Peste cateva ore UE urmeaza sa ofere cifrele reale ale taxarii extra pentru toate masinile electrice care sunt produse in China, masini care vor avea o viata grea aici pentru ca abia acum intra in productie modele 100% eurpene precum Citroen e-C3 sau Renault 5 E-Tech.
Cei mari mari perdanti sunt MG Motors, BYD, Leapmotor, modelele KIA EV5 ( Yueda Kia Yancheng, Jiangsu Province) produse in China sau Toyota BZ4X produsa si ea tot in China.
Dar chiar și fără votul Germaniei, Comisia Europeană ar putea obține sprijinul necesar. Se crede că Franța, Italia, Polonia și Grecia vor vota pentru. La un loc, ei reprezintă 39% din populația UE și pentru ca votul să treacă, este nevoie de 65%.
Surse din cadrul Comisiei arata ca sunt prea multe interese in UE pentru ca aceste masini sa fie blocate financiar mai ales ca acum europenii sunt alungati din China fara drept de apel chiar daca europenii au construit in anii 80 si anii 90 intreaga industrie auto chineza.
UE nu va fi prima care va impune tarife pentru vehiculele electrice produse din China. Recent, SUA, Canada, Turcia și Brazilia au adăugat taxe de import suplimentare.
In SUA deja se vorbeste de cresterea taxei de import de la 100% pana la o valoare de 200% pentru toate masinile chinezesti fie ca sunt pe benzina sau electrice.
Uniunea Europeana introduce o taxa de 25% pentru toate masinile electrice Made in China