Acest lucru inseamna ca toate masinile care au motoare diesel vor putea merge la statiile traditionale pentru o alimentare cu aceasta motorina vegetala, motorina mult mai putin poluanta decat cea traditionala provenita din petrol.
Acum, pe piata din Germania pretul unui litri de motorina vegetala HVO100 a ajuns la 1.75 euro, in timp ce pretul unui litru de motorina clasica este 1.66 euro, pret mai mic cu aproape 1 euro fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pana acum aceasta motorina era putin vizibila pe piata pentru ca avea un pret de vanzare mare, insa de acum acesta este standardizat si devine de fapt cea mai mare problema a masinii electrice pentru ca “tine” in trafic zeci de milioane de masini diesel.
Prescurtarea HVO înseamnă „Hydrotreated Vegetable Oil“, în limba română „Ulei vegetal hidrotratat”.
Cum este produs HVO?
HVO este produs printr-o reacție catalitică a uleiurilor vegetale sau a grăsimilor animale cu hidrogen (hidrogenare). Hidrogenarea duce la o divizare a grăsimilor și uleiurilor, care elimină și toți atomii de oxigen și legăturile nesaturate.
Din acizii grași rezultă parafine cu lanț lung, conținutul de glicerină este transformat în gaz propan și oxigenul este legat ca apă.
Ce materii prime sunt utilizate pentru producerea HVO?
Combustibilul este produs din materii prime vegetale, reziduuri sau deșeuri. În cadrul regulamentului privind biocombustibilii, legiuitorul european a stabilit criterii foarte stricte în ceea ce privește sustenabilitatea și, în special, aspectele de mediu (amprenta de carbon, protecția pădurilor, utilizarea rezonabilă a terenului).
Pentru a îndeplini aceste criterii, au fost dezvoltate mai multe sisteme de certificare.
Care sunt avantajele HVO?
HVO poate contribui mai ales la crearea flotei mai neutre din punct de vedere climatic. Comparativ cu motorina standard, HVO100 (= 100% HVO pur) se poate realiza o reducere de CO2 de aproximativ 90%. HVO nu conține oxigen și, prin urmare, prezintă o stabilitate mai bună la stocare și o îmbătrânire mai lentă a uleiului de motor decât biodieselul sau motorina. HVO este rezistent la atacul bacterian.
De aceea, combustibilul este ideal pentru utilizarea în mașini agricole cu durate de oprire lungi. Acest combustibil sintetic este semnificativ mai bun pentru longevitatea motorului și, de asemenea, mai bun pentru mediu. Datorită cifrei cetanice mari și a aprinderii rapide asociate, în special emisiile de HC și CO în intervalul de sarcină mai mic și în condițiile motorului rece sunt mai mici decât în cazul biodieselului și motorinei din surse fosile.
Un alt avantaj al cifrei cetanice mari este arderea cu zgomot redus. Absența aromaticelor contribuie la reducerea emisiilor de calamină și, prin urmare, la reducerea consumului de combustibil prin reducerea frecvenței de regenerare.
Acest lucru apare numai la utilaje de peste 19 kW. Rezultatele analizei de oxidare a calaminei indică o reactivitate mai mare a calaminei din combustibilul HVO.
În comparație cu motoarele acționate cu motorină din surse fosile, temperaturile de regenerare pasivă a calaminei HVO sunt cu aproximativ 40 °Celsius mai scăzute. Utilizarea HVO duce la reducerea emisiilor de NOx.
HVO Renewable Diesel
- 100% combustibili parafinici, de exemplu din uleiul de gătit reciclat.
- 100% componente bio derivate din deșeuri și reziduuri.
- Reduce emisiile de CO2 cu până la 90%.
- Disponibil pentru livrare în Olanda. Urmează și alte țări.
Cum se numește HVO la pompă (denumirea comercială)?
Motorina vegetala HVO100, NesteMy / Neste Renewable Diesel (NRD), C.A.R.E Diesel, KlimaDiesel90 ,Fuelmotion H ,Renewable Diesel (USA), HVO100, HVOlution (Italia) ,Shell Renewable Diesel (NL), XtL Diesel
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI