Si la inceputul acestui test trebuie spus ca pretul de vanzare al masinii de fata este de 15.600 euro TVA inclus, cel mai mare pret al unui Logan din istorie (fara sa omitem, Logan-ul MCV de politie de 70.000 euro).
Si daca tot vorbim de o masina cu un pret real de peste 15.000 euro, trebuie spus ca aceasta Dacia intra deja in segmentul de pret unde chiar poti sa-ti cumperi o masina produsa de Kia, Hyundai, Ford sau Mazda, adica trebuie sa privim acest model obiectiv si cand este comparat cu adevarata sa concurenta.
DE CE COSTA ACEST LOGAN 15.600 DE EURO?
Este vorba de un Logan care are un nivel de echipare Comfort, versiunea de motorizare 1.0 TCe 90 CP si cutie automata CVT.
In plus, clientul a ales sa-si echipeze masina cu dotari extra precum vopseaua metalizata Blue Iron de 390 euro, jante aliaj 16 inch Amaris de 250 euro, Media Nav de 200 euro, Pachet Parking de 400 euro, Pachet Confort 1 de 450 euro si aer conditionat automat de 200 euro.
In total, masina porneste de la pretul de 13.700 euro si ajunge la masina din acest test, de 15.600 euro TVA inclus.
Fanii Dacia vor spune ca masina nu a costat atat pentru ca a fost pusa si Rabla, insa noi venim si spunem de fiecare data cititorilor ca pretul de vanzare al masinii SE CALCULEAZA FARA RABLA, pentru ca RABLA este CADOU DAT DE STATUL ROMAN dealerilor sa-si pastreze nivelul de profit ridicat!
Masina celor de la Dacia trebuia sa fie vanduta cu tot cu Rabla cu maxim 10.000 euro TVA inclus, pentru ca vorbim totusi de un brand low-cost fabricat cu materiale de cea mai slaba calitate.
CUM MERGE NOUA DACIA CU NOUA CUTIE AUTOMATA?
Si spunem NOUA cutie automata pentru ca romanii de la Pitesti se afla la a treia incercare de a satisface clientela, pentru ca primele doua Easy R 5 trepte si Easy R 6 trepte au fost un esec lamentabil pentru o masina europeana.
Acum vorbim de o cutie clasica cu variatie continua ( CVT) cum mai vedem pe la masinile din Asia, transmisie care este un mare salt la capitolul rafinament fata de vechiile cutii robotizate.
In oras, transmisia incearca sa mentina o turatie cat mai joasa, lucru pe care motorul 1.0 TCe de 90 CP se ocupa admirabil cu cei 142 Nm, insa problemele apar atunci cand iesi in afara orasului.
Noi am condus masina goala, si in reprizele 80-120 km/h tipice drumurilor europene din Romania, transmisia se chinuie pentru ca motorul este prea slab!
Daca mai incarcam Logan-ul cu patru pasageri si bagajele aferente, trebuie sa ne luam adio de la depasiri sau un mers dinamic chiar si in modul Low al cutiei. Pur si simplu, motorul nu are puterea versiunii de 100 CP pe GPL gasita doar in versiunea cu transmisie manuala, lipsa celor 40 de Nm fiind sesizati in fiecare zi.
Daca vei avea de gand sa mergi 90% din timp in oras, atunci cutia CVT este o solutie optima. Sfatul nostru pentru toti taximetristii este sa-si cumpere aceasta versiune, dupa care sa monteze GPL Tomasetto STAG pentru a reduce din costuri cu 40%!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Dacia Logan cu un pret de peste 15.600 euro este greu de inteles, insa sunt clienti care prefera sa-si cumpere o asemenea masina in detrimenul unui Hyundai i30 de 1.5 110 CP, Mazda 2 1.5 Skyactiv G, Kia Rio 1.0 T-GDI 7DCT, Ford EcoSport 1.0 Ecoboost 125 CP sau Ssangyong Tivoli X150 ECO cu motor Mercedes de 163 CP.
Stim ca aceste masini concurente nu au lungimea sau volumul caroserie unui Logan, insa cu siguranta vorbim de masini cu motoare mult mai puternice, cu o calitate de fabricatie mult mai buna si cu transmisii automate de o calitate superioara celei intalnite la Dacia.
Si in final, pentru fanii berlinelor cu portbagaj mare specific Daciei Logan, putem spune ca Hyundai vinde in Romania gama Elantra Comfort 1.6 MPI 123 CP cu un pret de 15.492 euro, adica cu un pret cu aproximativ 2.000 euro mai mult decat aceast Logan.
Daca merita sa platesti diferenta o decideti voi!
PRO
Imagine de marca
Caroserie spatioasa
Tren de rulare setat foarte bine pentru soselele din Romania
Portbagaj mare
Faruri cu LED pe luminile de intalnire
Masina de test cu toate dotarile optionale
CONTRA
Motor 1.0 TCe de 90 mult mai slab decat versiunea sa pe GPL
Cutie CVT buna in oras insa problematica in depasiri pe drumuri europene
Calitatea de fabricatie ramane cea mai slaba din segment
Lipsa amortizoare portbagaj si pe Logan III
Pret real de vanzare extrem de mare pentru un Logan
Antifonare slaba a caroseriei, zgomote viteza autostrada
Valoare mica de revanzare
Consum mare de benzina in afara orasului
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 999 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 72,2 x 81,3 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 90/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 142/1750-4500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: CVT
Dimensiuni
Lungime (mm): 4396
Latime (mm): 1848
Inaltime (mm): 1501
Ampatament (mm): 2649
Portbagaj: 258 l
Greutate la gol kg: 1116
Performante
0 – 100 km/h (s) – 13.8
Viteza maxima (km/h) –172
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.7
Anvelope: 195/55 R16
Normal că merită
Gioarse…cica s ginecologice !!
Producatorii se globalizeaza impotriva cumparatorilor. Ultimii din urma pum botul la prostiile debitate de uie…
Consuma în oraș 13-14 litrii la suta