In ultimele statistici din SUA cat si din Europa se vede o scadere cu pana la 50% a vanzarilor de masini electrice in primele cinci luni ale anului 2024, motivul principal fiind preturile exagerate si lipsa unor ajutoare sociale de tipul Rabla Plus.
In tari electrificate precum Norvegia sau Olanda de anul acesta se plateste TVA la achizitia unei masini EV, insa se plateste si locul de parcare din orase, adica se anuleaza principalele avantaje ale utilizarii in urban a masinii electrice.
Pretul unui kwh la o statie de tipul Supercharger a depasit 3.5 lei, adica o distanta de 500 km parcursa cu masina eletrica este mai scumpa decat cea parcursa cu una pe benzina.
Chiar si in SUA Tesla si Rivian au probleme cu vanzarile de masini electrice pentru ca americanii trec in masa la modelele full hybrid care pot merge 1.000 de km fara alimentare cu un cost la jumatate fata de cel al masinii electrice.
In Europa doar Tesla mai vinde masini electrice intr-un numar mare, lucru de asteptat daca tinem cont ca Tesla ofera cea mai mare putere maxima standard, toate dotarile standard si acces la cea mai buna retea de Supercharger din lume.
In lunile care vin vom vedea mai multe masini Hybrid si PHEV din partea Grupului VW, insa si o implementare in masa a motorizarilo Hybrid la Fiat, Peugeot, Citroen si Opel, motoare care au un consum asemanatoar al unui diesel insa fara dezavantajele sale.
Renault si Dacia sunt penalizate de utilizarea unui sistem hybrid E-Tech cu transmisie multimodala care nu are nici o sansa sa fie reparata cand iese din garantie fata de cutia DSG7 Hybrid la VW sau cutie Punct e-DCT Hybrid la Peugeot si Citroen.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI