Putini soferi cunosc faptul ca parbrizul auto este o parte componenta a structurii de rezistenta a orcarei masini moderne.
Specialistii de la AGER Service spun ca daca o masina merge mai multi km fara a avea parbrizul montat intreaga caroserie se torsioneaza. Si asta fara ca masina sa mearga pe denivelari sau sa fie parcata pe borduri!
Exact acesta este motivul pentru care parbrizele masinilor sunt o parte cruciala a rezistentei masinii in caz de accident, si asta in ciuda faptului ca este singura componenta care se sparge.
CE ESTE PARBRIZUL AUTO SI DIN CE ESTE EL FABRICAT?
Componentele esentiale ale sticlei de parbriz sunt nisipul cuartos (SiO2), soda (Na2CO3), dolomita ((CaMg)(CO3)2), calcar (CaCO3) si deseuri de sticla. De obicei mai sunt adaugate mici cantitati de oxid de potasiu si oxid de aluminiu.
Cuartul, insemnand intre 60 si 70% din total, este elementul cheie; este ceea ce face sticla – sticla. Soda reduce punctul de topire al amestecului. Dolomita face mai usoar lucrul cu materialul topit, iar calcarul imbunatateste durabilitatea produsului finit.
Aceste ingrediente sunt amestecate cu o cantitate mica de apa, iar apoi incalzite la temperatura mare. Procesul de fuziune chimica duce la fuziunea acestor ingrediente intr-o substanta noua – sticla.
CUM SE PRODUCE UN PARBRIZ AUTO?
Materialele folosite pentru a fabrica un parbriz au cateva proprietati importante. Evident, sticla din care este facut trebuie sa isi pastreze claritatea pe o perioada indelungata de timp.
De asemenea mai trebuie sa fie facut din materiale rezistente care vor asigura suport structural plafonului masinii in cazul unei coliziuni.
Parbrizul trebuie sa fie destul de puternic pentru a rezista avariilor survenite in cazul accidentelor minore, astfel ca proprietarul masinii sa nu fie obligat sa il schimbe dupa fiecare tamponare usoara.
Cea mai importanta caracteristica a unui parbriz este ca trebuie sa fie incasabil, astfel incat sa nu permita aparitia cioburilor in cazul unui accident important.
Materialul numit sticla laminata securizata indeplineste toate caracteristicile de mai sus. Chiar daca la o prima vedere un parbriz apare a fi o simpla foaie de sticla obisnuita, sticla laminata securizata se compune de fapt din trei straturi.
Stratul din mijloc este din polivinil butiral si este presat intre doua straturi de sticla temperata transparenta.
Acest design serveste unui scop bine-definit. Cand obiecte mici precum pietricelele lovesc parbrizul, il pot ciobi sau crapa. Chiar si asa, datorita stratului central de polivinil butiral, avaria este limitata la stratul exterior al parbrizului.
Actualul design incasabil si multistratificat al parbrizelor previne astfel de probleme. Parbrizul tot trebuie schimbat din cand in cand, dar aceasta inovatie ofera o sticla mult mai sigura si mai durabila pentru masinile noastre.
CONTACT:
SUNA ACUM
Adresa: Calea Serban Voda Nr.231AÂ Sector 4, Bucuresti
