In ultimii ani foarte multi clienti au ales sa-si cumpere o masina cu o transmisie automata de tipul CVT care din pacate nu se ridica la nivelul de fiabilitate promovat de catre productori.
Acest tip de transmisie este montat in special de catre fabricantii din Asia, marci precum Toyota, Honda, Nissan sau Subaru trecand treptat in ultimii 20 de ani la acest tip de transmisie in detrimentul unei cutii automate clasice cu convertizor de cuplu.
Ei bine, cutia CVT face o figura buna la capitolul fiabilitate doar atunci cand este montata pe masini cu puteri maxime mici, respectiv masinile citadine unde cutia CVT nu are nevoie de componente foarte rezistente pentru ca motorul pe benzina mic nu are un cuplu suficient de mare pentru a “distruge” in timp acest tip de cutie.
Din pacate motoarele japonezilor si de ce nu ale europenilor, au ajuns la puteri chiar si de peste 200 CP, iar acestia in continuare echipeaza masinile cu aceste cutii CVT.
Exemplul cel mai bun este cel al lui Audi care a scos din productie mult blamata cutie Multitronic care era cuplata in principal la un motor 2.0 TDI cu un moment motor de aproape 400 de Nm.
Acum in anul 2021, chiar si Dacia are optional o cutie CVT pe modelele Logan si Sandero cand vin echipate cu motorul 1.0 TCe de 90 CP, cutie fabricata in Coreea de Sud de catre o sucursala Nissan Motors.
DE CE CAD CUTIILE CVT?
In primul rand, principaul motiv este uzura prematura a lantului sau a benzii metalice dintre cele doua conuri, sistem care duce la fenomentul de “patinare” excesiv la orice turatie.
In al doilea rand aceste cutii se supraincalzesc pentru ca nu au un sistem de racire al uleiului la fel de bine pus la punct cum vedem la o cutie cu convertizor de cuplu traditionala.
Un alt motiv se datoreaza clientilor care nu schimba uleiul la fiecare 60.000 de km sau 24 de luni pentru ca tin cont de recomandarile fabricantului masinii! Si de cele mai multe ori fabricantul masinii NU este si fabricantul cutiei!
Toyota, Nissan si Subaru au avut numeroase rechemari cu celebrele cutii CVT, eCVT, Lineartonic si XTronic pentru ca acestea au fost concepute gresit din fabrica si au cedat relativ repede dupa achizitia masinii!
Costurile reale ale reparatiei unei cutii CVT cu componente originale ( NU after market cum vedem la multe service-uri neautorizate RAR din Romania!) pot ajunge si la 3.000 euro!
Adica chiar mai mult si decat reparatia capitala a unei cutii clasice cu convertizor de cuplu.
Some common problems to look out for with your CVT include:
- Transmission ‘jerking’, slipping, grinding or jumping during acceleration when the car is shifting gears
- Noisy while driving – some customers have issues with a ‘whining’, ‘clanging’ or ‘rattling’ sound while driving especially with Nissan CVT’s
- Contaminated or low transmission fluid
- Overheating
- Check Engine Light On
- Gears changing at high RPM
Telefon: 0723.528.323
0732.125.555
Email: automaticgearboxsrl@yahoo.com
Email: office@reparatii-cutii-automate.ro
Adresa: Str. Mehadia, Nr. 39, Crangasi , Sector 6,Bucuresti
Cvt este cea mai rapida transmisie si este si cea mai fiabila, sunt mai putine componente care se pot strica de fapt.Plus ca consuma mai putin decat o manuala, asa ca e fals articolul.
CVT este cea mai slaba cutie, este cea mai lenta cutie automata si are si cele mai mari costuri cu reparatia! Si daca este un eCVT de la Toyota dai mai bine masina la REMAT decat sa cumperi una noua ( pentru ca nu se poate reapara!). Deci……articol adevarat! Nu?
Am pe Nissan X-Trail din 2008, benzină, cutie cvt, 300.000 km și încă nu are probleme. Nu e asta testul de fiabilitate?
Vezi ca baietii aduc din Germania BMW si Mercedes cu 800.000 de km cu convertizor si merg impecabil!
Ce vorbim aici?
Am pe RAV4 eCVT și nu da nici cel mai mic semn de oboseala sau rateu. Voi credeți ca constructorul a pus degeaba modul “sport” pe o mașină cu modelul asta de cutie?
Japonezul atit timp cit ceva funcționează fără probleme foloseste pe toate mașinile lor fie Toyota sau Lexus. Ca altfel nu erau no.1 mondial la vinzari.
Asa ca mai ușor cu părerile voastre de Gica contra, luate de la toți mecanicii sarlatani din coltul străzii … sau reprezentante auto unde intri cu o problema și ieși cu alta și/sau trebuie sa le explici ce au de facut.
Modlul sport pe o cutie CVT este cea mai mare vrajeala pe care o vinde Toyota!
Nu exsita mod sport pe o cutie CVT, ci doar pe transmisii cu dublu ambreiaj si cu convertizor de cuplu!
Ne auzim ca vei ajunge in service cu maretea ta cutie eCVT cu modul SPORT dupa ce masina iese din garantia de 3 ani sau 150.000 de km!
Pregateste 4.500 euro de acum! 🙂
Lasă l că e din alt film….