Este socant de aflat, insa mult cunoscutul Daewoo Matiz care se producea pe aceeasi linie tehnologica care scoat astazi Ford Puma la Craiova, avea un motor realmente mult mai puternice decat cel al unei Dacia NOI 2022.
Este vorba evident de gama Dacia 1.0 SCe care are sub capota un micut 3 in linie aspirat de 999 cmc si 67 CP, motor care se regaseste pe modelele Sandero si Logan III.
Daewoo avea din fericire pentru anumite piete un Matiz cu un motor mai puternic si mai rafinat de 993 cmc care dispunea de 4 CILINDRI in linie B10S1. Acest motor cu 4 cilindri avea sa fie montat si pe viitorul Chevrolet Spark.
Pe sosea un Logan 1.0 SCe ajunge in medie la 100 de km/h in 26 de scunde, iar un Daewoo Matiz 1.0 MPI ajunge la aceeasi viteza in 15.3 secunce, adica Matiz-ul era mai rapid cu 10 secunde decat un Logan 2022!
Despre repriza de la 80 la 120 de km/h nici macar nu vorbim pentru ca nu este recomandata sa fie realizata cu o masina Dacia cu acest motor in nici o situatie!
Despre motorul Dacia mult prea slab vorbeam pe larg in 2016 cand a venit drept echipare pe gama Logan II:
Cat despre motorul Daewoo cu 4 cilindri B10S1 montat pe Matiz era surprinzatoare si perioada de viata garantata din frabrica de 200.000 de km, lucru imposibil de spus referitor la motorul Dacia 1,0 SCe de 67 CP!
Cine își ia Logan îl ia pentru curse? Liniuțe?sau sa se deplaseze și punctul A până în punctul B????
Nu te duci la curse dar probabil ca din A in B poate ai nevoie sa faci o depasire.
Cu un Matiz Joy, made in Korea, am lasat in urma pe autostrada un Vito plin cu gabori mustaciosi. E drept, a si consumat. Insa Matiz e o masina mai usoara decat Logan, de asta e mult mai sprinten, chiar si modelul romanesc.
Gioarsele de azi au ajuns electricele de ieri.
Ghiolbanii se electrizeaza, fraierii shișzează iar blegii se doteaza.
Nu va mai vindeti masinile cu motoare de 2litri diesel. Scapati de cele electronizate. Luati va mai vechi dar fara soft uri care va controleaza de la distanta.
Fiti destepti, ca dusi cu pluta sunt atat de multi…
Automobilele de clasa medie au atins de mult culmea lor de glorie.
Azi, se construiesc automobile din ce in ce mai sofisticate și de calitate mai slabă. Au costuri de întreținere mult mai mari decât cele din generațiile anterioare consumul de combustibil mai mare și sunt mai leneșe
Toate pentru scopul suprem de a ” salva planeta”.
Sa îmi spună și mie cineva cum se face că un autoturism cu motor de 1L care consuma 7l de benzina la 100 km poate sa polueze mai puțin decât unul cu motor de 1,6L dar care la aceiași distanta consuma 5l de combustibil.
Va rog, nu îmi spuneți despre catalizatoare și alte prostii! Fumul de pe eșapament se duce tot în aer. Iar catalizatoare le schimbă odată la 10 ani
Între timp, de la inventarea automobilului scopul lui de baza a rămas același. Doar condițiile de deplasare s-au schimbat
Au anunțat în Franța, la prezentarea noii sigle DACIA că următoarea generație de motoare utilizate vor fi 1.4 și 1.6 mpi EURO7, cel mai probabil ajutate de un mic motor electric, deci Dacii Hibrid .
Cele de 0.9 si 1.0 euro6 nu pot îndeplini criteriile EURO7.
Ce concluzii să tragi din motoarele de “drujba” de 0.9 pe caroserii grele?
In Uzbekistan Matiz Best
Rectific eroarea de tastare: ….CEL care isi cumpara..
Detin un Matiz din 2007 (vroiam o masina noua ieftină dar nu Logan, mi se parea o cutie pe roți)
40.000 km condus mai mult prin afara, dar si in oraș. Inca are becurile originale si cam tot ce e pe el coreean, inclusiv centurile de siguranta. Niciodata nu mi a facut probleme si nici acum nu l-as da pe Logan- chiar generatia noua.
Perfect dacă are centurile originale ,alea se uzau primele,ai avut grija de el
Dacă stăm și ne gândim marca Dacia în zilele noastre produce celeai proaste mașini.Enumerați-mi și mie mărci mai proaste că gama Dacia.Să excludem Moskvich sau Lada.
Cred ca s-a facut o mare greseala renuntand -use la motorul in patru cilindri…Parca am fost sabotati…Am mers cu sandero pe benzina…o dezamagire foarte mare…nu demaraj, nu depasiri,consum mare…O varianta buna la care s-a renuntat este si la motorul 1.5 dci…foarte reusite si economice..pacat…
Indiferent de marca, nu înțeleg obsesia actuala a fabricanților pentru mizerii de motoare de motoscuter montate pe autoturisme. Consumă cel puțin la fel sau chiar mai mult decât motoarele de 1.4 1.6 sau 1.8,sunt “puturoase” puțin fiabile întrucât din capacități mici și fără cuplu scot la turații foarte mari puteri “anormale” prin adăugarea a uneia sau a 2 turbine și au costuri de mentenanță foarte mari. Sa nu mai spunem că îl ia “capul” pe nu știu ce senzor dintre zecile existente și te uiți ca prostul la mașină în mijlocul drumului. Înțeleg ce spune un antevirbitor ca nu cumperi o Dacie pentru liniuțe. Dar ce faci când ești patru persoane cu ceva bagaje în mașină și mergi pe Transalpina cu lesinatura!? Încurci tot traficul și ai frigiderul plin de carne la întoarcere! Și alte beneficii ale binefaceri motoraselor de motocultor puse pe autoturisme. Singurul avantaj pentru aceste mașini cu motoare de jucărie este un impozit mai mic și un RCA tot asa mai redus!
Garantie! Ha-Ha. Am avut probleme la cutia de viteze. La trei service din trei judete acelas raspuns. Nu avem voie sa intervenim la cutie in garantie. Despre putere! sa nu comparam cu alte motoare. Foarte cofortabila. Trebuia sa opresti A. C. in depasiri, in rest O. K.
Porcărie.
În România Matizul avea motor în 3 cilindri de 800 și cu 50 cp.
Că era prin Afganistan cu 4 asta e altceva..