Dacia se afla intr-o situatie ingrata pentru ca in gama sa pentru Europa nu mai are nici un motor diesel economic, toate modelele fiind pe benzina sau hybrid cu preturi exagerat de mari.
Astfel, emisiile de CO2 luate ca flota urmeaza sa fie catastrofale pentru Dacia in anii care urmeaza pentru ca vor intra in vigoare limitarile de 95 gCO2 unde Dacia nu are nici o sansa sa se integreze.
De fapt, Dacia avea acum 17 ani un model Dacia Logan Eco2 care nu este nici MHEV nici Hybrid si care era pe atunci compatibil normelor de Emisii CO2 de 70 grame, insa Renault si Dacia au pus frana dezvoltarii motorului diesel in favoarea celor pe benzina de 899 cmc cu trei pistoane cu emisii reale mult mai mari.
LOGAN ECO DIESEL CONSUMA 2.7 LITRI IN 2007
Si ca sa intelegem prostia celor de la Dacia si Renault nu trebuie decat sa amintim de modelul Renault Logan Eco2 din 2006 care avea emisii reale de 97 grame CO2 la 100 de km.
Logan Renault eco2 este un concept realizat la uzina Dacia de la Piteşti care a fost prezentat pentru prima dată în noiembrie 2007. Modelul este echipat cu un motor de 1,5 litri şi 85 de cai putere şi respectă toate criteriile legate de producţie, utilizare şi reciclare, necesare pentru a face parte din categoria Renault eco2.
Logan Renault eco2 va avea un nivel al emisiilor de 97 grame la suta de kilometri.
Daca se continua perfectionarea motorizarii 1.5 dCI chiar si intr-o versiune Hybrid simpla atunci intreaga flota Dacia se putea lauda cu emisii reale sub 60 de grame CO2, insa “inginerii Reno” au ales calea electrificarii si hybridizarii motoarelor pe benzina cu 3 pistoane extrem de ineficiente.
In urma testelor realizate de catre Michelin gama Dacia Logan Eco2 Concept (2007) a afisat un consum mediu in viata reala de 2.7 litri de motorina fara a avea nevoie de un sistem MHEV sau Hybrid.
Performante reale mai bune decât valorile de aprobare
În timpul testelor de omologare pentru Challenge Bibendum, Loganul a atins un consum mediu de combustibil de 3,8 litri de motorină la 100 de kilometri și emisii de CO2 de 97 de grame pe kilometru.
Îmbunătățirea suplimentară a valorilor s-a datorat în principal indicatorului de schimbare a vitezelor, care avertizează șoferul să treacă la cea mai eficientă treaptă de viteză: doar 2,72 litri de motorină la 100 km și 71 g de CO2 pe kilometru.
CARE AU FOST MODIFICARILE FATA DE UN LOGAN DE SERIE?
Motorul maşinii este un diesel commonrail de 1,5 litri şi 85 CP, care a suferit câteva modificări tehnice: Renault Logan eco2 – sub 3 litri/100 km!
– raportul final de transmitere a fost mărit cu 8%, fără a afecta comportamentul maşinii la sarcini medii (care echivalează cu utilizarea cotidiană)
– sistemul de injecţie a fost recalibrat, iar injectoarele au şapte orificii faţă de cinci la cele de serie
– frecările interne au fost reduse prin utilizarea lubrifianţilor cu vâscozitate redusă, atât în motor, cât şi în cutia de viteze – nu în ultimul rând, motorul este conceput pentru a funcţiona cu B30 biodiesel (care presupune un procent de 30% de metil derivat din ulei vegetal)
Renault Logan eco2 – sub 3 litri/100 km!Şi coeficientul aerodinamic a fost îmbunătăţit, ajungând de la 0,36 la 0,29 prin micşorarea gărzii la sol, adoptarea unui eleron pe capacul portbagajului, a unui splitter sub eleronul din faţă şi, foarte important, a generatorului VORTEX de pe acoperiş (mici apendice plasate în partea din spate a acoperişului, pentru spargerea curenţilor de aer şi reducerea frecărilor).
De asemenea, au fost utilizate pneuri speciale Michelin Energy Saver 185/65R15, cu o rezistenţă scăzută la rulare, iar alternatorul a fost modificat pentru a încărca bateria la valoarea optimă (12,8 Volt în loc de 13,5 Volt).
PRIMUL Test drive cu noua Dacia Logan 1.5 dCI 2005! Locomotiva industriei auto din Romania
Ca la romani! Am avut ceva extraordinar de bun, dci 1,5 l, la care am renuntat ca sa…ca sa ce? Ca sa montam motoare de drujba care la nici 100.000 km se arde chiuloasa. Foarte slabe calitativ, total neadecvate pentru greutatea modelului, extrem de scumpe de intretinut si reparat pentru ceea ce ofera. De ce? De ce asa? Bataie de joc la adresa clientului. Spre sansa lor, astia de la Dacia inca au gasit suficient de multi prosti care sa le cumpere cazanele submotorizate. Dar oricum, n-au mai avut nici vanzarile din trecut si nici vanzarile estimate. Cine s-a informat temeinic a trecut la alta marca, chiar si in conditiile in care a trebuit sa mai scoata ceva in plus din buzunar.
D.Liviu, românii sunt încă săraci;foarte săraci;de aceea cumpără de la Dacia.
Am Logan 1.5 dci care și la 460000 de km are consum 3.7 și motorul nici nu se aude când e pornit!!!poate citesc ce-i de la Dacia mesajul meu….2012 producție
Pe dracu consuma 2,7 și eu am avut și consumul mixt era 5,5 , sunteți niște pisorcosi mincinoși ….hai pa !
Prietene Logan ECO2 nu a fost produs in serie! A fost un Concept Car! 🙂
Cine-i minicions acum?
Nu știu cum mergeai tu cu mașina ta cu motor 1.5dci de ajungeai la 5,5. Eu dețin și în prezent un Logan cu 1.5dci de 85 de cai din 2007 cu peste 600000 km la bord. Consumul mediu nu sare de 4,5 iarna, iar vara scade sub 4 la temperaturi de peste 20 de grade.
Boala celor de la Dacia a fost și este motoare mici pe caroserii mari
Pai și Mercedes a renunțat la motoarele 1.5 DCI de la Renault si pune ceva chinezesc dezvoltat cu ajutorul a trei concerne . O sa sughițăm pe biciclete și o să plătim aceleași taxe și asigurări.
Acele motoare nu aveau filtru de particule, fumul acela era sănătate curată. Nu contează doar CO2-ul la noxele degajate in atmosfera. Sunt multi mai mulți compuși.
Daca ai și clima pornită la 0.9 tce se duce benzina din rezervor de s0ui că nu e adevărat