Cehia este una dintre putinele tari din Europa care a decis sa renunte complet la viteza maxima de 130 km/h pe autostrada pentru ca estea prea mica si nu aduce nici un avantaj soferilor.
Astfel, pe autostrazile D1 (Brno) D3 (southern part to the Austrian border) D11 (from Prague to Poland) viteza maxima a crescut de la 130 pana la 150 de km/h, miscare care nu doar ca duce la diminuarea poluarii in zona, cat si la un mare avantaj adus economiei locale pentru ca automobilele pierd mai putin timp in trafic.
In Germania exista autostrazi fara limita de km care vor ramane fara limita in ciuda crizelor partidului verzilor, iar in Italia deja se circula cu 150 de km/h pe anumite autostrazi fara probleme.
In Romania pe autostrazi de circula cu o viteza de 140-150 de km/h fara a se tine cont de limita de 130 km/h, noi avand una dintre cele mai rapide autostrazi din Europa pentru ca nu exista politie si limitari de viteze.
Astfel, de la Sibiu si pana la Nadlac ( uitam de mizeria de 10 km de la Margina!) poti merge fara probleme cu 140 km/h.
Marii perdanti in aceast moment sunt cei care conduc o masina electrica care sunt limitati de autonomie la o viteza maxima de 120 km/h pe autostrada, viteza care face ca aceste masini sa fie cele mai lente pe autostrazi impreuna cu transportul de marfa.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI