Una dintre cele mai indragite masini ale romanilor dupa tumultoasa Revolutie din 1989 a fost fara doar si poate faimosul Opel Corsa B.
Aceasta a masina a devenit pentru romanii anilor 90 primul contact cu un constructor capitalist dupa zeci de ani de comunism si Dacia 1300.
ISTORIE CORSA B
Opel Corsa este o poveste de succes, un bestseller de cursă lungă. De la lansarea sa în 1982, au fost produse peste 14,5 milioane de unități. Bestsellerul trece de la succes la succes.
A fost cea mai bine vândută maÈ™ină în Regatul Unit în 2021 È™i cea mai populară maÈ™ină mică din Germania în ultimii doi ani. Acum au început vânzările noului Opel Corsa –
mai modern, mai digital și mai diversificat ca niciodată.
Noul Corsa este disponibil pentru prima dată în două niveluri de performanță cu baterii electrice, sub denumirea Corsa Electric.
În plus, lumina adaptivă Intelli-Lux LED® matrix, pe care Corsa a adus-o în 2019 în
segmentul de piață al maÈ™inilor mici, a fost, de asemenea, optimizată în continuare. Acestea sunt doar două exemple ale reÈ›etei care a făcut din cel mai mic Opel un succes atât de mare: punerea la dispoziÈ›ia clienÈ›ilor de automobile mici a inovaÈ›iilor din clasele superioare – È™i mai presus de toate, la preÈ›uri accesibile.
Variantele Corsa B cu elemente noi de design
Designerii conduși de Hideo Kodama și-au asumat un risc atunci când au creat succesorul
primului Corsa. În ciuda marelui succes al unghiularului Corsa A, la Rüsselsheim s-a luat
decizia de a realiza un Corsa B mai atrăgător pentru femei. Așadar, Kodama s-a apucat de
treabă și a proiectat un Corsa mult mai rotunjit și mai delicat, ale cărui faruri arătau ca niște ochi mari. Formele netede și rotunjite au fost inspirate de conceptul Junior, care făcuse furori cu câțiva ani înainte.
Dar contururile fluide au avut și un efect practic: au îmbunătățit aerodinamica și, astfel, consumul de combustibil a fost redus.
De asemenea, s-a remarcat designul diferit al modelelor cu trei și cinci uși. Practic, designerii creaseră două modele cu caracter propriu. Ei au dat modelului în trei uși o siluetă sportivă, cu o parte din spate asemănătoare unui coupé, în timp ce modelul cu cinci uși era varianta „familială“, cu un hayon mai vertical. Partea din spate era mai spațioasă pentru pasagerii de pe al doilea rând de scaune, iar volumul portbagajului a crescut până la un maximum de 1.150 de litri.
Corsa B a fost remarcat în special prin gama sa largă de variante. Cinci niveluri de echipare, de la Eco la Swing, Joy și Sport și până la GSi, au oferit câte ceva pentru fiecare preferință, inclusiv datorită modelelor și culorilor asortate ale tapițeriilor. În plus, Opel a completat hatchback-urile cu trei și cinci uși cu un break, un notchback cu patru uși și chiar un pick-up pentru anumite piețe.
Micul automobil sport al Opel: Corsa GSi, un vehicul distractiv de condus
O variantă deosebit de sportivă a ajuns pe șosea în 1993, Corsa GSi 16V. Cea mai sportivă
Corsa din acea vreme era prevăzută cu praguri laterale și bare de protecție colorate, precum și cu spoilere față și spate. Echiparea standard includea, de asemenea, ABS controlat electronic, un turometru și anvelope late.
Corsa GSi putea accelera de la zero la 100 km/h în 9,5 secunde și atingea o viteză maximă de 195 km/h.
Test Drive cu noul Opel Corsa F 1.2 Turbo 100 CP Elegance 12XHL S/S AT8 Benzina 2022
Șasiul sportiv și amortizoarele cu gaz au contribuit la realizarea performanțelor pe șosea. Scaunele sport și volanul îmbrăcat în piele au creat atmosfera potrivită în habitaclu.
Cea de-a doua generație Corsa a stabilit un punct de referință și în acest domeniu, datorită motoarelor sale eficiente pe benzină cu injecție de combustibil și catalizator.
Cu motorul deosebit de eficient de 1,2 litri (33 kW/45 CP), Corsa îndeplinea deja, în 1993, standardele de emisii care au intrat în vigoare trei ani mai târziu.
Iar cu un consum mediu de 4,66 l/100 km, Corsa Eco a fost „Cea mai economică mașină din Europa“ în ceea ce privește greutatea și performanța, conform ADAC și ÖAMTC. În plus, cu un nivel al zgomotului la rulare de numai 72 de decibeli la începutul anilor 1990, era, de asemenea, una dintre cele mai silențioase mașini din Europa.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
