In plina era a electrificarii vedem ca pe zi ce trece apar noi solutii pentru a pastra in functiune motorul diesel, motor care de fapt reprezinta singura solutie viabila pentru ca economia mondiala sa nu se opreasca.
In timp ce gigantii din industria petroliera lucreaza la implementarea in masa a motorinei sintetice, deja in Europa exista motorina vegetala denumita HVO100 Hydrotreated Vegetable Oil care alimenteaza sute de mii de motoare diesel fara nici cea mai mica problema.
De fapt, in Suedia cand mergi la pompa si alimentezi cu motorina deja 28% din compozitia sa este de fapt motorina vegetala HVO100 Hydrotreated Vegetable Oil.
Insa, daca alimentezi doar cu aceasta motorina HVO100, emisiile de CO2 se reduc cu 90% fata de motorina provenita din petrol, adica o masina diesel Euro 3 are din start emisii relativ compatibile cu viitoarele emisii Euro 7 care vor intra in Europa in 2028.
In prezent, pretul pentru 1 litru de motorina HVO100 este cu 0.5 euro ( sau 2.5 lei) mai mare decat pretul pentru motorina standard, si asta fara ca HVO100 sa fie produsa in cantitati industriale care vor duce automat la scaderea si mai mult a pretului la pompa.
Motorina vegetala HVO100 se foloseste in Europa pe marile santiere insa si in marina unde majoritatea armatorilor din Vest alimenteaza navele cu HVO100.
Acest combustibil arde mult mai curat pentru ca este un produs sintetic, adica vom avea mult mai putine probleme cu depunerile pe EGR sau admisia motoarelor.
What Is HVO?
HVO Renewable Diesel has been taking the world by storm in recent years. The premium fossil-free diesel product is made from 100% renewable raw materials – all of which do not release any new CO2 into the atmosphere. This revolutionary fuel source is produced by hydrotreatment of vegetable oils and animal fats – once treated, the result is a high-quality fuel that operates in exactly the same way as diesel.
It’s also worth noting that HVO also meets EN 15940 standards and Fuel Quality Directive 2009/30/EC Annex II.
Motorina vegetala nu este o solutie buna pentru motoarele diesel care au parcurs deja cateva sute de mii de km.
Eventual și argumentează ceea ce susții.
Winter, cate capre ai tata?