot pachetul de 24 cred si nu te costa mult.

  6. Un Pic e Forțată Nota ,Super Nova ,chiar sunt Rare , in Rest un Logan din 2006 ,2008 e mai Bun decât unul 2 ori 3 de acum , cu motor de 1,5 ori 1,6 16 valve e , Racheta pe lângă astea Sugrumate și n General ,Auto cu Ani până în 2010 sunt mai , Trainice . Pe Atunci încă se Lucra cu Simț de Răspundere și Nu aveau atâta Electronică înglobată in Ele . Deci alea din 1960 , Pontiac , Cadilac , Chevrolet Impala , etc Merg și ASTĂZI ! Care o Fi Explicația , Simplitatea in Mecanica și Faptul că Nu s au Zgârcit in a Pune Calitatea pe Primul Loc .

  7. Cand voi fi obligat sa cumpar o electrica,voi renunta la masina.Nu pt ca nu mi permit financiar,ci fiindca este un factor dw stres suplimentar.Toate masinile de firma ale colegilor mei sunt electrice,e un calvar.Din Tm pana la Sm sa faci 9 ore cu id4 pe care ai platit 50mii euro,asta da afacere.Sper ca ceea ce a declarat min. transporturilor din Germania sa fie valabil din 2035,legat de benzina si motorina sintetica,spune el ca sunt cu 92% mai putin poluante.

  8. Europa nici în 2040 nu va avea infrastructura gata pentru mașinile electrice. Nu mai spun de calitatea mașinilor de la 2012 în sus, cu n sisteme și tehnologii, care nu fac altceva decât să prostească conducătorul auto. Îmi pun baza în cei de la Porsche cu proiectul lor de a dezvolta un combustibil bio. Sănătate la toți, mai puțini la cei care au mașini electrice!

  9. Problema nu stiu cat sunt costurile mas elec cat autonomia in conditii de clima temperata. Ex : incarci masina seara 100% , peste noapte -10 grade, dimin ai doar 85% . Presupunem ca o incarc duminica cand am timp de stat si plecarea in concediu e miercuri, in 3 zile cu mas nemiscata ma trezesc ca mai am 70% la frig. Pe drum.e frig , bag caldura, risc sa nu ajung Ajung cu chiu cu vai acolo peste noapte tot frig si raman cu zero energie electrica ce fac ? Prin o inzapezire, stau in masina 14 ore logic cu incalzire , dar apoi ? Mai pot pleca de acolo ? Am 35,% si trebuie sa ajung urgent imediat undeva la 200 km , pe autostrada si merg cu 130 km /h , mai ajung ? Deci vreau sa zic ca si daca dai acei bani multi pe mas nu ai siguranta deplina. Nu mai zic de infrasttructura alimentare si mai ales timing ul. Hybridele uitati le , struto-camila lenesa , grea, greu de intretinut ,poluanta pusa pe lista CE. Plus ca daca UE va merge total electric si restul lumii nu , se reface ozonul global ? Chiar UE care are atatea norme este cel mai mare poluator si decisiv pt ozonul global ? Culmea, prostimea va fi obligata sa mearga electric dar masinile statului , care e mai bogat decat plebea , nu! E corect ?

  10. Cu toate astea viitorul este clar electric probabil si cu celule solare sau alta combinatie .
    Ce ne facem cu restul ? Adica camioane, autocare utilaje constructii si exploatare, utilaje agricultura si forestiere, nave de tot felul, auto trenuri , toate astea consuma si poluesza la greu fata de autoturisme . Stoparea poluarii trebuie inceputa de la nivel de industrie, de la producatori ( nu de la autoturisme ) de la cei din China si alte tari de genul care produc non stop tot felul de produse de proasta calitate , unele inutile , fara sens ( vedeti ce e pe Alliexpres) . Astia polueaza la greu si consuma si resursele naturale degeaba pe tot felul de kkt uri. E vremea sa ne intoarcem la produse de calitate , care sa tina ani, politica de consum nu se justifica cand vrei sa stopezi poluarea planetei .

  11. Ca sa se vinda masinile electrice si sa faca masinile cu combustie prohibite, vor duce pretul carburantilor pana la cer. Pe strazi vor circula numai bogatii finantati de toti ceilalti, cocosati de taxe si impozite.

  12. SUV,Mitsubishi Callenger,1996, fara reparatii,merge si astazi.Ce sa cumpar mai bun?
    Dacia?Mai bine o tin in continuare cu ceva maruntis bagat in ia

  13. Autoturismele cu combustie interna vor disparea , e clar . Nu se vor mai produce , vor pune impozite mari, vor restrictiona acces in multe zone, vor scumpi carburant , nu vor mai fi piese de schimb deoarece niciun producator nu va mai avea interes spre a sustine aceste masini . Se va incheia o epoca ca si cea a tramvaielor cu cai.

  14. Eu chiar lucrez pentru un mare fabricant de mașini electrice și va spun ca cele electrice nu vor avea viata lunga. Deja se pregătește dezvoltarea producției de motoare cu hidrogen.

  15. golf 4 sdi ii mai bun si fiabil decat orice masina :)))))) electronica minima, piese ieftine. la ce trebuie masini noi sa fii sluga masini la intretinere si alte defecte ..

  16. Eu nu înțeleg un lucru ?!? Atâta vreme cât eu nu îmi permit sau nu vreau sa îmi cumpăr un alt auto egal ce marca , model sau motorizare și sunt foarte mulțumit de ce îmi oferă actuala mașină sau una second-hand , de ce trebuie sa ascult și fac ceea ce îmi spun niște politicieni ipocriți ? Cică vezi Doamne ca poluezi !!! Și din cauza asta nu mau pot ei sa doarmă ! Doar Europa are reguli si legi mai ceva ca intr-o dictatură africană! Ca în rest … n-au nici o treabă ! Oricum ciclicitatea va funcționat și va funcționa în vecii vecilor , si drept urmare au observat și bat apa în piua ca ” e de la poluare “! Atâta vreme cât mai bine de 70% din populația planetei este inculta și chiar analfabeta pe alocuri nu mai am nici o urma de îndoială ca vor face în asa fel încât generația viitoare sa fie una fără cultură și liber arbitru tocmai bună de manipulat … niște marionete de fapt !

  17. Am un Opel Vectra B caravan din 1996,euro 2,încă mai circul cu el.Ma bate gândul să renunț la el însă consuma puțin și este ok.Imi fac treabă bine cu el,dar parca este cam bătrîni și îmi este ceva teama de impozitele care se aude că vor veni.Mai am și o Dacie 1300,an fabricație 1977,bloc motor VL,noneuro,incă merge ceas.Daca mașinile sunt întreținute și păstrate în garaje atunci rezista mult timp. Daca ar fi sa vind o mașină,as vinde Opelul și nu Dacia.Imi este frica de timpitii care guvernează Romania pentru că nu știu cit de mult vor mări impozitele.

  18. Din nou o propaganda lansată de Nemți. Din păcate mulți cad în aceasta capcană propagandista.
    Industria Germana de automobile e pe marginea prăpastiei….
    Cumpărați mașini electrice…

  19. Foarte funy subiectul se baga pe găt mașinile electrice problema poluarea😂un Vas de marfa poluează cat 5 milioane de mașini ,deci?
    Concluzia sunt interese la nivel cel puțin european sa ne bage pe gat mașini electrice ,Europa și SUA distrugător de absolut orice de la libertate până la războaie ,toate au o logica pentru așa numiți conducători ,și nu mă refer la președinți de state care sunt profesori sau corporatiști și în mintea multor oameni sunt lideri🤦

  20. Ajutați industria auto germana ,cumpărați auto de la nemți să aibă vinzari enorme și profituri pe măsură.Piata auto românească este practic germanizată voit.Cautati și alți producători cu mașini foarte calitative ,producători asiatici:Corea și mai ales Japonia.Masini germane actualmente sunt din ce in ce mai slabe calitativ din păcate.

    • Mașina electrică este profitabilă doar în așezările urbane.Pentru intracraniene nu.
      Încărcarea bateriilor este greoaie, astfel că încă nu poate concura cu mașina clasica.

  21. Fraților Treziti-va! România nu este pregătită pentru electrificarea parcului auto. In primul rand este prețul fara explicație al mașinilor electrice, lipsa stațiilor de încărcare, lipsa infrastructurii care să-ți poată asigura montajul unei stații de 22 kw pe strada sau langa blocul tau, lipsa unei aplicații naționale pe care să faci rezervarea stației înainte de a programa deplasarea în tara, dar nu în in ultimul rand autonomia mediocra a mașinilor existente care te obliga să-ți facă programul zilnic. Sunt pro-tehnoligie dar acest trend este o greșeală strategică sau o dorință malefica de a distruge industria auto. Hidrogenul și Panourile fotovoltaice sunt viitorul în industria auto. Cu stima, Ovidiu R

  22. Trag de 8 ani de un golf IV de 130 cp. Mereu mă ajută, nu face figuri, consuma cam 6%. I-am schimbat calculatorul și scoate 170 cp. In afară de senzorii de distanța și autofranare eu cred că are tot ceea ce îmi trebuie fara să mă coste o căruță servisarea sau piesele. Schimburile de ulei, plăcute și filtre le pot face singur. Merge să-i pun ulei alimentar in rezervor 60% vara fără probleme, numai că acum este mai scump decât motorina și nu se mai merită. Acum 2-3 ani era 3 lei litrul…
    Ce să zic și cu ce sa o compar? Deocamdată o țin și o întrețin cat se poate…

  23. Din pacate masina a ajuns o comoditate si nu o necesitate. ASA se explica varsta inaintata a parcului auto!
    Ai nevoie sa te duci la pravalia din sat sa ti iei bere si Paine iti cumperi un golf 4 si iti plimbi tartita in golf de parca nu te ai nascut cu picioare sa mergi Pana acolo! S a uitat complet de mijloace alternative (bicicleta,moped) care evident polueaza Mai Putin si chiar ar ajuta planeta sa respire!
    Efectele incalzirii globale abia incep si sa vezi distractie cand nu ploua cu lunile Ani la rand dar vedeti voi o sa fie ceilalti responsabili pentru catastrofa climatica si nicidecum tu cel care conduci golf 4 sdi sau Mai stiu eu ce diesel antic!
    Intorceti-va la mijloace Mai Putin poluante ( caruta cu cai sau orice alt mijloc DACA e nevoie si ai cum sa circuli in asa ceva si nu, nu e bascalie)
    Evident CA suntem abia la inceputul acestui carusel dar vedeti voi cand platim, platim toti pretul.

    • Da, mare dreptate! Ne place comoditatea, ni s au facut bucile flasce, de mers cu masina, nu ne mai plac picioarele, facem si economie de pantofi, ne credem personalitati, cand coboram din masina, la colt sa luam bere si paine, cum zici tu, dar suntem saraci… la cap, mare pacat

  24. Dacă ai avea o maşină pe bază de thoriu, nu ar fi nevoie să o realimentezi niciodată. De fapt, partea mecanică ar ceda cu mult înaintea combustibilului. Sunt şanse destul de mari să o conducă şi copiii tăi.

    Ce este thoriu? Este combustibilul nuclear al viitorului. Numele de thoriu este o referinţă la Thor, zeul războiului în mitologia scandinavă. Mai puţin radioactiv decât uraniul, thoriul poate fi exploatat în cariere de suprafaţă, iar acest lucru are un impact minim asupra mediului şi costuri relativ reduse de valorificare.

    O companie numită laser Power Systems a creat un concept al cărui motor funcţionează pe bază de thoriu. Fiind radioactiv, echipa a folosit bucăţele foarte mici pentru a construi o rază laser care încălzeşte apa şi produce abur. Acest abur este transformat în energie cu ajutorul unei turbine.

    Un singur gram de thoriu produce mai multă energie decât 28.000 de litri de combustibil convenţional, în timp ce o cantitate de 8 grame ar fi suficientă să propulseze o maşină 100 de ani.

    Charles Stevens, CEO al Laser Power Systems, a anunţat însă că maşinile propulsate de thoriu nu vor apărea prea curând pe străzi. El spune că industria auto nu este interesată de proiect, fiind concetrată pe tehnologia clasică, care încă produce bani.

    Compania sa dezvoltă diferite sisteme prin care thoriul ar putea fi folosit pentru producerea energiei, fie că este vorba de clădiri de birouri, hoteluri sau restaurante.

    În ceea ce priveşte radioactivitatea, Stevens nu îşi face probleme. O singură bucată de folie de aluminiu este suficientă pentru a contracara efectele ei

  25. Electricele nu sunt potrivite ptr toți, dar dacă stai la casă sau poți încărca peste noapte în garaj /curte, combinat și cu o instalație de panouri solare este best of the best. Cazul meu, de 6 luni ecomismesc câte 6-7 plinuri de motorină /lună, fără a mai pune la socoteala schimburile de ulei și filtre. Astfel în 6 luni am economisit undeva 4000de euro numai din diferența de preț motorină vs curent! Momentan în 85% din încărcări sunt gratis ( și va mai fi așa o vreme). Dar încă o dată, nu se potrivește ptr toți mașina electrică, dar unde există compatibilitate, să ai și timp să-l încarci în care tu să poți muncii ( birou mobil) + curte, este de vis, chiar incredibil. Spune acestea cineva care a făcut 25000 de km în 6 luni, și nu a cheltuit mai mult de 1000 de lei ptr alimentare.

  26. Mașinile elecfrice, faine, exagerat de scumpe, slaba autonomie, dar bateriile, acumulatlrii unde ajung dupa ce le trece timpul, va imaginati cimitire de baterii, cancer concentrat, da ecologic, exact ce trebuia planeta noastra minunata care si asa este bolnavă. Este valabil si pt fotovtaice… Evoluam spre autodistrugere! Baftă!

  27. Poluare e cu atât mai mare cu cât e promovata sub falsa impresie de ecologie ideea ca viteza de înlocuire sa scadă, pentru ca de cele mai multe ori atat procesul de producție e mai poluat decât utilizarea lor în sine dar și procesul de scoatere din uz al lor, exemplul cel mai bun fiind chiar cel al mașinilor electrice.
    Bag de seama ca nu e suficient ca am ajuns sa înlocuim electronice și electrocasnice la nici 2 ani pentru ca par ca sunt făcute sa se defecteze ca ceasul mult mai rapid, inclusiv alea de le știam de “folosință îndelungată” din categoria frigidere, cuptoare, plite și TV-uri, dar si inustria auto de ceva ani a trecut la același nivel de a face și din mașini “consumabile”.
    Mirajul ecologismului vinde bine. Programele rabla doar promovează vânzările dar dacă bați un pic si tara noastră dar și alte tari de jur împrejurul globului, dincolo de adăpostul orașelor, o sa vedeti cum se inmultesc munți de mașini vechi și cum locul florilor răsărite pe câmpii și munți sau al scoicilor de la mal de mare e luat de gunoaie în general. Gradul real de reciclare al tuturor mașinilor scoase din uz e extrem de mic și nu tine deloc pasul cu aceasta viteza de înlocuire tot mai mica pe care o considerati “optima”. Ma tem ca în ritmul asta generațiile viitoare chiar vor ajunge sa trăiască pe piele lor ceea ce acum ceva ani părea ficțiune în desenele animate Wall-E.

  28. Si nu uitati de actualele automobile cu toate dotarile incluse,dar care nu pot fi accesate decat daca iti faci abonament anual.Buna politica ,cumperi masina cu dotari(platite)dar nu te bucuri de ele decat daca te abonezi.Asta spune tot.

  29. Dacă le-ar pasa de ecosistem ar pune în fabricație motoarele cu apa ,inventiabrevetata a unui român. Dar interesul lor nu este să nu se mai consume carburant poluant . Ci să îl scumpească pe diferite motive .

  30. Sa nu uitam ce se întâmplă în prezent în SUA unde este o iarna mai grea cu temperaturi foarte scăzute de nu poți să-ți încarci electrica din cauza temperaturii!!! Deci ce facem, mergem doar vara cu mașina, sau facem cruce mare ca pe vremuri și doamne ajuta sa ajungem la destinație??

  31. Este clar că este o noua formă de sclavie,am un hibrid japonez care este ce trebuie iar Intr o mașină în afara de japoneze sau coreene nu m as urca nici în bla bla car …spun asta pentru că știu ce vorbesc și nu mai permit dictaturii europene să mi lustruiesc creierul cu mașinile lor….

  32. Intr-o tara cu reguli făcute de străini.. suntem deja niște slugi îngenuncheate….. în frunte cu praduitorii neamului nostru…. nu avem coloana vertebrala … și nu avem singe in pompa….. și în instalație.. . … ne așteaptă vremuri grele….. ca slugi….. la alții……ce votăm….aia merităm…… pâine scumpă și circ ieftin…..slugi second-hand …. cu norma de sărăcie euro 89….

  33. Cum sa nu fim ”conservatori”,din punct de vedere al motorizarii otto si diesell, cind la nivel mondial 2023 , toti constructorii implementeaza aceleasi principii constructive vechi de peste un secol, ”Raportul de comprimare constant ”, fara sa inteleaga ,influenta negativa a acestor principii asupra rezultatelor ,din punct de vedere ;economic,rentabil,ecologic- calitativ si cantitativ? . Actualele motoare otto si diesell,la nivel mondial 2023, NU sunt, si nici NU pot fi controlate electronic, direct – fundamental . Actualele motoare au controlat electronic ,sistemele componente ,respectiv ;sist.de alimentare si sist.de aprindere in cazul motoarelor pe benzina. Fundamental este necesar controlul electronic ”direct – fundamental” asupra presiunii de comprimare din interiorul cilindrilor,pentru ca, din presiunea de comprimare rezulta ; a- Plaja turatiei de exploatare, b – Puterea dezvoltata, c – Consumul de combustibil, d – Procentul de ardere ,calitativ si cantitativ . Actualele motoare otto si deiesell, la nivel mondial 2023, NU indeplinesc conditia de ”ADAPTARE”la trafic,respectiv ; traficul urban si traficul de autostrada, poluind mediul si consumind excesiv combustibil . Solutii inlocuitoare ; ”Motor cu raport de coprimare variabil”,cu doua trepte volumetrice ,astfel ; prima treapta volumetrica,reprezinta ~35%,destinata traficului urban,viteza de deplasare de pina la 60km./ora,1500rot./min.. Aceasta treapta volumetrica, are caracter functional permanent dupa pornire ,favorizind pozitiv, si pornirea fara probleme in conditii de iarna . Depasind 60km./ora, 1500rot./min., in traficul de autostrada, este activata ”progresiv” si treapta a doua volumetrica, care reprezinta ~65%,formind la solicitare maxima ,un intreg 100% cu prima treapta volumetrica . Activarea – Dezactivarea treptei a doua volumetrica, ”partial s-au total”, conditionata de solicitare si conditiile din trafic, supravegheat,controlat si executat electric s-au electronic . Acesta este un motor controlat electronic direct – fundamental in premiera mondiala. Prin cele doua trepte volumetrice ,se indeplineste in premiera mondiala conditia de ”ADAPTARE” la trafic, respectiv ; traficul urban si traficul de autostrada . Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere ;econoic,rentabil,ecologic – calitativ si cantitativ . Implementare pe orice motor otto si diesell .Amanunte si relatii,pe pagina mea de facebook .

  34. În curând se va rezolva problema cu autonomia la electrice,va apărea bateriile pe siliciu noua tehnologie a coreenilor de sud,va fi cu 65% mai mare,va trece de 1000 km autonomie !

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente