Cutia CVT are probleme vs Cutia Automata clasica
Specialistii de la Automatic Gearbox mentioneaza faptul ca majoritatea masinilor cu transmisie CVT au suferit avarii grave dupa un anumit numar de km pentru ca o asemenea cutie nu are cum sa fie la fel de fiabila precum una automata clasica cu convertizor de cuplu.
Respectiv, si masinile Dacia Logan 3 cu transmisie CVT fabricata in Coreea va avea probleme tehnice asemanatoare cu transmisiile de la Nissan sau Honda.
Dacia vinde Logan-ul 2022 cu o cutie CVT legata la un motor 1.0 TCe de 90 cu un cuplu motor limitat la 140 Nm fata de cel al cutiei manuale pe GPL.
FISA TEHNICA LOGAN 3: Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 999 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 72,2 x 81,3 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 90/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 142/1750-4500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT Coreea
Cutia automata de tipul CVT nu este cea mai fiabila transmisie de pe piata! Nissan, Toyota si Honda au probleme tehnice!

In ultimii ani foarte multi clienti au ales sa-si cumpere o masina cu o transmisie automata de tipul CVT care din pacate nu se ridica la nivelul de fiabilitate promovat de catre productori.
Acest tip de transmisie este montat in special de catre fabricantii din Asia, marci precum Toyota, Honda, Nissan sau Subaru trecand treptat in ultimii 20 de ani la acest tip de transmisie in detrimentul unei cutii automate clasice cu convertizor de cuplu.
Ei bine, cutia CVT face o figura buna la capitolul fiabilitate doar atunci cand este montata pe masini cu puteri maxime mici, respectiv masinile citadine unde cutia CVT nu are nevoie de componente foarte rezistente pentru ca motorul pe benzina mic nu are un cuplu suficient de mare pentru a “distruge” in timp acest tip de cutie.
Din pacate motoarele japonezilor si de ce nu ale europenilor, au ajuns la puteri chiar si de peste 200 CP, iar acestia in continuare echipeaza masinile cu aceste cutii CVT.
Exemplul cel mai bun este cel al lui Audi care a scos din productie mult blamata cutie Multitronic care era cuplata in principal la un motor 2.0 TDI cu un moment motor de aproape 400 de Nm.
Acum in anul 2021, chiar si Dacia are optional o cutie CVT pe modelele Logan si Sandero cand vin echipate cu motorul 1.0 TCe de 90 CP, cutie fabricata in Coreea de Sud de catre o sucursala Nissan Motors.
DE CE CAD CUTIILE CVT?
In primul rand, principaul motiv este uzura prematura a lantului sau a benzii metalice dintre cele doua conuri, sistem care duce la fenomentul de “patinare” excesiv la orice turatie.
In al doilea rand aceste cutii se supraincalzesc pentru ca nu au un sistem de racire al uleiului la fel de bine pus la punct cum vedem la o cutie cu convertizor de cuplu traditionala.
Un alt motiv se datoreaza clientilor care nu schimba uleiul la fiecare 60.000 de km sau 24 de luni pentru ca tin cont de recomandarile fabricantului masinii! Si de cele mai multe ori fabricantul masinii NU este si fabricantul cutiei!
Toyota, Nissan si Subaru au avut numeroase rechemari cu celebrele cutii CVT, eCVT, Lineartonic si XTronic pentru ca acestea au fost concepute gresit din fabrica si au cedat relativ repede dupa achizitia masinii!
Costurile reale ale reparatiei unei cutii CVT cu componente originale ( NU after market cum vedem la multe service-uri neautorizate RAR din Romania!) pot ajunge si la 3.000 euro!
Adica chiar mai mult si decat reparatia capitala a unei cutii clasice cu convertizor de cuplu.
Some common problems to look out for with your CVT include:
- Transmission ‘jerking’, slipping, grinding or jumping during acceleration when the car is shifting gears
- Noisy while driving – some customers have issues with a ‘whining’, ‘clanging’ or ‘rattling’ sound while driving especially with Nissan CVT’s
- Contaminated or low transmission fluid
- Overheating
- Check Engine Light On
- Gears changing at high RPM