Un caz aparte despre care fanii electrificarii nu vorbesc a avut loc acum ceva vreme in SUA unde un client a cumparat de la licitatie cateva modele Tesla Roadster care erau abandonate in containere.
Toate bune si frumoase, insa toate masinile Tesla cu zero km la bord au nevoie de acumulatori noi chiar daca cei originali din fabrica nu au fost utilizati niciodata, adica nu au nici un fel de degradare.
Se pare ca toti producatori de masini electrice dau o garantie de 8 ani sau 160.000 de km pentru ca stiu ca perioada de viata a lor nu este mai mare de aceste termene, exemplul Tesla fiind convingator.
Cel mai mare reparator de Tesla din SUA spune ca masinile au nevoie de baterii noi care se vand fara montaj cu suma de 30.000 euro euro, pret care este cu siguranta mai mare pentru clientii din Europa.
Nici un fabricant de automobile electrice nu spune care este perioada de viata a bateriei, realitatea crunta fiind aceea ca masina electrica nu rezista mai mult de 10 ani fara costuri extrem de mari.
In contrast, o masina cu motor termic uitata in depozit chiar si 20 de ani are nvoie doar de 4, 6 sau 8 bujii plus o baterie noua de 100 euro pentru a functiona ca in prima zi!
In prezent pe piata din Europa modelele Tesla Roadster au preturi de vanzare SH de peste 100.000 euro.
“The chance that Li-ion cells will last 13 without a charge is minimal. I won’t know for sure until we get the cars here, but the likelihood of these packets being dead is very small,” Gruber says. And he is not exaggerating, he has no reason, he is not a person fighting against electric cars – quite the opposite.
Nu le vinde la un pret bun ?!!! Nu-mi trebuie bateriile lor
Da era si normal, am avut multe telefoane cu baterie li-ion uitate prin dulapuri, carora le-au picat bateriile ca nu au fost folosite. Chimie elementara.
Dar daca sunt folosite, minim o incarcare pe luna, pot tine si 20 de ani.
Asta cu bujiile de unde ati scos-o?
Doar de o baterie au nevoie dupa x ani.
De exemplu la cele de la muzeu cand a fost mutat in Germania au avut nevoie de baterii atat.
Corect
Orice acumulator, de la orice device, moare dacă nu este folosit o perioadă lungă.
Prin urmare, un acumulator folosit regulat, va avea viață mai lungă decât unul nefolosit.
Articol nedocumentat sau tendentios. Orice masina lasata atata timp are nevoie de service. Bateriile lasate descarcate prezinta degradare dar este un caz particular si baterii de generatia 1. O masina electrica de prestigiu cumparata astazi va merge bine mersi in 2035 cu aceleasi baterii chiar la un rulaj de 50.000 km pe an. Sa vedem cate masini pe benzina ating 600.000 km cu revizii zero.
Lasi un Cadillac V8 pe benzina in parcare 20 de ani si ca sa-l pornesti este nevoie de 8 bujii si o baterie de 450 lei!
Hai sa fim seriosi cand vorbim de costurile reale ale unei masini EV dupa ce iese din garantia de producator.