Conform unui studiu se pare ca germanul de rand nu vrea masini electrice, motivul principal fiind pretul foarte mare de achizitie si autonomia reala extrem de mica.
Si cand spunem asta, trebuie sa ne uitam la reteaua de autostrazi tip autobahn din Germania care este amplu dezvoltata, loc unde si cele mai scumpe masini electrice devin impotente la capitolul real-range.
Un german de rand cu un BMW 320d sau cu un Golf 7 2.0 TDI poate merge 900 de km pe autostrada la o viteza de peste 140 de km/h, in timp ce autonomia unii BMW sau VW electric in aceelasi regim nu depaseste in medie 250 de km.
Lipsa unei retele de incarcare fast-charge pentru aceste masini ( Ionity este inca o gluma buna!) si pretul de achizitie in medie cu 15.000 euro mai mare sunt principalele doua motive pentru care doar 1% din germani au ales sa-si cumpere o masina electrica in ultimii trei ani!
In Romania, mediatizarea exagerata a masinilor electrice si “oferta” RablaPlus oferita de stat sunt doua elemente care favorizeaza masina EV, insa in realitate si aici nu putem sa vorbim decat de 1% din piata de masini noi din ultimii trei ani!
Studiul Pawlik Consultants arata ca Germania nu vrea masini electrice, iar politica de oprire a productiei de motoare diesel are mari sanse sa duca la disparitia unor marci de renume!
In Germania in 2028 vom avea sansa sa vedem Peugeot-uri si Opel-uri diesel asemenea marcilor precum BMW sau Kia care nu vor sa renunte la motorul diesel in Europa!