In ciuda faptului ca intreaga presa auto fortea o electrificarea a pietei auto din Romania, realitatea crunta este ca poporul roman este cel mai sarac din Europa, iar ajutorul RablaPlus este oferit de fapt celor cu bani din aceasta tara pentru ca doar ei pot sa-si cumpere o masina electrica.
Aceasta este de fapt marea problema a masinilor electrice in tarile sarace, iar Romania este cu siguranta una dintre ele fara nici un fel de alte discutii.
In luna iunie a anului 2022 conform statisticilor romanii au cumparat cu ajutorul RablaPlus de 11.500 euro, bani dati gratis clientilor doar 948 de masini electrice.
De partea cealalta a baricadei, romanul de rand a cumparat intr-un numar de 30.000 de unitati masini SH pe benzina si diesel care se pot repara la service-ul de la coltul strazii si care vor merge pe sosele inca 10 ani fara mari batai de cap.
VANZARI PE INTREG ANUL 2022
Pe primele sase luni din 2022, inmatricularile de autoturisme second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania au ajuns la valoarea de 156.624 unitati, in scadere cu – 21.51 % fata de perioada similara din 2021, respectiv 199.555 unitati.
In aceelasi timp romanii au cumparat doar 5.451 de masini electrice, cifra cu adevarat insignificanta in comparatie cu piata de masini pe benzina/diesel NOI sau piata de masini SH pe benzina/diesel.
Actuala criza financiara urmeaza sa reduca si mai mult achizitia de masini electrice pentru ca acesta au un termen de livrare care depaseste in multe cazuri 18 luni, iar nivelul de putere de cumparare al romanilor o sa fie redus in medie cu 40% fata de cel din anul 2021!