In timp ce presa auto promoveaza pe fata electrificarea fortata a parcului auto, acestia omit faptul ca Romania are in realitate unul dintre cele mai moderne parcuri auto din Europa.
Si cand ne referim la parcul auto nu ne uitam neaparat la o Dacia Logan II din 2018, ci la milioanele de modele BMW, Mercedes sau Audi cu motoare Euro 6 produse in urma cu 6-8 ani.
Si ca sa intelegem mai bine cum sta treaba cu parcul auto, trebuie doar sa ne uitam la masinilor grecilor care nu tin cont de nici un fel de norme de poluare sau emisii reale.
In imagini vedem masini produse preponderent in anii 90, adica in urma cu 30 de ani cand economia Greciei era in expansiune.
Acum, grecii au cele mai proaste masini din Europa, in realitate fiind vorba de adevarate “cazane” care trebuie sa ajunga la fier vechi pentru ca sunt ruginite.
In urma cu ceva vreme spuneam ca Italia are masini mult mai vechi decat cele din Romania, insa cand le vezi pe cele din Grecia te gandesti imediat ca romanii au printre cele mai bune masini SH din Europa.
Si aici, ne referim la marea masa a soferilor care fie conduc modele VW de doi litri TDI Euro 6, fie cei cu BMW F10 sau Mercedes Casa E, masini premium mai raspandite ca un Golf, Astra sau Megane in Romania!
Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!
In fiecare an Romanii cumpara sute de mii de masini SH Euro 6 cu puteri de 200 CP si cutii automate, masini premium care au avut preturi de achizitie de peste 60.000 euro in urma cu 6-8 ani.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Pe hârtie și la ITP suntem bine, dar în realitate sunt multe din ele “pericole publice” , ușor de observat în trafic după fum, zgomot și deplasarea șovăielnică. Achiziția lor pe preț mic de la “o bătrînică din Germania ” garantează invidia vecinilor și adăugarea la parcul auto național a unei epave cu nume celebru și an de fabricație relativ recent.
Aiureli , în România găsești Dacia 1310 în toate satele și chiar în oraș . Ca sa nu mai vorbim de sutele se mii de căruțe. Deci articol stupid
Eu nu cred in viitorul electrificarii fortate. Pur si simplu, masinile electrice sunt mult mai poluante in timp, decat cele clasice. Doar cand ne gandim ca o baterie dedicata se consuma dupa 3 sau 4 ani, iar neutralizarea ei costa mai mult decat masina in sine, iar costurile le suporta proprietarul (prin achizitia celei noi, care costa imens, Mai mult decat putem suporta), ne dam seama ca Industria electrificarii este un copil handicapat. Foarte putini isi pot permite asemenea costuri. Deja au inceput sa fie abandonate mii de masini electrice, iar costurile cu reciclarea lor nu se regasesc nicaieri. Nu cred ca electrificarea este o solutie reala.
Tot ce misca la greci sunt pe benzina!
Omiteti un lucru foarte important. In Grecia majoritatea masinilor sunt pe benzina, pe cand in Romania majoritatea masinilor sunt pe motorina. Poate ca sunt multe masini euro 6 dar daca au DPF-ul dezactivat, ii egal cu 0 faptul ca sunt euro 6, pe cand la benzinare sunt mai curate emisiile. Plus ca poti pune un catalizator la o norma superioare si devin mai putin poluante.