Pana cand producatorii se vor decide sa modernizeze ultimele motoare diesel aflate inca in productie sa emita si mai putine emisii nocive, sunt soferi care au ales sa testeze pe masinile lor motorina vegetala HVO100.
Aceasta reduce cu pana la 90% emisiile de CO2 comparate cu motorina provenita din petrol, germanul nostru parcurgand cei 50.000 de km atat in oras cat si pe autobah cu viteze de 200 km/h.
Dupa ce inginerii au verfificat motorul au descoperit ca motorina vegetala HVO100 nu are depuneri traditionale, iar uleiul poate sa fie folosit 15.000 de km fara probleme, arderea fiind mult mai buna decat cea cu motorina clasica.
Superstitiosii vor spune ca masina va avea probleme cu injectoare de motorina, insa dupa rularea a peste 50.000 de km cu motorina vegetala HVO100 acestea sunt in conditii optime.
Asa ca, daca conduci un diesel Euro3, 4 sau 5 aceasta motorina vegetala te va ajuta sa prelungesti viata motorului in timp ce reduci emisiile cu 90% si nu mai esti nevoit sa-ti cumperi o masina noua mult mai scumpa si mult mai slaba ca performante!
In prezent, pretul pentru 1 litru de motorina HVO100 este cu 0.5 euro ( sau 2.5 lei) mai mare decat pretul pentru motorina standard, si asta fara ca HVO100 sa fie produsa in cantitati industriale care vor duce automat la scaderea si mai mult a pretului la pompa.
Motorina vegetala HVO100 se foloseste in Europa pe marile santiere insa si in marina unde majoritatea armatorilor din Vest alimenteaza navele cu HVO100.
Acest combustibil arde mult mai curat pentru ca este un produs sintetic, adica vom avea mult mai putine probleme cu depunerile pe EGR sau admisia motoarelor.
What is HVO100?
HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) Fuel is made from 100% renewable items and is free from any fossil fuels. It is produced by using sustainably sourced vegetable and animal matter to ensure its production does not have any negative impact on the environment.
AVANTAJELE MOTORINEI VEGETALE:
• Higher cetane number (cetane number approx. 70-90)
• Quieter engine running
• The engine “runs” a little better
• Better cold start properties
• Lower density
• We could not determine any differences in consumption
• Better storage life (no diesel plague)
• Lower Adblue consumption ( in vehicles with SCR technology)
• Less stress on the engine oil
• Less tendency to coking
• Better emission properties (see extra point)
• Up to 95% CO2 savings
EMISII POLUANTE VS MOTORINA CLASICA:
• 90% less CO2
• 33% less fine dust (+ less particles)
• 9% less nitrogen oxide (NOx)
• 30% less hydrocarbons (HC)
•24% less carbon monoxide (CO)
•Lower emissions of polyaromatic hydrocarbons
DIN CE ESTE PRODUSA?
HVO100 is typically made from waste and residues such as
•waste fat
•cellulose waste
•wood waste
•fish waste
•(future) plastic waste
“Compared to 3.0 TDI V6 engines that burn regular diesel, this unit is exceptionally clean and free of any soot. So it works much better, which leads to less complications in the area of exhausts, carbonization cannot be expected in the future. The oil has a higher quality for a longer period of time, which also has a positive effect on the service life of the unit,” says the report on the current condition of the car.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
vreti sa va spun eu ce inlocuieste cel mai bine motorina ??Uleiul de transformator ,TR 25 si TR 30 ,lucru testat de mine pe o Dacia Papuc peste 10 ani ,la serviciu ,in conditii reale de exploatare,masina tinuta afara vara-iarna La amestec50/50 mergea impecabil,fara emisii excesive de fum,fara pierderi de putere,pornire usoara ,fara probleme Erau colegi care din aprilie pana in septembrie mergeau pe 100 % ulei ,nu am incercat Motorul nu avea depuneri ,nu se infundau filtre ,injectoare ,etc O singura conditie ,trebuia bine filtrat prin ciorap de dama -dres inainte de utilizare ,daca era ulei recuperat din transformatoare
Nu am vazut la nici o pompa. De unde se cumpara?
Nu la noi pentru ca nu vrea austriacul de la Petrom!
Adevarat… pacat ca in motoarele euro6 nu poti folosi motorina asta…senzorii de la esapament dau valori aiurea din ce mi-a zis un mecanic. Dar in amestec juma-juma cica ar fi ok….eu am bagat 10 litri la 40 litri si nu am simtit mari diferente, poate un pic motorul mergea mai rotund la turatii de 2000.
Cercetarea pentru obținerea de combustibil echivalent petrol este greșită. Costuri mari,deturnarea terenului arabil,a resurselor de hrana,poluare pentru procesare etc. Motorul cu combustibil solid obtinut din biomasa ,aproape la fel de eficient ca și masa și randament ,cu motorul diesel este soluția. Elimina petrolul din transporturi și agricultura,etc.Greutate 3 kg/cp. Randament 30% .Consum 500 g/cp/oră.
Eu am mers cu o alfa Romeo giulia cu 57 l de motorina vegetala 1047 de km pe autostrada din Germania până în Romania
Salutare tuturor 🙏🤝🥂
Toată treaba la motorină este să fie cât mai ULEIOASĂ/UNSUROASĂ pentru un consum cât mai redus, pentru UNGEREA PIESELOR INTERNE (pompă de injecție, injectoare, sensorii de presiune, pompa de transfer din rezervor către filtru de motorină, Regulatorul de presiune din rampa de înaltă presiune, și cel din pompa de înaltă presiune/pompa de injecție) cu cât motorina este mai densă rezistă mai bine la temperaturi înalte și nu mai face depuneri de ȘPAN. Cu cât este mai subțire/volatilă (cum este benzina) este dăunătoare pentru toate piesele interne la sistemul de alimentare al motorului cu combustie internă prin compresie DIESEL ⛽ (înaltă presiune 22 bar – 26 bar) sub 18 bar – 16 bar ,necesită segmentare 😱
Iar ca să nu ai consum de ulei se recomandă schimbarea SEPARATORULUI DE ULEI/EPURATORUL DE ULEI (cel care separă gazele de ulei din cauza temperaturilor ridicate de lucru al uleiului la ungerea pieselor prin forța de mișcare mecanică) la fiecare 70000KM-80000KM pentru a nu face depuneri de carbon și dăuna la sistemul de evacuare și de recirculare a gazelor (SUPAPA EGR (EGR VALVE), RĂCITORUL DE GAZE DE LA EGR (EGR COOLER), iar pentru a prelungii durata de funcționare cât mai mare a epuratorului de gaze/separatorul de gaze, se recomandă ca motorul să se răcească la relantii (mersul în gol/mersul în staționare) a motorului minim 3-4 minute pentru a ajuta la eliminarea temperaturii înalte de lucru a motorului (atunci când ajungi la destinație) indiferent că vii de la drum de pe autostradă sau din oraș , iar prin acest procedeu/proces se evită depunerea de ulei încins (prin scurgerea înapoi în Carterul motorului,iar mai apoi în baia de ulei) , care ulterior se va Transforma în depuneri de Carbon negru (piatră neagră/Asfalt negru [bitum] ) pe paleții de la axul turbinei, în Supapa EGR, RĂCITORUL DE GAZE, În Catalizatorul de Gaze, in Filtrul de particule (DPF), În Galeria de admisiei, pe clapeta de accelerație,pe senzorii de presiune a aerului din Galerie,etc.
Doamne, chiar asa?
Pe ce paleți de la axul turbinei se fac depuneri? Poate ai vrut sa spui geometria variabila, sau ai copiat de undeva. Plus, pe clapeta de accelerație nu se poate face depuneri de calamină, deoarece motoarele diesel nu au clapeta de accelerație !!!
Asta cu motorina vegetală HVO100 care arde mult mai curat, pentru că este un produs sintetic și reduce cu pana la 90% emisiile de CO2 este o mare păcăleală, doar o minciună a celor interesați și doar ăia care n-au nici măcar cunoștințe elementare, chimie de clasa a șasea, pot crede așa ceva. Arzi carbon, iese CO2, vrei putere, arzi mai mult carbon și rezultă mai mult CO2. E doar propagandă a activiștilor de mediu faptul că ar exista două tipuri de carbon, în motorina vegetală carbon “regenerabil”, care nu se ia în considerare, nu se contabilizează, că doar e… “regenerabil”, îl mănâncă plantele preferențial, abia așteaptă să-l digere în procesul de fotosinteză și în motorina din petrol carbon .. “sechestrat” în straturile geologice, de care plantele fug ca dracu’ de tămâie, îl refuză și la micul dejun și-l lasă să provoace încălzire globală și distrugerea planetei. Ale dracu’ plante, vor să ne omoare! 😂