Masinile electrice vor avea din ce in ce mai multe probleme dupa ce marii jucatori din industria electrificarii au decis ca persoanele fizice sa incarcare cu maxim 85% din capacitatea bateriei lor la statiile publice pentru a lasa loc si pentru altii.
Aceasta politica deja de aplica in SUA de catre Electrify America, cel mai mare provider dupa Tesla, in cele peste 4.200 de statii de incarcare intrand limitarea de 85%.
Astfel, daca ajungi la o asemenea statie cu masina ta electrica vei putea incarca cu pretul zilei maxim 85% dupa care statia se opreste, insa daca vrei sa pleci cu o baterie de 100% atunci trebuie sa scoti din buzunar echivalent a 1.8 lei pentru fiecare kwh incarcat.
Limitarea la incarcare face si mai ineficienta masina electrica in mersul extraurban mai ales ca in acel regim avem cele mai mari consumuri, deci cea mai mica autonomie, iar masinile ajung la Supercharger cu 10-15% din acumulator.
Franta interzice soferilor de masini electrice sa incarce in timpul zile si la ore de varf!
Adica, soferul poate sa foloseasca din intreaga sa baterie real doar 70% din capacitatea sa, respectiv dintr-o autonomie medie pe autostrada de 300 km vei mai putea merge doar 210 km dupa care stai la coda sa incarci bateria.
In Romania cand vine aceasta reglementare o masina electrica cu o baterie de 60 kwh va putea merge doar cu o capacitate de 51 kwh, iar costul mediu actual la Supercharger este de 3 lei/kwh la care se aduga inca 1.8 lei/kwh pentru diferenta pana la 100%.
“Once the battery reaches 85%, charging stops. The user then has no choice but to unplug his car or agree to pay an additional 40 dollar cents (about 36 euro cents) per minute.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI