Masina electrica a ajuns intr-un punct in care pretul bateriei a inceput sa creasca dupa scaderi considerabile in ultimii 15 ani.
Specialistii au aratat ca pretul pentru fiecare kwh produs la nivel de marca este de 145 euro, insa acest pret ajunge cu montaj, transport, taxe, profit la clientul final la peste 200 de euro pe kwh.
Bateria unei Dacia Spring are o capacitate de 26.8 kwh, costul real de productie in China fiind de 3.900 euro pe unitate, insa costul de inlocuire cu transport in tari din Europa ajunge la peste 6.000 euro.
Anul 2023 a inceput cu stirea ca pretul pentru fiecare kwh produs a inceput sa creasca fata de pretul din anul 2022, adica vom vedea ca pretul de achizitie al masinilor electrice urmeaza sa creasca.
Marea problema a unei masini electrice este dupa 160.000 de km cand bateria iese din garantie, moment in care daca aceasta are probleme trebuie sa mergi la dealer sa platesti una noua cu demontajul celei vechi plus montajul celei noi.
Pe piata de dezemembrari o baterie de Dacia Spring SH cu cine stie cate incarcari defectuoase se vinde in Europa cu aproximativ 3.800 euro fara montaj, motiv pentru care o baterie noua cu garantie are mari sanse sa fie vanduta de catre dealerii Dacia cu peste 7.000 euro.
VEZI CAT COSTAU BATERIILE IN 2022:
VW ID 10,000 and 15,000 euros,
VW e-Golf 20,000 euro
Mercedes EQA 19,603.12 euro
Mercedes EQS 27,230.31 euro
Honda e-model 7283 euro
Dacia Spring 6769.65 euro
Renault Zoe si Kangoo ZE 9.000 euro
NissanLeaf 15,516 euro
Hyundai Kona-e 20,000 -34,000 euros – depending on the battery size.
Kia 6,000-10,400 euros
Volvo XC40 Recharge 37,854 euro
Acum, in 2023 aceste preturi sunt si mai mari in medie cu 20% pentru ca productia este mai scumpa din toate punctele de vedere ( transport, costuri productie, inflatie, pret enegie electrica etc!).
Conform ADAC manopera destinata inlocuirii acumulatorului este foarte scumpa pentru ca si cea mai simpla masina are nevoie de cel putin 1 zi pentru aceasta procedura.
Si ca fapt divers, cand mergi la dealer si cumperi o baterie noua primesti de fapt una RMFD, adica una veche care are elementele schimbate pentru a avea performantele cerute.
Dau pe baterie cât pe toată mașină,sau aproape…
Dumas zicea ‘chechez la femme’! Eu zic urmărește banii. Politicienii care impun folosirea electricelor fac jocul murdar al celor care câștigă bani adevărați din treabă asta.
Pai azi toate s-au scumpit.Painea s-a dublat,ca sa dau doar un exemplu.Pt a ajunge sa se democratizeze electricele va trebui să scadă prețul bateriilor și asta se va face inclusiv prin noi tehnologii.Acum asistăm doar la o specula mizerabila generată de finanțiști și de faptul că sunt puțini producători de astfel de baterii.Si in general nici nu se caută pt că au cam 8 ani garanție.Doar cei care le deteriorează printr-o tamponare caută să cumpere… Eu mi-am făcut calculul și cu banii economisiți din energia ieftina voi putea să-mi cumpăr una peste 8-10ani,daca mai tine mașina.Si daca nu ține sigur va exista buyback sau apar firme mici care mai recondiționează celulele și o mai lungesc…E scandalos ce japca fac stațiile service cu ajutorul autorităților incompetente.Cateva suruburi sa dureze o zi ?Pai la Spring nici nu are sistem de răcire bateria…Da am văzut eu cum freaca menta mecanicii prin service și ce ritm de lucru au…Zici că au toți vreun handicap sau peste 80 de ani.Daca nu remediază rapid,la nivel de UE jaful asta,adio electrice și ținta 2035.Vor ieși oamenii în stradă și nu vor da foc doar la mașini ci și la guverne,parlamente ,vilele politicienilor și la stațiile service.Ca nici cu hârburile de fosile nu mai poți merge.Cat sa tina și să mai cârpești și la alea ?
Sa le cumpere cine are bani de baterii
Baterikle de tractiune nu se strica nici o data pe de-a intregul. Se defecteaza 1-2 celule si bateria devine inutilizabila. Daca se inlocuiesc celulele defecte bateria devine iar utilizabila. Daca nu ma insel, in Romania, exista cel putin un atelier care poate face ceste inlocuiri.